SME

Na rekonštrukciu hlavnej stanice najskôr treba súťaž, tvrdia železnice

Práce na zvýšení kapacity hlavnej stanice by sa mohli začať v roku 2025.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Na začatie rekonštrukčných prác výpravnej budovy Hlavnej stanice Bratislava je potrebné najskôr vypracovať architektonicko-urbanistickú súťaž. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Michal Lukáč.

Samotná rekonštrukcia celej bratislavskej hlavnej stanice pozostáva z dvoch častí. Práce na tej prvej, menej viditeľnej časti, ktorou je zvýšenie kapacity stanice, by sa mohli začať v roku 2025, predpokladá ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá časť obnovy hlavnej stanice sa týka samotnej infraštruktúry. Ide o komplexnú rekonštrukciu koľají, výhybiek, predĺženie nástupíšť, výmenu zastaralých častí zabezpečovacieho zariadenia a podobne. Druhou častou obnovy je rekonštrukcia výpravnej budovy stanice.

SkryťVypnúť reklamu

"Tu je snahou ŽSR, aj v spolupráci s Magistrátom hlavného mesta, riešiť nielen samotnú výpravnú budovu, ale aj predstaničné námestie," uviedol Lukáč s tým, že sa v spolupráci s magistrátom ŽSR snažia čo najskôr pripraviť architektonicko-urbanistickú súťaž návrhov na revitalizáciu stanice i predstaničného námestia.

Potrebu zvýšenia kapacity hlavnej stanice potvrdila aj štúdia realizovateľnosti. "V súčasnosti ŽSR pripravujú súťažné podmienky pre spravovanie analýzy vplyvu stavby na životné prostredie," vysvetlil Lukáč s tým, že hneď po analýze nasleduje vypracovanie projektovej dokumentácie a potom samotná realizácia, ktorej začiatok predpokladajú na rok 2025.

Termín začatia prác na samotnej budove hlavnej stanice nie je známy, keďže k dispozícii ešte nie je vypracovaná architektonicko-urbanistická súťaž.

"Tento priestor je hanbou nielen v očiach turistov, ale aj Bratislavčanov," reagoval hovorca Bratislavy Peter Bubla. Mesto so ŽSR rokuje o spoločnom postupe pri riešení budovy hlavnej stanice, predstaničného námestia aj pešieho prepojenia z hlavnej stanice na zastávku mestskej hromadnej dopravy Sokolská na Pražskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

"Naším zámerom aj v spolupráci so ŽSR je hlavnú stanicu a okolitý priestor už konečne riešiť, nielen o tom hovoriť," dodal Bubla na záver.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 205
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 754
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 587
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 019
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 012
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 546
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 445
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 91 010
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 915
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 278
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 241
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 110
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 149
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 805
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 5 776
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťZatvoriť reklamu