SME
Sobota, 11. júl, 2020 | Meniny má MilotaKrížovkyKrížovky

Karloveská radiála sa už zazelenala, práce na trati však meškajú

Rekonštrukciu prvej etapy rekonštrukcie nestihnú ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Výsadba na časti rekonštruovanej karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Karlovej Vsi.Výsadba na časti rekonštruovanej karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Karlovej Vsi. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Modernizovaná Karlovesko-dúbravská električková radiála v Bratislave sa už sčasti zazelenala.

Na povrch medzi koľajami v uplynulých dňoch vysadili "zelený koberec" pozostávajúci z piatich druhov sukulentných trvaliek rodu sedum (rozchodník).

Prvú etapu nestihnú ani s odkladom

Práce na rekonštrukcii trate však meškajú a prvá etapa modernizácie od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi nestihne byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra.

Mesto Bratislava na sociálnej sieti informuje, že tento týždeň sa začalo s výsadbou rozchodníkov, a to v úseku pred zastávkou Miestny úrad Karlova Ves.

Skryť Vypnúť reklamu

"Postupne budeme pokračovať. Sukulenty boli na zelený povrch trate zvolené z dôvodu lepšieho znášania sucha, než je to v prípade klasického trávnika, preto nebol realizovaný ani zavlažovací systém," vysvetlila samospráva.

Plánovaná je tiež výsadba suchomilných trvaliek v kombinácii s nízkym živým plotom, na väčších miestach budú vytvorené kvetnaté lúčne porasty.

"Starostlivosť o zelené plochy bude najbližšie tri roky zabezpečovať dodávateľ," podotkol magistrát.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate však meškajú a ich prvá etapa, od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi, nestihne byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra. Mesto Bratislava pre TASR potvrdilo, že pristúpi k sankciám voči zhotoviteľovi prác, ak od 1. novembra nebudú spustené električky po obratisko v Karlovej Vsi.

Skryť Vypnúť reklamu

Firma bude za meškanie platiť

"Dodávateľovi sme jasne komunikovali, že akékoľvek meškanie po 31. októbri bude znamenať sankcie. Od dodávateľa máme aktuálny odhad dokončenia všetkých prác a kolaudácie úseku od Molecovej po obratisko Karlova Ves 17. novembra. Riešiť sankcie budeme po odovzdaní stavby a zreálnení konkrétnych termínov," spresnil hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Hlavnou príčinou meškania prác boli doteraz podľa samosprávy inžinierske siete, ktoré sa našli v inej hĺbke, než sa počítalo.

O zdržaní prác vedelo mesto už počas leta, prijalo opatrenia a avizovalo, že prvá etapa prác nepotrvá do konca septembra, ale až do konca októbra.

Začiatkom októbra na verejnej debate zástupcovia mesta oznámili, že doterajšie predĺženie prác bolo z objektívnych dôvodov a akceptuje termín ich dokončenia do konca októbra. Zároveň priznali, že zhotoviteľ tento termín nestihne.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavný projektový manažér stavby Marek Jašíček podotkol, že aj keby bola trať v modernizovanom úseku prvej etapy hotová, musí sa čakať na to, kým nebudú hotové nástupištia.

Problém vidí v slabšej koordinácii prác. "Zhotoviteľ to zrejme podcenil," povedal.

Dokončenie prác následnej druhej etapy modernizácie, od obratiska Karlova Ves po Damborského, sa očakáva do 20. decembra tohto roka.

Od 21. decembra by mali začať električky premávať až na konečnú Pri kríži. S prácami by sa malo následne pokračovať až začiatkom mája 2020.

Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Práce tu majú trvať do jesene.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna.

Potrvať má do septembra 2020 a je rozdelená na viacero etáp. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  2. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  3. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  2. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  3. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  4. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  5. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska
  6. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  7. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  8. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  9. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 46 124
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 14 828
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 204
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 13 561
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 13 257
  6. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska 12 084
  7. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 11 641
  8. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 11 245
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 093
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 9 862
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu