SME

Dopravný podnik sľubuje zlepšenie prevádzky náhradnej X5 z Karlovej Vsi

Posilový autobus bude po novom ráno na Borskej vyčkávať na spoj z Dúbravky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) sľubuje cestujúcim zlepšenie prevádzky náhradnej dopravy X5 z bratislavskej Karlovej Vsi.

Reaguje tak na podnety od ľudí, ktorí dopravcu upozorňovali na problematickú náhradnú dopravu za električky v Karlovej Vsi a Dúbravke.

Cestovný poriadok autobusov X5 sa pôvodne DPB snažil naplánovať tak, aby ponúkali dostatočnú kapacitu. "Okrem spojov z Dúbravky sme zaviedli ešte aj posilové spoje zo zastávky Borská. Autobusy však boli mnohokrát blokované stavebnými mechanizmami a kolónami, preto nejazdili úplne podľa cestovného poriadku," priznáva dopravca na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidelne sa stávalo, že plný autobus z Dúbravky predbehol prázdny posilový spoj z Karlovej Vsi, cestujúci sa do neho už takmer nezmestili a posilový autobus išiel takmer prázdny až na Molecovu, a to iba pár sekúnd za ním.

"Na problém sa bol pozrieť náš dopravný riaditeľ, ktorý si sadol za volant, ako vodič autobusu X5 overil všetky dostupné možnosti v reálnej prevádzke a prišiel so zlepšením, ktoré sme v stredu ráno spustili do praxe," priblížil DPB.

Posilový autobus X5 bude po novom ráno na Borskej vyčkávať na spoj z Dúbravky. Ihneď, ako vodič tohto autobusu spozoruje prichádzajúci spoj z Dúbravky, odíde pred ním a obslúži všetky zastávky z Borskej až na Molecovu.

"Karlovešťania tak ráno uvidia dva autobusy X5 idúce tesne za sebou. V tomto prípade odporúčame nastúpiť do prvého, pretože pôjde o posilový spoj s dostatkom voľných miest. Druhý autobus bude bežným spojom z Dúbravky," vysvetľuje dopravca.

SkryťVypnúť reklamu

Skúsenosti z prevádzky ukázali, že toto riešenie funguje a v stredu už jazdili takmer všetky autobusy X5 rovnomerne vyťažené. V opačnom smere, ktorý nebol problematický, budú autobusy naďalej jazdiť v pravidelnom troj- až štvorminútovom intervale po väčšinu dňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 239
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 279
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 991
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 600
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 947
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu