BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) po desiatich rokoch dokončil náročnú opravu unikátneho trolejbusu Škoda 21 Tr.
V rámci 110. výročia trolejbusov ho vráti 16. novembra na jeden deň do ulíc Bratislavy.
Pre TASR to povedal manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický.
Pre Bratislavu vyrobili len jeden kus
Tento trolejbus v roku 2003 vyrobil český závod Škoda Ostrov a išlo o najmodernejší trolejbus na Slovensku.
"Jeho nadčasový dizajn navrhol svetoznámy architekt Patrik Kotas, ktorý myslel aj na pohodlný nástup pre mamičky s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku a trolejbus ako prvý na Slovensku navrhol nízkopodlažným," priblížil Žarnovický.
Pre Bratislavu sa však stihlo vyrobiť iba jediné vozidlo. Tesne po jeho dodaní závod ukončil výrobu a moderný trolejbus sa vzhľadom na svoju atypickosť a problém s náhradnými dielmi v bratislavskej premávke takmer neobjavoval. Pred desiatimi rokmi ho DPB definitívne odstavil z premávky.
"Medzičasom bol vozový park trolejbusov síce obnovený, no nové vedenie dopravného podniku sa rozhodlo pri príležitosti 110. výročia trolejbusov v Bratislave 'vrátiť život' aj legendárnemu vozidlu 21 Tr. Po náročnej oprave ho budeme používať ako inštruktážne vozidlo na výcvik nových vodičov v rámci autoškoly," spresnil Žarnovický.
Pred zaradením do autoškoly DPB sa ho však dopravca rozhodol dať ešte na jeden deň do prevádzky, aby tak dal Bratislavčanom a dopravným nadšencom možnosť vyskúšať si, ako mohla vyzerať nová éra trolejbusov v hlavnom meste začiatkom nového tisícročia.
Zmenená trasa
Trolejbus 21 Tr bude premávať v sobotu 16. novembra na špeciálnej linke "Máme spoločný cieľ". Pôvodná trasa mala viesť cez celé mesto od cintorína Vrakuňa cez Mierovú, Kollárovo námestie na Kramáre, Patrónku, k Bratislavskému hradu a na Kolibu.
V sobotu v oblasti Patrónky bude však prebiehať oprava plynovodu, čo si vyžiada výluku trolejbusov.
Špeciálna linka "Máme spoločný cieľ" s unikátnym trolejbusom Škoda 21 Tr s designom od Patrika Kotasa preto bude jazdiť po zmenej trase.
Namiesto Železnej studničky bude trolejbus jazdiť k Horskému parku a zastavovať bude aj na Trnavskom mýte. Aby sme dokázali pohodlne odviezť všetkých cestujúcich, posilňujeme prepravnú kapacitu a navyšujeme počet spojov.
"Namiesto troch jázd odvezieme cestujúcich až päťkrát, pričom cestovný lístok im bude platiť celý deň," hovorí Žarnovický.
Nová trasa trolejbusu bude: Cintorín Vrakuňa - Mierová - Saleziáni - Trnavské mýto - SAV - Hroboňova - Bratislavský hrad - Hodžovo námestie - Koliba. Zastavovať bude na všetkých zastávkach po trase.
"V trolejbuse nebudú platiť bežné cestovné lístky ani električenky. Lístky bude predávať sprievodca a stáť budú symbolické jedno euro, pričom platiť budú počas celého dňa. Deti do šiestich rokov odvezie DPB zadarmo," dodal Žarnovický.
