SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Prvú etapu obnovy karloveskej radiály zhodnotil Vallo pozitívne

Električky jazdia zatiaľ iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi.

Načítavam video...

BRATISLAVA. V Bratislave spustili vo štvrtok premávku električiek po časti zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály.

Električky jazdia zatiaľ iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi.

Električky sú menej hlučné

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo vyhlásil, že sa v rámci dokončenej I. etapy modernizácie trate nemá mesto za čo hanbiť.

"Myslím si, že je to urobené v dobrej kvalite," povedal na štvrtkovom tlačovom brífingu.

Súvisiaci článok Súd odkázal vlastníkom pozemkov, aby neblokovali električku do Karlovej Vsi Čítajte 

"Prvé reakcie od ľudí máme, že je električka tichšia. To bola jedna zo základných vecí, ktoré sme chceli dosiahnuť," skonštatoval primátor s tým, že dobre sa cíti aj na nových električkových zastávkach.

SkryťVypnúť reklamu

Počas doterajšej modernizácie trate boli vymenené koľajnice či trolejové vedenie. "Osadený bol nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Väčšina trate bude pokrytá zeleným kobercom zo sukulentov, ktorý zníži hladinu hluku a zároveň bude tlmiť prehrievanie mesta," spresnil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električky po obratisko Kútiky mesto spustilo aj napriek viacerým komplikáciám.

Električky do Dúbravky blokuje spor

Cestujúci pritom mali prvou časťou zmodernizovanej trate jazdiť už niekoľko týždňov.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate však meškali a ich prvú etapu nestihli dokončiť ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Prvé zdržanie spôsobili podľa Valla objektívne prekážky, a to zle zakreslené inžinierske siete.

"Ďalšie zdržanie spôsobili problémy jedného z členov konzorcia, ktoré rekonštrukciu zabezpečuje, a ktoré budú riešené zmluvnou pokutou," podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Za finálnym zdržaním spustenia električky do Karlovej Vsi bol však podľa vedenia hlavného mesta spor s majiteľmi pozemkov pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace, pre ktorý nebolo skôr možné vykonať technické skúšky električky potrebné pre sprevádzkovanie trate.

"Napokon sme pristúpili ku krajnému a provizórnemu riešeniu napájania trakčného vedenia z náhradného zdroja. V tomto režime je aj v súčasnosti električka do Karlovej Vsi spustená," uviedol Vallo s tým, že cestovanie električkou nie je nijako obmedzované.

Spor však naďalej blokuje spustenie električkovej dopravy až do Dúbravky.

Po spustení električiek po obratisko Kútiky došlo vo štvrtok k zmene všetkých cestovných poriadkov a trás električiek.

Magistrát priznáva, že v rámci I. etapy budú ešte pokračovať niektoré dokončovacie práce.

SkryťVypnúť reklamu

Na niektorých zastávkach totiž chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia.

Dokončovať sa budú aj vegetačné úpravy a na zastávke Kútiky sa bude ešte pracovať na osadení výťahov. Lávka pre chodcov Nad lúčkami sa bude dokončovať na budúci rok.

Do piatka (20. 12.) má byť dokončená II. etapa modernizácie trate, od obratiska v Karlovej Vsi po Damborského.

S prácami by sa malo následne pokračovať až začiatkom mája 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Práce tam majú trvať do jesene 2020.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 995
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 643
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 044
  5. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 931
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 642
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 581
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 907
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 523
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 734
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 8 537
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 605
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 484
  7. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 2 505
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 501
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu