SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Bratislavský kraj minul na reklamu na sociálnych sieťach približne 14-tisíc eur

Na sociálnych sieťach propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Bratislavský hradBratislavský hrad (Zdroj: Bratislava Tourist Board )

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) minul na reklamu na sociálnych sieťach do 31. októbra tohto roka približne 14-tisíc eur.

Pre agentúru SITA to uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková.

Komunikácia cez sociálne siete

Na sociálnych sieťach ako Facebook či Instagram propaguje Bratislavský kraj svoje podujatia a kampane.

Vďaka takejto forme reklamy prišlo na stredné odborné školy v kraji o 15 percent viac prihlášok.

Komunikácii cez sociálne siete sa venuje referent tlačového oddelenia BSK. To spadá pod odbor komunikácie, ktorý má celkovo 14 zamestnancov, ktorých podiel na mzdách všetkých zamestnancov BSK tvorí približne štyri percentá. Kraj pritom využíva viacero komunikačných kanálov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nie každý je totiž aktívny na sociálnych sieťach. Pre župu je dôležitá komunikácia tradičnými médiami ako televízia, rozhlas, tlač a web, ale budeme posilňovať vlastné komunikačné kanály, ako sú napríklad časopis Bratislavský kraj, webstránka bratislavskykraj.sk, videokanál BSK či priamo na podujatiach v kraji,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba.

Propagácia a marketing

Na rok 2019 krajskí poslanci schválili v rozpočte na položku Propagácia a marketing celkovo 900-tisíc eur, pričom do 31. októbra vyčerpali niečo vyše 400-tisíc eur.

Z toho napríklad 65-tisíc eur investovali do propagácie stredného školstva, deväťtisíc eur na reklamu pre Vláčik Záhoráčik či Malokarpatský expres, alebo 16-tisíc eur na podporu projektov hradených z eurofondov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Tieto boli podporené rozhlasovými spotmi, inzerciami v printových médiách, online kampaniach či billboardami," vysvetlila Beňadiková.

Kraj vydáva aj mesačník Bratislavský kraj v náklade 200-tisíc kusov, na ktorého tlač a distribúciu vyhradili v rozpočte na rok 2019 sumu 140-tisíc eur.

Podľa Beňadikovej sú náklady na propagáciu a marketing v porovnaní s minulými rokmi výrazne nižšie. V minulom volebnom období bol rozpočet na propagáciu a marketing "kozmeticky nižší", keďže zo záverečného účtu z roka 2017 čerpali asi 600-tisíc eur, ale niektoré projekty, aktivity a akcie dostali podporu aj z iných odborov.

"V schválenom rozpočte na rok 2018 bolo síce rozpočtovaných 1 200 000 eur, no reálne bolo vyčerpaných 615 706,87 eura," vysvetlila Beňadiková.

Skryť Vypnúť reklamu

Kraj aktuálne pripravuje rozpočet na rok 2020, ktorý poslancom krajského zastupiteľstva predložia v decembri. Na marketing a propagáciu v ňom plánujú vyčleniť pol milióna eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 446
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 963
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 066
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 995
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 495
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 428
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 062
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 763
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 522
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu