SME
Pondelok, 2. október, 2023 | Meniny má Levoslav

Spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom sa má v budúcnosti zlepšiť

Zástupcovia magistrátu naďalej rokujú s rakúskymi partnermi o doprave a spolupráci.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Zástupcovia Bratislavy pokračujú v rokovaniach o cezhraničnej doprave a spolupráci s rakúskymi partnermi vo Viedni. Informoval o tom magistrát hlavného mesta na svojej internetovej stránke. Cieľom stretnutí je rozvoj mikromobility medzi regiónmi Niederösterreich a Burgenland, ako aj udržateľnosť spojenia s Hainburgom.

Rokovania hlavného mesta o cezhraničnej doprave a spolupráci sa konajú za účasti zástupcov Bratislavskej integrovanej dopravy, zástupcov regiónu Burgenland, Bratislava Umland Management a Die Verkehrsverbund Ost-Region (VOR). Posledné stretnutie bolo zamerané na zlepšenie mobility obyvateľov regiónov a prihraničných oblastí v rámci cezhraničnej spolupráce medzi regiónmi Niederösterreich a Burgenland.

Témou diskusie bola najmä udržateľnosť spojenia do Hainburgu, ktoré by mohlo byť prevádzkované ako prímestská regionálna linka a cestujúci by mohli nastupovať a vystupovať ľubovoľne na oboch stranách hranice, uvádza magistrát. Ďalším krokom rokovaní bude stretnutie so zástupcami regiónu Niederösterreich so žiadosťou o spolufinancovanie cezhraničného spojenia a zjednotenie taríf integrovaných systémov na oboch stranách hranice VOR. Bratislava Umland Management pripravuje aj projekt mapy mobility cezhraničných spojení.

Momentálne premáva medzi Bratislavou a Hainburgom pravidelná autobusová linka spoločnosti Slovaklines, ktorú dopravca spustil koncom minulého roka. Spustenie linky bolo reakciou na to, že Dopravný podnik Bratislava (DPB) avizoval zrušenie svojej autobusovej linky 901 do Hainburgu začiatkom tohto roka. Spoločnosť Slovaklines vypraví z Bratislavy do Hainburgu každý deň 11 spojov, trasa má dĺžku 23 kilometrov, 10 zastávok a trvá 32 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  2. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  3. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  4. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  5. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  6. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  7. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  8. Všetkým lepí pred voľbami
  1. Zubár rovná sa neznesiteľné utrpenie? Nemusí to tak byť
  2. Svetový deň srdca v Nemocnici AGEL Košice-Šaca
  3. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  4. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  5. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  6. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  7. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  8. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 23 249
  2. Všetkým lepí pred voľbami 13 447
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 9 195
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 222
  5. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa? 4 995
  6. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne 4 668
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 424
  8. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy 4 287
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 84 308
  2. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 41 199
  3. Soňa Bulbeck: Umieráčik za Slovensko 29 106
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 28 263
  5. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 567
  6. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 23 751
  7. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď 15 322
  8. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol? 7 764
  1. Jiří Ščobák: V parlamentě jsou mimochodem také dva poslanci Za ľudí
  2. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  6. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  7. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
SkryťZatvoriť reklamu