SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

V rannej špičke prejde Prístavným mostom viac ako desaťtisíc áut za hodinu

Po spustení úseku D4 mesto posúdi potrebu ďalšieho mosta.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Počas rannej špičky prejde bratislavským Prístavným mostom 10 600 áut za hodinu, Mostom Apollo 3 300, Mostom SNP 3 700 a Mostom Lafranconi 8 500 vozidiel.

Uviedol to pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že použil údaje z dopravného modelu hlavného mesta.

Mesto uvažuje v dlhodobom horizonte aj nad výstavbou ďalšieho mosta, chce však počkať na zmeny, ktoré so sebou prinesie spustenie úseku D4 medzi Jarovcami a Ketelcom.

"Územný generel dopravy v dlhodobom horizonte navrhol vybudovať ďalšie mostné spojenie na úrovni Slovnaftu - prepojenie križovatky Kutlíkova / Dolnozemská s R7 vedúcou okolo Slovnaftu na druhej strane," uviedol Bubla s tým, že mesto by most malo začať stavať až po dôkladnej štúdii realizovateľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Hlavné mesto bude určite najprv vyhodnocovať dopady realizácie stavby konzorcia D4R7, v rámci ktorej sa buduje aj most cez Dunaj - prepojenie D4 Jarovce," dodal Bubla.

V Bratislave vedie cez Dunaj päť mostov. Najmladší z nich, most Apollo, oslavoval tento týždeň svoje 14. narodeniny, slávnostne ho otvorili 4. septembra 2005.

Tento oblúkový most nesie meno po bývalej rafinérii, ktorá kedysi stála v jeho blízkosti.

Začiatky jeho výstavby v roku 2002 komplikovalo zistenie, že územie je kontaminované ropnými látkami po bývalej rafinérii Apollo, ktorú koncom druhej svetovej vojny v júni 1944 bombardovalo americké letectvo.

V tom čase rafinéria patrila nemeckej spoločnosti I.G. Farben, a tá svoje ropné produkty dodávala pre nemeckú armádu a jej spojencov.

SkryťVypnúť reklamu

Základný kameň Mosta Apollo položili 17. decembra 2002 a stavebné práce sa na ňom začali vo februári nasledujúceho roka.

Celková dĺžka mosta spolu s estakádami je 854 metrov a šírka 32 metrov.

Koryto Dunaja, ktoré je široké 300 metrov, preklenuje oceľová konštrukcia dĺžky 231 metrov v tvare oblúka, ktorého výška je 36 metrov.

Dĺžka novovybudovanej komunikácie od napojenia na Dolnozemskú cestu cez most po križovatku na Mlynské nivy - Košická - Prievozská je 1 853 metrov.

Náklady na celú výstavbu dosiahli 4,3 miliardy korún (142,7 milióna eur).

Most Apollo získal cenu Stavba roka 2006 na Slovensku v kategórii mostné objekty a ako jediný neamerický projekt sa stal jednou z piatich najlepších stavieb pri udeľovaní prestížnej ceny Opal Awards 2006 Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 647
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 005
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 726
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 8 628
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 232
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 850
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 281
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 918
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 206
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 316
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 985
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 824
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 709
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 612
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 507
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu