SME

Bratislavský kraj minul na reklamu na sociálnych sieťach približne 14-tisíc eur

Na sociálnych sieťach propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Bratislavský hradBratislavský hrad (Zdroj: Bratislava Tourist Board )

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) minul na reklamu na sociálnych sieťach do 31. októbra tohto roka približne 14-tisíc eur.

Pre agentúru SITA to uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komunikácia cez sociálne siete

Na sociálnych sieťach ako Facebook či Instagram propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Vďaka takejto forme reklamy prišlo na stredné odborné školy v kraji o 15 percent viac prihlášok.

Komunikácii cez sociálne siete sa venuje referent tlačového oddelenia BSK. To spadá pod odbor komunikácie, ktorý má celkovo 14 zamestnancov, ktorých podiel na mzdách všetkých zamestnancov BSK tvorí približne štyri percentá. Kraj pritom využíva viacero komunikačných kanálov.

SkryťVypnúť reklamu

"Nie každý je totiž aktívny na sociálnych sieťach. Pre župu je dôležitá komunikácia tradičnými médiami ako televízia, rozhlas, tlač a web, ale budeme posilňovať vlastné komunikačné kanály, ako sú napríklad časopis Bratislavský kraj, webstránka bratislavskykraj.sk, videokanál BSK či priamo na podujatiach v kraji,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba.

Propagácia a marketing

Na rok 2019 krajskí poslanci schválili v rozpočte na položku Propagácia a marketing celkovo 900-tisíc eur, pričom do 31. októbra vyčerpali niečo vyše 400-tisíc eur.

Z toho napríklad 65-tisíc eur investovali do propagácie stredného školstva, deväťtisíc eur na reklamu pre Vláčik Záhoráčik či Malokarpatský expres, alebo 16-tisíc eur na podporu projektov hradených z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Tieto boli podporené rozhlasovými spotmi, inzerciami v printových médiách, online kampaniach či billboardami," vysvetlila Beňadiková.

Kraj vydáva aj mesačník Bratislavský kraj v náklade 200-tisíc kusov, na ktorého tlač a distribúciu vyhradili v rozpočte na rok 2019 sumu 140-tisíc eur.

Podľa Beňadikovej sú náklady na propagáciu a marketing v porovnaní s minulými rokmi výrazne nižšie. V minulom volebnom období bol rozpočet na propagáciu a marketing "kozmeticky nižší", keďže zo záverečného účtu z roka 2017 čerpali asi 600-tisíc eur, ale niektoré projekty, aktivity a akcie dostali podporu aj z iných odborov.

"V schválenom rozpočte na rok 2018 bolo síce rozpočtovaných 1 200 000 eur, no reálne bolo vyčerpaných 615 706,87 eura," vysvetlila Beňadiková.

SkryťVypnúť reklamu

Kraj aktuálne pripravuje rozpočet na rok 2020, ktorý poslancom krajského zastupiteľstva predložia v decembri. Na marketing a propagáciu v ňom plánujú vyčleniť pol milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 714
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 103
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 910
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 509
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 305
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 986
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 369
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 859
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu