SME

Unikátny trolejbus sa na deň vráti do ulíc Bratislavy

Trolejbus sa vráti do ulíc 16. novembra.

Unikátny trolejbus Škoda 21 Tr.Unikátny trolejbus Škoda 21 Tr. (Zdroj: DPB)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) po desiatich rokoch dokončil náročnú opravu unikátneho trolejbusu Škoda 21 Tr.

V rámci 110. výročia trolejbusov ho vráti 16. novembra na jeden deň do ulíc Bratislavy.

Pre TASR to povedal manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre Bratislavu vyrobili len jeden kus

Tento trolejbus v roku 2003 vyrobil český závod Škoda Ostrov a išlo o najmodernejší trolejbus na Slovensku.

"Jeho nadčasový dizajn navrhol svetoznámy architekt Patrik Kotas, ktorý myslel aj na pohodlný nástup pre mamičky s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku a trolejbus ako prvý na Slovensku navrhol nízkopodlažným," priblížil Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Bratislavu sa však stihlo vyrobiť iba jediné vozidlo. Tesne po jeho dodaní závod ukončil výrobu a moderný trolejbus sa vzhľadom na svoju atypickosť a problém s náhradnými dielmi v bratislavskej premávke takmer neobjavoval. Pred desiatimi rokmi ho DPB definitívne odstavil z premávky.

"Medzičasom bol vozový park trolejbusov síce obnovený, no nové vedenie dopravného podniku sa rozhodlo pri príležitosti 110. výročia trolejbusov v Bratislave 'vrátiť život' aj legendárnemu vozidlu 21 Tr. Po náročnej oprave ho budeme používať ako inštruktážne vozidlo na výcvik nových vodičov v rámci autoškoly," spresnil Žarnovický.

Pred zaradením do autoškoly DPB sa ho však dopravca rozhodol dať ešte na jeden deň do prevádzky, aby tak dal Bratislavčanom a dopravným nadšencom možnosť vyskúšať si, ako mohla vyzerať nová éra trolejbusov v hlavnom meste začiatkom nového tisícročia.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenená trasa

Trolejbus 21 Tr bude premávať v sobotu 16. novembra na špeciálnej linke "Máme spoločný cieľ". Pôvodná trasa mala viesť cez celé mesto od cintorína Vrakuňa cez Mierovú, Kollárovo námestie na Kramáre, Patrónku, k Bratislavskému hradu a na Kolibu.

V sobotu v oblasti Patrónky bude však prebiehať oprava plynovodu, čo si vyžiada výluku trolejbusov.

Špeciálna linka "Máme spoločný cieľ" s unikátnym trolejbusom Škoda 21 Tr s designom od Patrika Kotasa preto bude jazdiť po zmenej trase.

Namiesto Železnej studničky bude trolejbus jazdiť k Horskému parku a zastavovať bude aj na Trnavskom mýte. Aby sme dokázali pohodlne odviezť všetkých cestujúcich, posilňujeme prepravnú kapacitu a navyšujeme počet spojov.

"Namiesto troch jázd odvezieme cestujúcich až päťkrát, pričom cestovný lístok im bude platiť celý deň," hovorí Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Nová trasa trolejbusu bude: Cintorín Vrakuňa - Mierová - Saleziáni - Trnavské mýto - SAV - Hroboňova - Bratislavský hrad - Hodžovo námestie - Koliba. Zastavovať bude na všetkých zastávkach po trase.

"V trolejbuse nebudú platiť bežné cestovné lístky ani električenky. Lístky bude predávať sprievodca a stáť budú symbolické jedno euro, pričom platiť budú počas celého dňa. Deti do šiestich rokov odvezie DPB zadarmo," dodal Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 243
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 269
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 931
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 401
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 118
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 182
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu