SME
Piatok, 9. jún, 2023 | Meniny má Stanislava

Po spustení električiek v Dúbravke pokračujú v dokončovacích prácach

Práce negatívne neovplyvnia funkčnosť električiek.

Dokončovacie práce by nemali negatívne ovplyvniť funkčnosť električiek ani komfort cestujúcich.Dokončovacie práce by nemali negatívne ovplyvniť funkčnosť električiek ani komfort cestujúcich. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Po spustení prevádzky električiek do bratislavskej mestskej časti Dúbravka v sobotu 22. februára pokračujú dokončovacie práce na trati.

„Práce budú pokračovať na podchode na zastávke Záluhy (pôvodne Damborského), dokončovať sa budú priľahlé komunikácie a obrubníky, prvky zelene a premávku bude na niektorých úsekoch usmerňovať dočasné dopravné značenie,“ uviedol na sociálnej sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výlukový režim

Dokončovacie práce by nemali negatívne ovplyvniť funkčnosť električiek ani komfort cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Zastávka Záluhy, ktorá má byť v konečnej podobe integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky majú zatiaľ obsluhovať doterajšie zastávky.

„Aktuálne trasovanie liniek vo výlukovom režime bude v platnosti až do ukončenia tohtoročných rekonštrukcií električkových tratí v septembri 2020: rekonštrukcia časti račianskej električkovej radiály, na Blumentáli a Americkom námestí a ďalšie etapy modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály v úseku Chatam Sófer – Molecova,“ dodal Vallo.

Rekonštrukcia električkovej trate sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Karlovesko-Dúbravskej magistrály.

Modernizácia trate

Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

SkryťVypnúť reklamu

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.

Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Opätovnú prevádzku električiek v týchto mestských častiach zdržali zle zakreslené inžinierske siete, ako aj spor s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  5. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  6. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  2. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  3. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Super zábava, super deň
  6. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  7. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  8. Čo priznali rodičia?
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 456
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 030
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 750
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 872
  5. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 150
  6. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 101
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 955
  8. Ako znížiť vysoký cholesterol? 3 909
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 14 033
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 10 145
  3. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 9 257
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 7 915
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 322
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 706
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 139
  8. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 718
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu