SME

Z Karlovej Vsi už odstránili väčšinu nepojazdných áut

Odstránenie vozidiel pomohlo vyriešiť problém s parkovaním.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Miestny úrad v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves v minulom roku riešil 59 prípadov nepoužívaných vozidiel, ktoré dlhodobo stáli na jednom mieste.

„Niektoré z nich mali evidenčné číslo, iné nie. Na základe výzvy majitelia odstránili 32 automobilov. Zmluvná odťahová služba odtiahla 13 áut. Zostávajúcim plynie 60-dňová lehota na odstránenie,“ uviedol hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšinu áut odstránili

Podnety podávajú najčastejšie obyvatelia dotknutých ulíc, ktorí poznajú miesto a všímajú si dlhodobo stojace vozidlá a vraky. Týka sa to napríklad ulíc Segnerova, Botanická či Ferdiša Kostku.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránením nepoužívaných vozidiel vznikli miesta pre parkovanie pojazdných áut v dolnej, staršej časti Karlovej Vsi, ako aj novšej časti, na Dlhých dieloch.

Zákon o odpadoch ukladá držiteľom vozidiel povinnosť umiestniť auto tak, aby nepoškodzovalo životné prostredie a zachoval sa vzhľad obce.

V prípade porušenia tejto povinnosti môže obec vyzvať majiteľa na jeho odstránenie a pokiaľ tak v zákonnej lehote neurobí, takéto vozidlo odstráni.

Uvoľnili sa parkovacie miesta

Odstránenie nepoužívaných vozidiel je jednou z možností, ako zlepšiť situáciu s parkovaním. Karlova Ves ako prvá mestská časť v minulosti spustila aj rezidenčné parkovanie.

„Hoci väčšina obyvateľov, ktorá žije v zónach, vníma rezidenčné parkovanie pozitívne, doplácame na to, že mestská polícia nemá dostatočné kapacity na dôslednú kontrolu pravidiel v týchto zónach,“ povedala starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.

Karlova Ves neplánuje do spustenia celomestskej parkovacej politiky rozširovať rezidenčné parkovacie zóny alebo zavádzať pilotné parkovacie projekty.

SkryťVypnúť reklamu

„O rozširovanie pilotných zón nemáme záujem. Podporujeme dôsledné zavedenie celomestskej parkovacej politiky,“ dodala Čahojová.

Mestská časť tiež v minulom roku na Pribišovej ulici skúšobne nainštalovala 23 parkovacích senzorov, ktoré rozpoznajú, že na mieste pre zdravotne ťažko postihnuté osoby (ZŤP) parkuje neoprávnene vozidlo a následne informáciu dostane mestská polícia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 991
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 841
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 188
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 433
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 072
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 630
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 216
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 981
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 155
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 331
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 117
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 404
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu