SME

Mestská doprava sa na Štefánikovej a Záhradnickej urýchli

Nové jazdné pruhy skrátia čas jazdy a znížia prevádzkové náklady.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Mestská hromadná doprava (MHD) pôjde v Bratislave na uliciach Štefánikova a Záhradnícka rýchlejšie. V rámci sérií opatrení na podporu MHD mesto vyznačí vyhradené jazdné pruhy pre MHD a cyklistov na Štefánikovej ulici v úseku Hodžovo námestie – SAV v smere Hlavná stanica Bratislava a na Záhradníckej ulici v úseku Odborárske námestie – Karadžičova v smere do Ružinova. Dôvodom je, že v týchto úsekoch naberajú vozidlá MHD v dopravnej špičke časovú stratu. Uviedol to primátor Bratislavy Matúš Vallo na svojej facebookovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

Úsekom na Štefánikovej ulici prejde za jednu hodinu v rannej špičke až 41 vozidiel MHD, čo je v priemere jeden autobus či trolejbus každú jeden a pol minútu. V poobedňajšej špičke je tento počet podobný – 36 kĺbových vozidiel za hodinu. MHD tak v úseku dokáže prepraviť až 5 330 cestujúcich v rannej špičke a 4 680 cestujúcich v poobedňajšej špičke. Zavedením vyhradeného jazdného pruhu mesto očakáva skrátenie priemerného jazdného času v špičke približne o tretinu, čo predstavuje časovú úsporu približne 1 minútu pri minimálnom obmedzení ostatnej dopravy.

Vyhradené jazdné pruhy pre MHD a cyklistov na Záhradníckej ulici znížia časové straty trolejbusových liniek 202, 207 a 212. Priemerný interval liniek MHD v úseku počas školského roka v rannej špičke je približne 2 minúty 20 sekúnd a v popoludňajšej špičke 3 minúty. „Od preferencie MHD očakávame nielen ušetrenie času, ale tiež ušetrenie niekoľkých vozidiel do výpravy denne, čím sa znížia náklady na prevádzku MHD (jedno vozidlo je približne 50-tisíc eur ročne),“ uviedol Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Vyhradené jazdné pruhy umožnia okrem jazdy vozidiel MHD aj jazdu na bicykli. Cieľom tejto úpravy je minimalizovať riziko kolízie cyklistov s motorovými vozidlami. „Pre všetkých účastníkov cestnej premávky je lepšie, ak cyklista jazdí pri pravom okraji vozovky s vozidlami MHD, ktoré ho v priemere každú minútu-dve obídu cez ľavý jazdný pruh, ako keby jazdil v ľavom jazdnom pruhu. Samozrejme, spoločný pruh pre MHD a cyklistov nie je vhodný pre všetkých cyklistov, ale hlavne pre tých, ktorí už sú zvyknutí jazdiť v uliciach Bratislavy,“ dodal primátor Bratislavy.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 960
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 492
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 339
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 864
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 296
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 003
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 759
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 77 122
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 779
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 186
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 166
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 048
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 250
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 037
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 763
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu