SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Vallo: Merania potvrdili zníženie hluku z električiek na radiále

Bude tichšia ešte po kompletnom dokončení vegetačných úprav.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA/BSK)

BRATISLAVA. Zrekonštruovaná časť Karlovesko-dúbravskej radiály v Bratislave je tichšia, ako tomu bolo pred jej obnovou.

Deklaruje to primátor hlavného mesta Matúš Vallo, odvoláva sa pritom na výsledky meraní hlučnosti.

Reaguje tak na medializované informácie i sťažnosti niektorých obyvateľov Karlovej Vsi, ktorí spísali petíciu a upozorňujú v nej magistrát na nadmernú hlučnosť zrekonštruovanej električkovej trate.

Pomôže vegetácia

Primátor však priznáva, že zaregistrovali nový dunivý zvuk na novej trati, problém sa už snažia riešiť.

SkryťVypnúť reklamu

"Výsledky meraní preukázali, že nová trať je tichšia a bude tichšia ešte po kompletnom dokončení vegetačných úprav. Meranie sme robili v troch bodoch, na nezrekonštruovanom úseku na Botanickej, na zrekonštruovanom úseku trate bez výplne zeleného koberca a na úplne zrekonštruovanom úseku so zeleným kobercom," priblížil Vallo.

Rozdiel sedem až deväť decibelov

Rozdiel medzi nezrekonštruovanou a zrekonštruovanou traťou je podľa jeho slov sedem až deväť decibelov. Ako podotkol, tvrdenia o tom, že nová trať je hlučnejšia, tak nie sú pravdivé.

"Zrekonštruovaná trať podľa nás spĺňa hygienické normy. Požiadame Úrad verejného zdravotníctva, aby nám to potvrdil," poznamenal Vallo.

Priznáva však, že identifikovali problém v súvislosti s traťou, a to dunivý zvuk. Ten sa na rozdiel od minulosti objavil práve na obnovenej časti trate.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor tvrdí, že dunivý zvuk je nižší pri starších električkách a jeho vznik sprevádzajú najmä nové električky.

"Aj keď je tento zvuk zarátaný vo výsledkoch meraní hlučnosti, jeho príčinu a možnosti riešenia zisťujeme. Vieme, že je to pri nových električkách," uviedol.

Vallo je však presvedčený, že aj napriek tomu je obnovená časť Karlovesko-dúbravskej radiály tichšia, ako tomu bolo v minulosti.

Petícia pre nadmerný hluk

Niektorí obyvatelia Karlovej Vsi, žijúci v blízkosti zmodernizovanej časti električkovej trate, sa sťažujú na nadmerný hluk. Spísali preto petíciu, v ktorej hlavné mesto,

Dopravný podnik Bratislava i ďalšie úrady informujú, že prejazdy električiek po zrekonštruovanej trati vytvárajú rezonujúci hluk, ktorý podľa nich prevyšuje parametre novej trate a hygienickej úrovne.

SkryťVypnúť reklamu

Kompetentných žiadajú o riešenie situácie, keďže mesto deklarovalo, že prejazd električiek po modernizácii trate bude tichší.

"Svojím podpisom jednoznačne potvrdzujem nadmerný hluk, v určitých situáciách až extrémny, zaznamenaný bezprostredne v priľahlých bytoch, a to odo dňa spustenia novej prevádzky električkovej trate v Karlovej Vsi," informoval obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý. Svoj podpis k nemu pridalo ďalších vyše 120 ľudí.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).

Od začiatku mája do septembra sa má modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Električky od 19. decembra 2019 premávajú zatiaľ po časti zmodernizovanej radiály iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi. V týždni po 17. februári by mali začať premávať až do Dúbravky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 397
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 513
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 066
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 850
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 567
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 779
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 919
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 621
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 329
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 171
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 763
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 854
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 795
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 695
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 220
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 171
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu