SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Na zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále postupne dokončujú nástupištia

Spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spor o vstup na pozemky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Na zrekonštruovanej električkovej trati v bratislavských mestských častiach Karlova Ves a Dúbravka postupne dokončujú nástupištia.

„K dnešku evidujeme nedorobky na nástupištiach a vegetačných úpravách dráhy, ktoré však nemajú vplyv na to, aby mohla električka do Dúbravky premávať. V rámci celej rekonštruovanej trate ešte na niektorých zastávkach chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia,“ povedal pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Práce meškali

Dokončovať plánujú taktiež vegetačné úpravy a na zastávke „Karlova Ves“ (po novom „Kútiky“) chcú nainštalovať nové výťahy.

„Lávku pre chodcov „Nad Lúčkami“ budú dokončovať na budúci rok. Jej stav bol totiž horší, ako predpokladal projekt rekonštrukcie,“ informoval Bubla.

Prevádzku električiek na prvom zrekonštruovanom úseku, od zástavky Molecova po obratisko v Karlovej Vsi, spustili 19. decembra po viac ako polroku.

Pôvodne mali električky jazdiť už v septembri, práce sa však omeškali z dôvodov zle zakreslených inžinierskych sietí a sporu s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

Električky do Dúbravky blokuje spor

Stavebné práce na dráhe v časti obratisko Karlova Ves – Damborského (po novom Záluhy) v Dúbravke ukončili 20. decembra, ale spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spor o vstup na pozemky pod meniarňou Dolné Krčace, z ktorej je napájané trakčné vedenie pre túto trasu.

SkryťVypnúť reklamu

„Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase,“ dodal Bubla.

Počas modernizácie trate, ktorá sa začala koncom júna 2019, odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu. Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 397
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 513
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 064
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 849
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 568
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 779
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 919
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 621
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 328
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 171
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 763
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 851
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 795
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 695
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 234
  8. Rastislav Profant: Putin už prehral, ale nikto mu to ešte neoznámil, pretože sa všetci boja o svoj život 2 535
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu