SME

Spustenie električiek v Karlovej Vsi blokuje spor o vstup na pozemky

Mesto podalo návrh na predbežné opatrenie súdu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Kedy začnú premávať električky po zmodernizovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály v Bratislave, je nateraz otázne. Dôvodom je spor o vstup na pozemky pod elektrickou stanicou - meniarňou Dolné Krčace v Dúbravke.

Dodávateľ stavebných prác, ktorý modernizuje trať, naďalej deklaruje, že úsek od Molecovej po Damborského by mal byť dokončený v decembri.

"Spustenie električky závisí však od doriešenia situácie s elektrickou stanicou," povedal pre TASR hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prípad v sobotu upozornil denník SME.

Bratislava: Božek sa chce obohatiť

V rámci prvej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály od Molecovej po obratisko Karlova Ves je podľa magistrátu hotová trať aj trakčné vedenie.

V novembri bolo vydláždené posledné nástupisko Karlova Ves. Ostatné sú už vydláždené. Montoval sa mobiliár na nástupiskách. Koncom novembra sa začalo s testovaním trate aj trakčného vedenia.

Súvisiaci článok Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt Čítajte 

"Skúšky išli dobre, trakčné vedenie nevykazovalo žiadne chyby. V prípade kladného výsledku technicko-bezpečnostných testov sme boli pripravení okamžite odovzdať potrebné doklady stavebnému úradu, aby ten mohol vydať rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby. Testy sme však museli pozastaviť. Dôvodom je konanie podnikateľa Branislava Božeka, ktorý vystupuje ako zástupca vlastníkov pozemkov pod meniarňou a ktorý sa situáciu pred dokončením rekonštrukcie električky rozhodol využiť vo svoj prospech a na vlastné obohatenie," vysvetlil pre TASR Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto podalo návrh na súd

Magistrát tvrdí, že podnikateľ trvale v rozpore so zákonom znemožňuje prístup pracovníkov Dopravného podniku Bratislava (DPB) na pozemok s meniarňou.

"Zneužíva tak situáciu, pretože si je vedomý toho, že bez aktívneho prístupu našich pracovníkov k meniarni nie sme schopní urobiť posledné nevyhnutné skúšky trakčného vedenia, potrebné na vydanie súhlasu na spustenie električky," podotkol hovorca mesta.

Mesto preto podalo návrh na predbežné opatrenie súdu. Rovnako podalo návrh na zápis vecného bremena na pozemok do katastra nehnuteľností. A zvažuje aj ďalšie technické riešenie.

Meniareň Dolné Krčace je súčasťou dráhy potrebnou na jej prevádzku. Meniareň bola podľa magistrátu povolená stavebným povolením a bola riadne skolaudovaná. Slúži výlučne na napájanie časti električkovej trate Karlova Ves - Dúbravka. V zmysle zákona o dráhach "vlastník alebo užívateľ nehnuteľností v obvode dráhy je povinný užívať ich tak, aby neohrozovali dráhu alebo dopravu na dráhe, a je povinný umožniť prevádzkovateľovi dráhy prístup k súčastiam dráhy cez svoje pozemky". K objektu meniarne bol doteraz bezproblémový prístup. Toto platilo až do októbra 2019, teda zhruba mesiac pred začiatkom kolaudácie zrekonštruovanej trate, ako spresnil Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto rokovalo s Božekom, ktorý zastupoval vlastníkov pozemkov pod meniarňou. Božek dal mestu ponuku na odkúpenie pozemkov. Magistrát však tvrdí, že za neprimerane veľkú sumu. "Jeho ponuku vnímame ako neopodstatnenú, keďže k pozemku existuje zákonné vecné bremeno, ktoré oprávňuje mesto a DPB tento pozemok užívať, v dôsledku čoho nie je potrebné riešiť jeho odkúpenie," podotkol Bubla.

Božek pre denník Sme uviedol, že v prípade doteraz vystupoval ako "mediátor". "Tento spor bude ďalej riešiť nový vlastník svojou cestou, ja však tým vlastníkom nie som. Kupujúci je fyzická osoba," povedal denníku s tým, že už od roku 2017 sa uskutočňuje súdny spor o odstránenie meniarne, ktorú Božek označuje ako "nelegálnu stavbu".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 732
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 486
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 220
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 665
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 291
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 377
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu