SME

V rannej špičke prejde Prístavným mostom viac ako desaťtisíc áut za hodinu

Po spustení úseku D4 mesto posúdi potrebu ďalšieho mosta.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - MARKO ERD)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Počas rannej špičky prejde bratislavským Prístavným mostom 10 600 áut za hodinu, Mostom Apollo 3 300, Mostom SNP 3 700 a Mostom Lafranconi 8 500 vozidiel.

Uviedol to pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že použil údaje z dopravného modelu hlavného mesta.

Mesto uvažuje v dlhodobom horizonte aj nad výstavbou ďalšieho mosta, chce však počkať na zmeny, ktoré so sebou prinesie spustenie úseku D4 medzi Jarovcami a Ketelcom.

"Územný generel dopravy v dlhodobom horizonte navrhol vybudovať ďalšie mostné spojenie na úrovni Slovnaftu - prepojenie križovatky Kutlíkova / Dolnozemská s R7 vedúcou okolo Slovnaftu na druhej strane," uviedol Bubla s tým, že mesto by most malo začať stavať až po dôkladnej štúdii realizovateľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Hlavné mesto bude určite najprv vyhodnocovať dopady realizácie stavby konzorcia D4R7, v rámci ktorej sa buduje aj most cez Dunaj - prepojenie D4 Jarovce," dodal Bubla.

V Bratislave vedie cez Dunaj päť mostov. Najmladší z nich, most Apollo, oslavoval tento týždeň svoje 14. narodeniny, slávnostne ho otvorili 4. septembra 2005.

Tento oblúkový most nesie meno po bývalej rafinérii, ktorá kedysi stála v jeho blízkosti.

Začiatky jeho výstavby v roku 2002 komplikovalo zistenie, že územie je kontaminované ropnými látkami po bývalej rafinérii Apollo, ktorú koncom druhej svetovej vojny v júni 1944 bombardovalo americké letectvo.

V tom čase rafinéria patrila nemeckej spoločnosti I.G. Farben, a tá svoje ropné produkty dodávala pre nemeckú armádu a jej spojencov.

SkryťVypnúť reklamu

Základný kameň Mosta Apollo položili 17. decembra 2002 a stavebné práce sa na ňom začali vo februári nasledujúceho roka.

Celková dĺžka mosta spolu s estakádami je 854 metrov a šírka 32 metrov.

Koryto Dunaja, ktoré je široké 300 metrov, preklenuje oceľová konštrukcia dĺžky 231 metrov v tvare oblúka, ktorého výška je 36 metrov.

Dĺžka novovybudovanej komunikácie od napojenia na Dolnozemskú cestu cez most po križovatku na Mlynské nivy - Košická - Prievozská je 1 853 metrov.

Náklady na celú výstavbu dosiahli 4,3 miliardy korún (142,7 milióna eur).

Most Apollo získal cenu Stavba roka 2006 na Slovensku v kategórii mostné objekty a ako jediný neamerický projekt sa stal jednou z piatich najlepších stavieb pri udeľovaní prestížnej ceny Opal Awards 2006 Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 641
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 440
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 336
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 031
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 854
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 594
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 975
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 573
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 200
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 219
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 668
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 711
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 585
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu