SME

Karlovešťania sa sťažujú na hlučnosť obnovenej električkovej trate

Obyvatelia spísali petíciu.

Električka na zmodernizovanom úseku električkovej trate v Karlovej Vsi.Električka na zmodernizovanom úseku električkovej trate v Karlovej Vsi. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Obyvatelia bratislavskej mestskej časti Karlova Ves, žijúci v blízkosti zmodernizovanej časti električkovej trate Karlovesko-dúbravskej radiály, sa sťažujú na nadmerný hluk. Spísali preto petíciu, v ktorej hlavné mesto, Dopravný podnik Bratislava i ďalšie úrady informujú, že prejazdy električiek po zrekonštruovanej trati vytvárajú rezonujúci hluk, ktorý podľa nich prevyšuje parametre novej trate a hygienickej úrovne.

Kompetentných žiadajú o riešenie situácie, keďže mesto deklarovalo, že prejazd električiek po modernizácii trate bude tichší.

SkryťVypnúť reklamu

"Svojím podpisom jednoznačne potvrdzujem nadmerný hluk, v určitých situáciách až extrémny, zaznamenaný bezprostredne v priľahlých bytoch, a to od dňa spustenia novej prevádzky električkovej trate v Karlovej Vsi. Namerané hodnoty na balkóne sú viac ako 70 db, v byte presahovali hodnotu 57 až 60 db," informoval TASR obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý. Svoj podpis k nemu pridalo ďalších vyše 120 ľudí.

Mesto pripravuje merania

V petícii žiadajú kompetentných predbežným opatrením zamedziť hlučnosti a odstrániť nežiaduce účinky hluku a vibrácií po každom prejazde električiek.

"Jedným z opatrení, ktoré nestojí nič a je ihneď riešiteľné, je zníženie rýchlosti v danej lokalite na polovicu, ak nie viac, a to do času, kým sa definitívne odstránia technické chyby električkovej trate," píše Beladič.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok V Karlovej Vsi po viac ako polroku opäť jazdia električky Čítajte 

Mesto Bratislava pre TASR potvrdilo, že mu bola 3. januára doručená petícia proti hlučnosti električkovej trate v Karlovej Vsi, ktorú podpísalo 129 občanov.

"Petíciou sa zaoberáme a petičnému výboru bude v zákonnej lehote zaslaná odpoveď hlavného mesta. V tejto súvislosti pripravujeme tiež merania, aby sme na vyhodnotenie hlučnosti mali aj exaktné dáta," povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Magistrát deklaruje, že kvalita odovzdaných prác je pre mesto dôležitá. V prípade, ak sa potvrdí, že niektoré práce neboli vykonané tak, ako mali byť, mesto si uplatní reklamáciu a bude žiadať o nápravu.

"Treba tu však zdôrazniť, že na trati a v jej okolí nie sú ešte hotové všetky úpravy. Na niektorých miestach zatiaľ nie je vysadený rozchodník priamo v koľajisku a popri trati ešte chýbajú vegetačne úpravy, ktoré majú prispieť k zníženiu hluku," podotkol Bubla s tým, že jamy, ktoré sú popri trati pripravené práve na výsadbu kríkov, tiež hluk od električky pravdepodobne znásobujú.

SkryťVypnúť reklamu

Zrealizovali sa zatiaľ dve etapy

Mesto Bratislava podpísalo koncom decembra 2019 zmluvu s firmou SGS Czech republic, ktorá bude od 7. februára vykonávať stavebný dozor pre projekt modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od Molecovej po Záluhy (Damborského). Od 19. decembra premáva električka do Karlovej Vsi, zatiaľ však len po obratisko Kútiky.

V tomto roku sa má modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu. Termín spustenia týchto prác bude od 2. mája a práce majú trvať do 12. septembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 757
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 545
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 972
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 227
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 138
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 371
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 375
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 641
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 585
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 353
  3. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 8 942
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 495
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 328
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 101
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 814
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 062
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu