SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Mesto chce firme za meškanie obnovy karloveskej radiály dať štvrťmiliónovú pokutu

Od mája budú modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Za doterajšie meškanie prác na rekonštrukcii Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave môže zhotoviteľ - konzorcium firiem DK Radiála dostať zo strany hlavného mesta pokutu 270-tisíc eur.

Pre TASR to potvrdil bratislavský magistrát s tým, že je odhodlaný sankciu uložiť, na jej uplatnenie však potrebuje rozhodnutie stavebného dozoru o presnom počte dní oprávneného predĺženia času na splnenie míľnika.

Zdržania mali viaceré dôvody

"Toto rozhodnutie očakávame v najbližších dňoch," podotkol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále postupne dokončujú nástupištia Čítajte 

Mesto Bratislava deklaruje, že dodávateľa prác informovalo, že akékoľvek meškanie prác na rekonštrukcii radiály po 31. októbri bude znamenať sankcie.

"Pokuta za nedodržanie míľnika je v zmysle zmluvy vo výške 0,5 percenta zo zmluvnej ceny, čo je 270-tisíc eur," spresnil Bubla.

Konzorcium pre TASR v minulosti na otázky k sankciám odpovedalo, že na základe zmluvy nemôže komunikovať s médiami a verejnosťou o predmete diela.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate minulý rok meškali a ich prvú etapu, od zastávky Molecova po obratisko Kútiky, nestihli dokončiť ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Prvé zdržanie spôsobili podľa primátora Bratislavy Matúša Valla objektívne prekážky, a to zle zakreslené inžinierske siete.

"Ďalšie zdržanie spôsobili problémy jedného z členov konzorcia, ktoré rekonštrukciu zabezpečuje, a ktoré budú riešené zmluvnou pokutou," podotkol ešte v decembri.

SkryťVypnúť reklamu

Za finálnym zdržaním spustenia električky do Karlovej Vsi bol však podľa vedenia hlavného mesta spor s majiteľmi pozemkov pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace, pre ktorý nebolo skôr možné vykonať technické skúšky električky potrebné pre sprevádzkovanie trate.

Napokon mesto pristúpilo ku krajnému a provizórnemu riešeniu napájania trakčného vedenia z náhradného zdroja.

V tomto režime je od 19. decembra aj električka do Karlovej Vsi, po obratisko Kútiky, spustená.

Od tunela budú rekonštruovať v máji

Druhá etapa modernizácie trate, úsek od Molecovej po Záluhy (Damborského), mala byť hotová do 20. decembra 2019. Mesto tvrdí, že stavebné práce k tomuto dátumu boli aj dokončené.

"Aktuálne evidujeme nedorobky na nástupiskách a vegetačných úpravách dráhy, ktoré však nemajú vplyv na to, aby mohla električka do Dúbravky premávať. V rámci celej rekonštruovanej trate ešte na niektorých zastávkach chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia," vymenoval Bubla. Dokončovať sa budú aj vegetačné úpravy a na zastávke Kútiky sa bude ešte pracovať na osadení výťahov. "Lávka pre chodcov Nad Lúčkami sa bude dokončovať na budúci rok. Jej stav bol totiž horší, ako predpokladal projekt rekonštrukcie," podotkol hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď je prvá a druhá etapa rekonštrukcie dokončená, spusteniu premávky električiek až do Dúbravky bráni naďalej spor o vstup na pozemky pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace. "Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje aj nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase," povedal Bubla.

V roku 2020 sa má v rámci obnovy Karlovesko-dúbravskej radiály modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu. Termín spustenia týchto prác bude od 2. mája a práce majú trvať do jesene.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 397
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 515
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 085
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 852
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 548
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 780
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 914
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 622
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 337
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 171
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 763
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 854
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 795
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 694
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 210
  8. Rastislav Profant: Putin už prehral, ale nikto mu to ešte neoznámil, pretože sa všetci boja o svoj život 2 536
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu