SME

Dopravný podnik sľubuje zlepšenie prevádzky náhradnej X5 z Karlovej Vsi

Posilový autobus bude po novom ráno na Borskej vyčkávať na spoj z Dúbravky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) sľubuje cestujúcim zlepšenie prevádzky náhradnej dopravy X5 z bratislavskej Karlovej Vsi.

Reaguje tak na podnety od ľudí, ktorí dopravcu upozorňovali na problematickú náhradnú dopravu za električky v Karlovej Vsi a Dúbravke.

Cestovný poriadok autobusov X5 sa pôvodne DPB snažil naplánovať tak, aby ponúkali dostatočnú kapacitu. "Okrem spojov z Dúbravky sme zaviedli ešte aj posilové spoje zo zastávky Borská. Autobusy však boli mnohokrát blokované stavebnými mechanizmami a kolónami, preto nejazdili úplne podľa cestovného poriadku," priznáva dopravca na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidelne sa stávalo, že plný autobus z Dúbravky predbehol prázdny posilový spoj z Karlovej Vsi, cestujúci sa do neho už takmer nezmestili a posilový autobus išiel takmer prázdny až na Molecovu, a to iba pár sekúnd za ním.

"Na problém sa bol pozrieť náš dopravný riaditeľ, ktorý si sadol za volant, ako vodič autobusu X5 overil všetky dostupné možnosti v reálnej prevádzke a prišiel so zlepšením, ktoré sme v stredu ráno spustili do praxe," priblížil DPB.

Posilový autobus X5 bude po novom ráno na Borskej vyčkávať na spoj z Dúbravky. Ihneď, ako vodič tohto autobusu spozoruje prichádzajúci spoj z Dúbravky, odíde pred ním a obslúži všetky zastávky z Borskej až na Molecovu.

"Karlovešťania tak ráno uvidia dva autobusy X5 idúce tesne za sebou. V tomto prípade odporúčame nastúpiť do prvého, pretože pôjde o posilový spoj s dostatkom voľných miest. Druhý autobus bude bežným spojom z Dúbravky," vysvetľuje dopravca.

SkryťVypnúť reklamu

Skúsenosti z prevádzky ukázali, že toto riešenie funguje a v stredu už jazdili takmer všetky autobusy X5 rovnomerne vyťažené. V opačnom smere, ktorý nebol problematický, budú autobusy naďalej jazdiť v pravidelnom troj- až štvorminútovom intervale po väčšinu dňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 106
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 15 509
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 989
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 575
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 483
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 982
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 625
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 428
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 363
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 544
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu