SME

V MHD nebude viac ľudí, ak nebude rýchlejšia, odkazuje kritikom Vallo

Kritikom prekážajú autobusové pruhy, ktoré mesto buduje.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V Bratislave sa za posledné desaťročie počet áut zdvojnásobil a v súčasnosti je tu registrovaných viac ako 300-tisíc áut. Upozorňuje na to primátor hlavného mesta Matúš Vallo s tým, že je dôležité, aby MHD cestovalo viac ľudí ako v súčasnosti, inak doprava v dôsledku neustáleho nárastu áut úplne skolabuje.

Kritikom "bus pruhov", ktoré mesto buduje, odkazuje, že do MHD nepresadne viac ľudí, pokiaľ nebude rýchlejšia.

"To sa stane len vtedy, pokiaľ autobusy a trolejbusy nebudú stáť v rovnakej zápche ako autá a kritické úseky prejdú prednostne. Budeme modernizovať a rozširovať koľajovú dopravu, ale zrýchliť musíme predovšetkým autobusy a trolejbusy," vyhlásil Vallo na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V miestach, kde získavajú vozidlá MHD stratu a pokiaľ to riešenie cesty umožní, chce bratislavská samospráva vyznačovať vyhradený jazdný pruh pre MHD, takzvaný bus pruh.

"Ich úspech závisí jednak od toho, ako dokážeme vynútiť ich dodržiavanie, ale aj od toho, ako ich sami vodiči dokážu rešpektovať. Tu si treba otvorene povedať, že na obidvoch stranách sú zatiaľ rezervy," podotkol primátor.

Vallo tvrdí, že rozumie motoristom, že bus pruh považujú za niečo, čo im môže skomplikovať jazdu mestom. Opticky sa podľa jeho slov totiž zdá, že zápcha sa predĺži, keďže autá sa premiestnia z dvoch do jedného pruhu.

"Spravidla však priepustnosť ulice určuje semafor, ktorý na konci každej ulice vypustí počas jedného cyklu zelenej len určitý počet áut. A ten počet je napríklad v prípade kritizovaného bus pruhu na Záhradníckej ulici rovnaký ako predtým. Inými slovami, Záhradníckou prejde v rovnakom čase rovnaký počet áut, hoci opticky stoja v dlhšom rade," deklaruje Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov žiada, aby sa nestavali "a priori" proti novým bus pruhom. "Každý jeden prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD a perspektívne aj k viac ľuďom, ktorí MHD budú využívať. Prispeje tým pádom aj k lepšej situácii na cestách," tvrdí primátor.

Priznáva, že efekt nemusí byť okamžitý a bude záležať na ľuďoch, ako budú nové pravidlá na dotknutých cestách dodržiavať i na meste a polícii, ako dodržiavanie pravidiel dokážu vynútiť.

Matúš Vallo

Cena 30-minútového lístka sa zvýši o 10 percent, ročná električenka o sedem.


SITA 9
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 976
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 360
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 875
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 331
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 972
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 734
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 78 415
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 784
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 187
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 174
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 052
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 405
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 941
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 830
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu