SME

Vallo: Merania potvrdili zníženie hluku z električiek na radiále

Bude tichšia ešte po kompletnom dokončení vegetačných úprav.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA/BSK)

BRATISLAVA. Zrekonštruovaná časť Karlovesko-dúbravskej radiály v Bratislave je tichšia, ako tomu bolo pred jej obnovou.

Deklaruje to primátor hlavného mesta Matúš Vallo, odvoláva sa pritom na výsledky meraní hlučnosti.

Reaguje tak na medializované informácie i sťažnosti niektorých obyvateľov Karlovej Vsi, ktorí spísali petíciu a upozorňujú v nej magistrát na nadmernú hlučnosť zrekonštruovanej električkovej trate.

Pomôže vegetácia

Primátor však priznáva, že zaregistrovali nový dunivý zvuk na novej trati, problém sa už snažia riešiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Výsledky meraní preukázali, že nová trať je tichšia a bude tichšia ešte po kompletnom dokončení vegetačných úprav. Meranie sme robili v troch bodoch, na nezrekonštruovanom úseku na Botanickej, na zrekonštruovanom úseku trate bez výplne zeleného koberca a na úplne zrekonštruovanom úseku so zeleným kobercom," priblížil Vallo.

Rozdiel sedem až deväť decibelov

Rozdiel medzi nezrekonštruovanou a zrekonštruovanou traťou je podľa jeho slov sedem až deväť decibelov. Ako podotkol, tvrdenia o tom, že nová trať je hlučnejšia, tak nie sú pravdivé.

"Zrekonštruovaná trať podľa nás spĺňa hygienické normy. Požiadame Úrad verejného zdravotníctva, aby nám to potvrdil," poznamenal Vallo.

Priznáva však, že identifikovali problém v súvislosti s traťou, a to dunivý zvuk. Ten sa na rozdiel od minulosti objavil práve na obnovenej časti trate.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor tvrdí, že dunivý zvuk je nižší pri starších električkách a jeho vznik sprevádzajú najmä nové električky.

"Aj keď je tento zvuk zarátaný vo výsledkoch meraní hlučnosti, jeho príčinu a možnosti riešenia zisťujeme. Vieme, že je to pri nových električkách," uviedol.

Vallo je však presvedčený, že aj napriek tomu je obnovená časť Karlovesko-dúbravskej radiály tichšia, ako tomu bolo v minulosti.

Petícia pre nadmerný hluk

Niektorí obyvatelia Karlovej Vsi, žijúci v blízkosti zmodernizovanej časti električkovej trate, sa sťažujú na nadmerný hluk. Spísali preto petíciu, v ktorej hlavné mesto,

Dopravný podnik Bratislava i ďalšie úrady informujú, že prejazdy električiek po zrekonštruovanej trati vytvárajú rezonujúci hluk, ktorý podľa nich prevyšuje parametre novej trate a hygienickej úrovne.

SkryťVypnúť reklamu

Kompetentných žiadajú o riešenie situácie, keďže mesto deklarovalo, že prejazd električiek po modernizácii trate bude tichší.

"Svojím podpisom jednoznačne potvrdzujem nadmerný hluk, v určitých situáciách až extrémny, zaznamenaný bezprostredne v priľahlých bytoch, a to odo dňa spustenia novej prevádzky električkovej trate v Karlovej Vsi," informoval obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý. Svoj podpis k nemu pridalo ďalších vyše 120 ľudí.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).

Od začiatku mája do septembra sa má modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Električky od 19. decembra 2019 premávajú zatiaľ po časti zmodernizovanej radiály iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi. V týždni po 17. februári by mali začať premávať až do Dúbravky.

Matúš Vallo

Cena 30-minútového lístka sa zvýši o 10 percent, ročná električenka o sedem.


SITA 9
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 231
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 791
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 599
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 584
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 076
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 035
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 514
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 91 629
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 929
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 283
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 244
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 113
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 182
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 831
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 840
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťZatvoriť reklamu