SME

Architektonickú súťaž na Hlavnú stanicu chcú vyhlásiť do konca roka

Odhadované náklady na rekonštrukciu sú vo výške 147 miliónov eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Medzinárodnú architektonicko-urbanistickú štúdiu na komplexnú obnovou bratislavskej Hlavnej stanice chcú Železnice Slovenskej republiky v spolupráci s hlavným mestom vyhlásiť do konca roka. Vyhlásil to generálny riaditeľ spoločnosti Juraj Tkáč.

"Táto štúdia by mala presne ukázať, ako by mala vyzerať Hlavná stanica a predstaničné námestie v budúcnosti. Ruka v ruke s tým ide modernizácia infraštruktúry Hlavnej stanice. Bude to veľký projekt," avizuje Tkáč.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železnice ešte nevyužili dotáciu vlády

Odhadované náklady na rekonštrukciu len samotnej infraštruktúry ako koľajiska či predĺženia nástupíšť sú podľa jeho slov vo výške 147 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Železnice deklarujú, že chcú v projekte postupovať maximálne profesionálne a snažiť sa, aby bol financovaný predovšetkým zo zdrojov Európskej únie.

Súvisiaci článok Výstavba obchvatu si v Bratislave vyžiada ďalšie dopravné obmedzenia Čítajte 

"V najbližších dvoch týždňoch spúšťame verejné obstarávanie na proces posúdenia vplyvov na životné prostredie úseku od Hlavnej stanice až po štátnu hranicu s Rakúskom," podotkol generálny riaditeľ Železníc slovenskej republiky.

Minulý rok vyčlenila vláda železniciam 2,8 milióna eur na komplexnú rekonštrukciu Hlavnej stanice. Dôvodom boli aj tohtoročné májové majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji.

Železnice tvrdia, že sa dotácie nedotkli a čiastkové úpravy budovy pred hokejovým šampionátom realizovali vo vlastnej réžii a z vlastných zdrojov.

"Peniaze z dotácie budú pravdepodobne použité, či už na vypracovanie architektonicko-urbanistickej štúdie alebo ďalších procesov, ktoré budú súvisieť s celkovým konceptom Hlavnej stanice," spresnil Tkáč.

SkryťVypnúť reklamu

Magistrát rokuje o spoločnom postupe

Mesto Bratislava zastáva názor, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou.

"Bez ohľadu na budúcnosť Filiálky je tento priestor hanbou nielen v očiach turistov, ale aj Bratislavčanov," povedal pre TASR hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Magistrát potvrdil, že so železnicami rokuje o spoločnom postupe pri riešení Hlavnej stanice, predstaničného priestoru vrátane pešieho prepojenia zo stanice na zastávku MHD Sokolská na Pražskej ulici.

Nedávno zverejnená štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať.

Súťaže

Výherná fotografia.

Ocenené práce slovenských žiakov skúmajú široké spektrum environmentálnych problémov.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 23 272
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 619
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 139
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 009
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 805
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 200
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 5 497
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 903
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 168 511
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 632
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 587
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 773
  5. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 4 777
  6. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 492
  7. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 4 488
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 388
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťZatvoriť reklamu