SME

V MHD nebude viac ľudí, ak nebude rýchlejšia, odkazuje kritikom Vallo

Kritikom prekážajú autobusové pruhy, ktoré mesto buduje.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V Bratislave sa za posledné desaťročie počet áut zdvojnásobil a v súčasnosti je tu registrovaných viac ako 300-tisíc áut. Upozorňuje na to primátor hlavného mesta Matúš Vallo s tým, že je dôležité, aby MHD cestovalo viac ľudí ako v súčasnosti, inak doprava v dôsledku neustáleho nárastu áut úplne skolabuje.

Kritikom "bus pruhov", ktoré mesto buduje, odkazuje, že do MHD nepresadne viac ľudí, pokiaľ nebude rýchlejšia.

"To sa stane len vtedy, pokiaľ autobusy a trolejbusy nebudú stáť v rovnakej zápche ako autá a kritické úseky prejdú prednostne. Budeme modernizovať a rozširovať koľajovú dopravu, ale zrýchliť musíme predovšetkým autobusy a trolejbusy," vyhlásil Vallo na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V miestach, kde získavajú vozidlá MHD stratu a pokiaľ to riešenie cesty umožní, chce bratislavská samospráva vyznačovať vyhradený jazdný pruh pre MHD, takzvaný bus pruh.

"Ich úspech závisí jednak od toho, ako dokážeme vynútiť ich dodržiavanie, ale aj od toho, ako ich sami vodiči dokážu rešpektovať. Tu si treba otvorene povedať, že na obidvoch stranách sú zatiaľ rezervy," podotkol primátor.

Vallo tvrdí, že rozumie motoristom, že bus pruh považujú za niečo, čo im môže skomplikovať jazdu mestom. Opticky sa podľa jeho slov totiž zdá, že zápcha sa predĺži, keďže autá sa premiestnia z dvoch do jedného pruhu.

"Spravidla však priepustnosť ulice určuje semafor, ktorý na konci každej ulice vypustí počas jedného cyklu zelenej len určitý počet áut. A ten počet je napríklad v prípade kritizovaného bus pruhu na Záhradníckej ulici rovnaký ako predtým. Inými slovami, Záhradníckou prejde v rovnakom čase rovnaký počet áut, hoci opticky stoja v dlhšom rade," deklaruje Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov žiada, aby sa nestavali "a priori" proti novým bus pruhom. "Každý jeden prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD a perspektívne aj k viac ľuďom, ktorí MHD budú využívať. Prispeje tým pádom aj k lepšej situácii na cestách," tvrdí primátor.

Priznáva, že efekt nemusí byť okamžitý a bude záležať na ľuďoch, ako budú nové pravidlá na dotknutých cestách dodržiavať i na meste a polícii, ako dodržiavanie pravidiel dokážu vynútiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu