SME

Karloveská radiála sa už zazelenala, práce na trati však meškajú

Rekonštrukciu prvej etapy rekonštrukcie nestihnú ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Výsadba na časti rekonštruovanej karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Karlovej Vsi.Výsadba na časti rekonštruovanej karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Karlovej Vsi. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Modernizovaná Karlovesko-dúbravská električková radiála v Bratislave sa už sčasti zazelenala.

Na povrch medzi koľajami v uplynulých dňoch vysadili "zelený koberec" pozostávajúci z piatich druhov sukulentných trvaliek rodu sedum (rozchodník).

Prvú etapu nestihnú ani s odkladom

Práce na rekonštrukcii trate však meškajú a prvá etapa modernizácie od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi nestihne byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Mesto Bratislava na sociálnej sieti informuje, že tento týždeň sa začalo s výsadbou rozchodníkov, a to v úseku pred zastávkou Miestny úrad Karlova Ves.

SkryťVypnúť reklamu

"Postupne budeme pokračovať. Sukulenty boli na zelený povrch trate zvolené z dôvodu lepšieho znášania sucha, než je to v prípade klasického trávnika, preto nebol realizovaný ani zavlažovací systém," vysvetlila samospráva.

Plánovaná je tiež výsadba suchomilných trvaliek v kombinácii s nízkym živým plotom, na väčších miestach budú vytvorené kvetnaté lúčne porasty.

"Starostlivosť o zelené plochy bude najbližšie tri roky zabezpečovať dodávateľ," podotkol magistrát.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate však meškajú a ich prvá etapa, od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi, nestihne byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra. Mesto Bratislava pre TASR potvrdilo, že pristúpi k sankciám voči zhotoviteľovi prác, ak od 1. novembra nebudú spustené električky po obratisko v Karlovej Vsi.

SkryťVypnúť reklamu

Firma bude za meškanie platiť

"Dodávateľovi sme jasne komunikovali, že akékoľvek meškanie po 31. októbri bude znamenať sankcie. Od dodávateľa máme aktuálny odhad dokončenia všetkých prác a kolaudácie úseku od Molecovej po obratisko Karlova Ves 17. novembra. Riešiť sankcie budeme po odovzdaní stavby a zreálnení konkrétnych termínov," spresnil hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Hlavnou príčinou meškania prác boli doteraz podľa samosprávy inžinierske siete, ktoré sa našli v inej hĺbke, než sa počítalo.

O zdržaní prác vedelo mesto už počas leta, prijalo opatrenia a avizovalo, že prvá etapa prác nepotrvá do konca septembra, ale až do konca októbra.

Začiatkom októbra na verejnej debate zástupcovia mesta oznámili, že doterajšie predĺženie prác bolo z objektívnych dôvodov a akceptuje termín ich dokončenia do konca októbra. Zároveň priznali, že zhotoviteľ tento termín nestihne.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavný projektový manažér stavby Marek Jašíček podotkol, že aj keby bola trať v modernizovanom úseku prvej etapy hotová, musí sa čakať na to, kým nebudú hotové nástupištia.

Problém vidí v slabšej koordinácii prác. "Zhotoviteľ to zrejme podcenil," povedal.

Dokončenie prác následnej druhej etapy modernizácie, od obratiska Karlova Ves po Damborského, sa očakáva do 20. decembra tohto roka.

Od 21. decembra by mali začať električky premávať až na konečnú Pri kríži. S prácami by sa malo následne pokračovať až začiatkom mája 2020.

Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Práce tu majú trvať do jesene.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna.

Potrvať má do septembra 2020 a je rozdelená na viacero etáp. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 422
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 136
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 580
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 148
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 130
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 362
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 705
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 224
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 447
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 612
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 583
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu