SME

V rannej špičke prejde Prístavným mostom viac ako desaťtisíc áut za hodinu

Po spustení úseku D4 mesto posúdi potrebu ďalšieho mosta.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - MARKO ERD)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Počas rannej špičky prejde bratislavským Prístavným mostom 10 600 áut za hodinu, Mostom Apollo 3 300, Mostom SNP 3 700 a Mostom Lafranconi 8 500 vozidiel.

Uviedol to pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že použil údaje z dopravného modelu hlavného mesta.

Mesto uvažuje v dlhodobom horizonte aj nad výstavbou ďalšieho mosta, chce však počkať na zmeny, ktoré so sebou prinesie spustenie úseku D4 medzi Jarovcami a Ketelcom.

"Územný generel dopravy v dlhodobom horizonte navrhol vybudovať ďalšie mostné spojenie na úrovni Slovnaftu - prepojenie križovatky Kutlíkova / Dolnozemská s R7 vedúcou okolo Slovnaftu na druhej strane," uviedol Bubla s tým, že mesto by most malo začať stavať až po dôkladnej štúdii realizovateľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Hlavné mesto bude určite najprv vyhodnocovať dopady realizácie stavby konzorcia D4R7, v rámci ktorej sa buduje aj most cez Dunaj - prepojenie D4 Jarovce," dodal Bubla.

V Bratislave vedie cez Dunaj päť mostov. Najmladší z nich, most Apollo, oslavoval tento týždeň svoje 14. narodeniny, slávnostne ho otvorili 4. septembra 2005.

Tento oblúkový most nesie meno po bývalej rafinérii, ktorá kedysi stála v jeho blízkosti.

Začiatky jeho výstavby v roku 2002 komplikovalo zistenie, že územie je kontaminované ropnými látkami po bývalej rafinérii Apollo, ktorú koncom druhej svetovej vojny v júni 1944 bombardovalo americké letectvo.

V tom čase rafinéria patrila nemeckej spoločnosti I.G. Farben, a tá svoje ropné produkty dodávala pre nemeckú armádu a jej spojencov.

SkryťVypnúť reklamu

Základný kameň Mosta Apollo položili 17. decembra 2002 a stavebné práce sa na ňom začali vo februári nasledujúceho roka.

Celková dĺžka mosta spolu s estakádami je 854 metrov a šírka 32 metrov.

Koryto Dunaja, ktoré je široké 300 metrov, preklenuje oceľová konštrukcia dĺžky 231 metrov v tvare oblúka, ktorého výška je 36 metrov.

Dĺžka novovybudovanej komunikácie od napojenia na Dolnozemskú cestu cez most po križovatku na Mlynské nivy - Košická - Prievozská je 1 853 metrov.

Náklady na celú výstavbu dosiahli 4,3 miliardy korún (142,7 milióna eur).

Most Apollo získal cenu Stavba roka 2006 na Slovensku v kategórii mostné objekty a ako jediný neamerický projekt sa stal jednou z piatich najlepších stavieb pri udeľovaní prestížnej ceny Opal Awards 2006 Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 865
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 168
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 764
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu