SME

Nedostatok policajtov sťažuje kontrolu parkovania v Karlovej Vsi

Mestská časť tvrdí, že nemá možnosť ani oprávnenie sankcionovať neoprávnene parkujúce vozidlá.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Nedostatok mestských policajtov komplikuje kontrolu rezidenčného parkovania v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves. Karlova Ves ako prvá mestská časť v minulosti spustila rezidenčné parkovanie.

„Hoci väčšina obyvateľov, ktorá žije v zónach, vníma rezidentské parkovanie pozitívne, doplácame na to, že mestská polícia nemá dostatočné kapacity na dôslednú kontrolu pravidiel v týchto zónach,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majú málo policajtov

Mestská časť zdôrazňuje, že nemá možnosť ani oprávnenie sankcionovať neoprávnene parkujúce vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na Námestí SNP pribudli oranžové pruhy, označujú zrušenie parkovania Čítajte 

„Je potrebné, aby mesto tento personálny deficit v mestskej polícii odstránilo do zavedenia celomestskej parkovacej politiky. Ak by pravidlá boli pravidelne kontrolované, rezidentom by sa výrazne uľavilo,“ informovala Karlova Ves.

Magistrát z mestského rozpočtu vyčlenil na tento rok pre mestskú políciu 9,7 milióna eur, čo je v porovnaní s minulým rokom o 1,3 milióna viac. Okrem zvýšenia platov, nákupu nového kamerového systému a vybavenia pre policajtov chce hlavné mesto použiť peniaze na prijatie nových policajtov.

„Náborová kampaň je v príprave, v tejto chvíli je o tom predčasné hovoriť. Bližšie informácie budú zverejnené v krátkom čase,“ uviedol bratislavský magistrát.

Pilotné projekty zavádzať nebudú

Karlova Ves neplánuje do spustenia celomestskej parkovacej politiky rozširovať rezidenčné parkovacie zóny alebo zavádzať pilotné parkovacie projekty, ako napríklad Petržalka, Nové Mesto alebo Ružinov.

SkryťVypnúť reklamu

„O rozširovanie pilotných zón nemáme záujem. Podporujeme dôsledné zavedenie celomestskej parkovacej politiky. Sumu 760-tisíc eur, ktoré sme získali od hlavného mesta ako kompenzáciu za nespravodlivé rozdelenie podielových daní, investujeme pre tento rok výlučne do budovania nových parkovacích kapacít,“ dodal Heldes.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 378
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 421
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 351
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 373
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 692
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 643
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 686
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 292
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 70 748
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 635
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 907
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 967
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 237
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu