SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Termín návratu električky do Dúbravky ostáva stále nejasný

Celkové dokončenie modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály stanovili na 12. september 2020

Rekonštrukčné práce na karlovesko-dúbravskej električkovej radiále.Rekonštrukčné práce na karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. (Zdroj: TASR/Jaroslav Novák)

BRATISLAVA. Termín spustenia prevádzky električiek v bratislavskej mestskej časti Dúbravka je stále otázny.

Prevádzke električky stále bráni spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod meniarňou v Dolných Krčacoch.

Dúbravčania tak naďalej prestupujú v Karlovej Vsi na zastávke mestskej hromadnej dopravy (MHD) Borská na náhradný autobus X5.

Informovala o tom Dúbravka na sociálnej sieti po kontrolnom dni na modernizácií Dúbravsko-Karlovskej radiály.

Zhotoviteľ v spolupráci s hlavným mestom pripravuje nový harmonogram prác.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem iného majú prestavbu združenej zastávky Záluhy a podchodu Damborského sprevádzať dopravné obmedzenia a taktiež čiastočne uzavrú cestu Mikuláša Schneidera-Trnavského. Zhotoviteľ má o nich informovať vopred.

„Zaujímala nás samozrejme Dúbravka, termíny, návrat električky do mestskej časti i plánovaná združená zastávka a prestavba podchodu Damborského a s tým súvisiace dopravné obmedzenia,“ uviedla mestská časť.

Súvisiaci článok Električky do Dúbravky blokuje spor, do konca roka nezačnú premávať Čítajte 

Stavebné práce na dráhe v časti obratisko Karlova Ves - Damborského (po novom Záluhy) v Dúbravke ukončili 20. decembra, ale spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spomínaný spor o vstup na pozemky pod meniarňou Dolné Krčace, z ktorej je napájané trakčné vedenie pre túto trasu.

„Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Od mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie, ktorá má trvať približne 130 dní.

Modernizovať sa má najdlhší úsek trate od tunela po Molecovu, kde plánujú postaviť nový prestupný terminál. Finálny a záväzný termín dokončenia modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály vo všetkých etapách je 12. september 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  3. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  6. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 528
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 266
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 381
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 5 832
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 4 578
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 784
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 613
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili ako v luxusnom hoteli.
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 167
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 899
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 304
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 111
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 736
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 244
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 107
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 046
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu