SME

Most doplatí mesto, štát pomôže s električkou

Vyše 400 miliónov musí nájsť vedenie mesta na zaplatenie dostavby piateho mosta cez Dunaj. "Viackrát som rokoval s ministrom financií Ivanom Miklošom. Analýzy ukázali, že zvýšenie nákladov spôsobené infláciou a zmenami cien je opodstatnené. Jednoznačne ..

Vyše 400 miliónov musí nájsť vedenie mesta na zaplatenie dostavby piateho mosta cez Dunaj. "Viackrát som rokoval s ministrom financií Ivanom Miklošom. Analýzy ukázali, že zvýšenie nákladov spôsobené infláciou a zmenami cien je opodstatnené. Jednoznačne však odmietol podieľať sa na dofinancovaní, pretože vláda nemá na tento rok dostatok rezerv na tento účel," povedal primátor Andrej Ďurkovský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návrh uvoľniť 202 miliónov z úverových prostriedkov určených na priority mesta predloží Ďurkovský poslancom na dnešnom zasadnutí. Zvyšných dvesto miliónov budú hľadať neskôr. "Skúsime nájsť inú formu, ako nezaťažiť rozpočet mesta," dodal primátor. Materiál pre poslancov predpokladá získať tieto peniaze z podnikateľskej činnosti mestskej spoločnosti Metro, poprípade z úspor na stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Most, ktorý mal pôvodne stáť 3,6 miliardy, sa predražil vinou posunutia prác o ďalších takmer 700 miliónov. Časť ceny tvorí zmena sadzby DPH, ktorú musí hradiť ministerstvo, zvyšok súvisí so zdražením ocele a iných vstupov. Bežné je, že štát takéto náklady, napríklad pri výstavbe diaľnic, pokrýva sám. "Tým, že musíme dofinancovať túto stavbu, budeme žiadať od štátu spolufinancovanie nosného dopravného systému, ktorý je jednou z priorít mesta," ozrejmil výsledky rokovaní Ďurkovský.

Týmto spôsobom by sa mestu vrátili peniaze, ktoré bude musieť teraz stiahnuť z iných priorít. Budúci rok sa začne stavať trať rýchloelektričky z Petržalky. Zo štátneho rozpočtu by na ňu podľa predbežného Miklošovho prísľubu mali prispieť sumou pol miliardy. Či to tak skutočne bude, bude závisieť od diskusií na pôde vlády aj parlamentu. "Pražské metro stavali z celoštátnych peňazí. Dopravná situácia v Bratislave nie je len otázkou obyvateľov mesta, ale aj ľudí z celej krajiny, ktorí hlavné mesto navštevujú," povedal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Kompetentní z magistrátu odmietajú, že by problémy so získavaním peňazí mohli ovplyvniť dátum otvorenia mosta. Dopravu na ňom by mali spustiť na prelome augusta a septembra. "Stavba bude dokončená koncom júla. V auguste budú prebiehať preberacie konania a kolaudácia. Pevne verím, že ten mesiac bude úradom stačiť," povedal viceprimátor pre dopravu Karol Kolada.

Poslanci mestského zastupiteľstva by dnes mali po niekoľkomesačnom rozhodovaní a viacerých verejných anketách konečne schváliť názov nového mosta, pracovný názov most Košická je podľa jazykovedcov gramatickým nezmyslom. Víťazom poslednej ankety a pravdepodobným definitívnym menom stavby bude Most Apollo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 416
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 105
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 766
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 437
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 145
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 889
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 215
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 040
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 028
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 080
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 037
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 571
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 233
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 854
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 564
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu