SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Bratislavský kraj minul na reklamu na sociálnych sieťach približne 14-tisíc eur

Na sociálnych sieťach propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Bratislavský hradBratislavský hrad (Zdroj: Bratislava Tourist Board )

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) minul na reklamu na sociálnych sieťach do 31. októbra tohto roka približne 14-tisíc eur.

Pre agentúru SITA to uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková.

Komunikácia cez sociálne siete

Na sociálnych sieťach ako Facebook či Instagram propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Vďaka takejto forme reklamy prišlo na stredné odborné školy v kraji o 15 percent viac prihlášok.

Komunikácii cez sociálne siete sa venuje referent tlačového oddelenia BSK. To spadá pod odbor komunikácie, ktorý má celkovo 14 zamestnancov, ktorých podiel na mzdách všetkých zamestnancov BSK tvorí približne štyri percentá. Kraj pritom využíva viacero komunikačných kanálov.

SkryťVypnúť reklamu

"Nie každý je totiž aktívny na sociálnych sieťach. Pre župu je dôležitá komunikácia tradičnými médiami ako televízia, rozhlas, tlač a web, ale budeme posilňovať vlastné komunikačné kanály, ako sú napríklad časopis Bratislavský kraj, webstránka bratislavskykraj.sk, videokanál BSK či priamo na podujatiach v kraji,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba.

Propagácia a marketing

Na rok 2019 krajskí poslanci schválili v rozpočte na položku Propagácia a marketing celkovo 900-tisíc eur, pričom do 31. októbra vyčerpali niečo vyše 400-tisíc eur.

Z toho napríklad 65-tisíc eur investovali do propagácie stredného školstva, deväťtisíc eur na reklamu pre Vláčik Záhoráčik či Malokarpatský expres, alebo 16-tisíc eur na podporu projektov hradených z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Tieto boli podporené rozhlasovými spotmi, inzerciami v printových médiách, online kampaniach či billboardami," vysvetlila Beňadiková.

Kraj vydáva aj mesačník Bratislavský kraj v náklade 200-tisíc kusov, na ktorého tlač a distribúciu vyhradili v rozpočte na rok 2019 sumu 140-tisíc eur.

Podľa Beňadikovej sú náklady na propagáciu a marketing v porovnaní s minulými rokmi výrazne nižšie. V minulom volebnom období bol rozpočet na propagáciu a marketing "kozmeticky nižší", keďže zo záverečného účtu z roka 2017 čerpali asi 600-tisíc eur, ale niektoré projekty, aktivity a akcie dostali podporu aj z iných odborov.

"V schválenom rozpočte na rok 2018 bolo síce rozpočtovaných 1 200 000 eur, no reálne bolo vyčerpaných 615 706,87 eura," vysvetlila Beňadiková.

SkryťVypnúť reklamu

Kraj aktuálne pripravuje rozpočet na rok 2020, ktorý poslancom krajského zastupiteľstva predložia v decembri. Na marketing a propagáciu v ňom plánujú vyčleniť pol milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 142
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 926
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 188
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 570
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 651
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 733
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 557
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 621
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 587
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 245
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 757
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 2 791
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu