FOTO - ARCHÍV SME
Názov zbombardovanej továrne, ktorá kedysi stála v blízkosti mosta, získal 3587 z 8730 platných hlasov. Je to 41-percentná väčšina. Na výber boli ešte dve možnosti. Most Európy bol druhý s počtom hlasov 2101 a Oblúkový most obsadil tretie miesto s 1497 hlasmi.
Hlasujúci mohli uviesť aj iný názov, nesmelo to však byť meno osobnosti. Hneď na štvrtom mieste napríklad skončil most Košická (alebo Košický), doterajší pracovný názov, hoci podľa jazykovedcov je to gramatický nezmysel. "Tri a viac platných hlasov získalo 37 rôznych názvov," povedal primátorov hovorca Milan Vajda.
Konečné slovo budú mať mestskí poslanci. Názov musia schváliť ako všeobecne záväzné nariadenie, treba na to trojpätinovú väčšinu. Najbližšie rokovanie zastupiteľstva je vo štvrtok, ale v programe je len informácia o výsledkoch ankety. Pôvodne sa malo o pomenovaní rozhodnúť do konca minulého roka. "Neviem si predstaviť, že by poslanci po tom všetkom neschválili víťazný názov," ubezpečil nedávno primátor Andrej Ďurkovský.
Myšlienku urobiť o názve mosta ešte jednu anketu schválili mestskí poslanci, keď sa 26. apríla nemohli dohodnúť na jednom názve. Schválili aspoň, že most sa nebude volať po osobnosti. V ankete, ktorá prebiehala počas dvoch týždňov a skončila sa minulú stredu o polnoci, bolo dokopy prijatých 9771 hlasov od ľudí z celého Slovenska. Z toho platných bolo 8730 hlasov. Hlasovať sa dalo štyrmi spôsobmi - najviac ľudí si vybralo internetovú stránku mesta. Ďalšie spôsoby boli SMS správy a osobné alebo poštové doručenie hlasovacieho lístka.
Výsledky ankety
Názov Počet hlasov (%)
1. Most Apollo 3587 41,1
2 Most Európy 2101 24,1
3. Oblúkový most 1497 17,2
4. Košický most (Košická) 635 7,3
5. Dúhový most 293 3,4
6. Piaty most 124 1,4
7. Most Lido 69
8. Biely most 48
9. Bratislavský most 48
10. Most nezávislosti 34
11. Petržalský most 29
12. Most Legionárov 26
13. Dunajský most 17
14. Otočený most 15
15. Most slobody 16
Ako dostavať most
V programe štvrtkového zastupiteľstva je aj návrh na dofinancovanie mosta, ktoré stále nie je doriešené. Mesto naň chce dať 200 miliónov z bankového úveru, no aj tak bude ešte chýbať ďalších asi 200 miliónov. Tie chce mestský investor Metro získať z vlastného podnikania a úspor na stavbe. Most majú podľa najnovších správ dokončiť koncom leta alebo po prádzninách.