SME

Petržalka žiada vypustenie ropovodu z územného plánu Bratislavy

Koridor ropovodu je údajne v rozpore so zákonom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zastupiteľstvo bratislavskej mestskej časti Petržalka schválilo uznesenie, ktorým žiada primátora Bratislavy Matúša Valla o vypustenie ropovodu Bratislava – Schwechat Pipeline z územného plánu hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poslanci argumentujú, že koridor pre ropovod do Schwechatu je v územnom pláne v rozpore s tzv. zákonom Lex Žitný ostrov, ktorý zakazuje budovanie nových ropovodov a produktovodov v chránených vodohospodárskych oblastiach.

Informoval o tom petržalský poslanec Miroslav Dragun.

Súvisiaci článok Bratislavský župan Droba je zásadne proti ropovodu cez Žitný ostrov Čítajte 

Petržalské zastupiteľstvo už na začiatku roka 2019 opätovne odmietlo trasovanie ropovodu cez Petržalku a Žitný ostrov a požiadalo starostu mestskej časti Bratislava - Petržalka, aby o odmietavom stanovisku informoval primátora hlavného mesta Bratislavy, predsedu Bratislavského samosprávneho kraja, ministra hospodárstva Slovenskej republiky, ministra životného prostredia Slovenskej republiky, vedenie spoločnosti Transpetrol, OMV a veľvyslanca Rakúskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline, ktorú založili slovenský Transpetrol (74-percentný vlastník) a rakúsky OMV (26-percentný), už niekoľko rokov hľadá alternatívne riešenia trasovania slovensko-rakúskeho ropovodu.

Projekt ropovodu je z hľadiska trasovania spracovaný vo variantných riešeniach.

Vo verzii projektu z roku 2008 mal ropovod smerovať cez územie Žitného ostrova. Neskôr spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline vypracovala návrh desiatich trás v takzvanom karpatskom alebo mestskom koridore.

Mestský koridor má viesť cez Bratislavu, karpatský má smerovať cez Karpaty do rakúskej obce Marchegg.

Modely vedené cez Karpaty, ktoré sú pre aktivistov prijateľnejšie, sú však podľa firmy Bratislava-Schwechat Pipeline finančne nákladnejšie.

Ropovod by mal stáť podľa pôvodných odhadov 75 až 140 miliónov eur. Slovensko malo začať s výstavbou ropovodu na jeseň roku 2004.

SkryťVypnúť reklamu

Pre problémy s trasovaním ropovodu na slovenskom území sa však projekt neustále posúva.

Ropovod medzi Bratislavou a Rakúskom je projektovaný ako reverzný, čo znamená, že v prípade výpadku dodávok ropy prostredníctvom ropovodu Družba bude Slovensko schopné prijímať dodávky ropy cez sieť ropovodov TAL a AWP z územia Rakúska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 275
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 514
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 053
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 063
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 604
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 875
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 371
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 561
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 561
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 321
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 669
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 360
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 975
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu