SME

Mesto chce firme za meškanie obnovy karloveskej radiály dať štvrťmiliónovú pokutu

Od mája budú modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Za doterajšie meškanie prác na rekonštrukcii Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave môže zhotoviteľ - konzorcium firiem DK Radiála dostať zo strany hlavného mesta pokutu 270-tisíc eur.

Pre TASR to potvrdil bratislavský magistrát s tým, že je odhodlaný sankciu uložiť, na jej uplatnenie však potrebuje rozhodnutie stavebného dozoru o presnom počte dní oprávneného predĺženia času na splnenie míľnika.

Zdržania mali viaceré dôvody

"Toto rozhodnutie očakávame v najbližších dňoch," podotkol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále postupne dokončujú nástupištia Čítajte 

Mesto Bratislava deklaruje, že dodávateľa prác informovalo, že akékoľvek meškanie prác na rekonštrukcii radiály po 31. októbri bude znamenať sankcie.

"Pokuta za nedodržanie míľnika je v zmysle zmluvy vo výške 0,5 percenta zo zmluvnej ceny, čo je 270-tisíc eur," spresnil Bubla.

Konzorcium pre TASR v minulosti na otázky k sankciám odpovedalo, že na základe zmluvy nemôže komunikovať s médiami a verejnosťou o predmete diela.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate minulý rok meškali a ich prvú etapu, od zastávky Molecova po obratisko Kútiky, nestihli dokončiť ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Prvé zdržanie spôsobili podľa primátora Bratislavy Matúša Valla objektívne prekážky, a to zle zakreslené inžinierske siete.

"Ďalšie zdržanie spôsobili problémy jedného z členov konzorcia, ktoré rekonštrukciu zabezpečuje, a ktoré budú riešené zmluvnou pokutou," podotkol ešte v decembri.

SkryťVypnúť reklamu

Za finálnym zdržaním spustenia električky do Karlovej Vsi bol však podľa vedenia hlavného mesta spor s majiteľmi pozemkov pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace, pre ktorý nebolo skôr možné vykonať technické skúšky električky potrebné pre sprevádzkovanie trate.

Napokon mesto pristúpilo ku krajnému a provizórnemu riešeniu napájania trakčného vedenia z náhradného zdroja.

V tomto režime je od 19. decembra aj električka do Karlovej Vsi, po obratisko Kútiky, spustená.

Od tunela budú rekonštruovať v máji

Druhá etapa modernizácie trate, úsek od Molecovej po Záluhy (Damborského), mala byť hotová do 20. decembra 2019. Mesto tvrdí, že stavebné práce k tomuto dátumu boli aj dokončené.

"Aktuálne evidujeme nedorobky na nástupiskách a vegetačných úpravách dráhy, ktoré však nemajú vplyv na to, aby mohla električka do Dúbravky premávať. V rámci celej rekonštruovanej trate ešte na niektorých zastávkach chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia," vymenoval Bubla. Dokončovať sa budú aj vegetačné úpravy a na zastávke Kútiky sa bude ešte pracovať na osadení výťahov. "Lávka pre chodcov Nad Lúčkami sa bude dokončovať na budúci rok. Jej stav bol totiž horší, ako predpokladal projekt rekonštrukcie," podotkol hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď je prvá a druhá etapa rekonštrukcie dokončená, spusteniu premávky električiek až do Dúbravky bráni naďalej spor o vstup na pozemky pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace. "Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje aj nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase," povedal Bubla.

V roku 2020 sa má v rámci obnovy Karlovesko-dúbravskej radiály modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu. Termín spustenia týchto prác bude od 2. mája a práce majú trvať do jesene.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019.

Bratislava

Ilustračné foto.

Incident sa stal 29. júna popoludní na Batkovej ulici.


SITA 2
Kúpalisko Tehelné pole v Bratislave.

V prevádzke je 45 bazénov, tri prírodné kúpaliská a 10 prírodných vodných plôch.


SITA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 640
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 753
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 082
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 980
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 453
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 256
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 966
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 855
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 889
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 457
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 945
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 775
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 790
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu