SME

Most doplatí mesto, štát pomôže s električkou

Vyše 400 miliónov musí nájsť vedenie mesta na zaplatenie dostavby piateho mosta cez Dunaj. "Viackrát som rokoval s ministrom financií Ivanom Miklošom. Analýzy ukázali, že zvýšenie nákladov spôsobené infláciou a zmenami cien je opodstatnené. Jednoznačne ..

Vyše 400 miliónov musí nájsť vedenie mesta na zaplatenie dostavby piateho mosta cez Dunaj. "Viackrát som rokoval s ministrom financií Ivanom Miklošom. Analýzy ukázali, že zvýšenie nákladov spôsobené infláciou a zmenami cien je opodstatnené. Jednoznačne však odmietol podieľať sa na dofinancovaní, pretože vláda nemá na tento rok dostatok rezerv na tento účel," povedal primátor Andrej Ďurkovský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návrh uvoľniť 202 miliónov z úverových prostriedkov určených na priority mesta predloží Ďurkovský poslancom na dnešnom zasadnutí. Zvyšných dvesto miliónov budú hľadať neskôr. "Skúsime nájsť inú formu, ako nezaťažiť rozpočet mesta," dodal primátor. Materiál pre poslancov predpokladá získať tieto peniaze z podnikateľskej činnosti mestskej spoločnosti Metro, poprípade z úspor na stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Most, ktorý mal pôvodne stáť 3,6 miliardy, sa predražil vinou posunutia prác o ďalších takmer 700 miliónov. Časť ceny tvorí zmena sadzby DPH, ktorú musí hradiť ministerstvo, zvyšok súvisí so zdražením ocele a iných vstupov. Bežné je, že štát takéto náklady, napríklad pri výstavbe diaľnic, pokrýva sám. "Tým, že musíme dofinancovať túto stavbu, budeme žiadať od štátu spolufinancovanie nosného dopravného systému, ktorý je jednou z priorít mesta," ozrejmil výsledky rokovaní Ďurkovský.

Týmto spôsobom by sa mestu vrátili peniaze, ktoré bude musieť teraz stiahnuť z iných priorít. Budúci rok sa začne stavať trať rýchloelektričky z Petržalky. Zo štátneho rozpočtu by na ňu podľa predbežného Miklošovho prísľubu mali prispieť sumou pol miliardy. Či to tak skutočne bude, bude závisieť od diskusií na pôde vlády aj parlamentu. "Pražské metro stavali z celoštátnych peňazí. Dopravná situácia v Bratislave nie je len otázkou obyvateľov mesta, ale aj ľudí z celej krajiny, ktorí hlavné mesto navštevujú," povedal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Kompetentní z magistrátu odmietajú, že by problémy so získavaním peňazí mohli ovplyvniť dátum otvorenia mosta. Dopravu na ňom by mali spustiť na prelome augusta a septembra. "Stavba bude dokončená koncom júla. V auguste budú prebiehať preberacie konania a kolaudácia. Pevne verím, že ten mesiac bude úradom stačiť," povedal viceprimátor pre dopravu Karol Kolada.

Poslanci mestského zastupiteľstva by dnes mali po niekoľkomesačnom rozhodovaní a viacerých verejných anketách konečne schváliť názov nového mosta, pracovný názov most Košická je podľa jazykovedcov gramatickým nezmyslom. Víťazom poslednej ankety a pravdepodobným definitívnym menom stavby bude Most Apollo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 411
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 644
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 053
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 183
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 866
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 811
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 710
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 338
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 914
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 001
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 731
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 482
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 317
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 986
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 345
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 152
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu