SME

Štrajk vodičov bratislavskej MHD sa skončil podľa podniku fiaskom, odborári si to nemyslia

Pondelkový ranný štrajk neochromil verejnú dopravu v Bratislave.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Pondelkový ranný štrajk niektorých vodičov bratislavskej MHD neochromil verejnú dopravu v hlavnom meste. Pre TASR to uviedol Dopravný podnik Bratislava (DPB) s tým, že MHD v celom meste premáva od rána bez akéhokoľvek obmedzenia.

Súvisiaci článok Niektorí vodiči v Bratislave avizujú štrajk, vedenie hovorí o absurdnosti Čítajte 

Zo všetkých 1500 vodičov sa podľa dopravcu do štrajku zapojilo 11 ľudí.

Organizátor protestu, predseda odborovej organizácie DPB Autošofér Jozef Hitka, si však nemyslí, že štrajk bol neúspešný a tvrdí, že sa doň zapojilo viac než 11 vodičov.

"Účasť na proteste nedosiahla ani 0,8 percenta. Operatívne výpadky v prevádzke sme hradili záložnými vozidlami," povedal pre TASR manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Autošofér je jedna zo štyroch odborových organizácií DPB. Podnik tvrdí, že ostatné odborové organizácie sa do štrajku nezapojili.

Štrajk splnil účel, hovorí Hitka

Pondelkový štrajk niektorých vodičov, ktorý trval od 4:00 do 7:00, vníma DPB len ako mediálnu hru. Na štrajk nevidí dopravca dôvod.

"Cieľom odborov Autošofér Jozefa Hitku bola iba mediálno-politická hra, do ktorej sa snažil v prvý školský deň vtiahnuť aj cestujúcich. Odbory Autošofér v DPB sa totiž trápia s nedostatkom členov a dlhodobo sa im nedarí rozšíriť členskú základňu o väčšie množstvo nových vodičov," povedal Žarnovický.

Hitka nevie povedať presný počet vodičov, ktorí sa do štrajku zapojili. Tvrdí však, že ich bolo viac, ako komunikuje DPB.

Cieľom odborov Autošofér Jozefa Hitku bola iba mediálno-politická hra, do ktorej sa snažil v prvý školský deň vtiahnuť aj cestujúcich.

Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu Dopravného podniku Bratislava

"Nakoľko bol veľký tlak od zamestnávateľa a vyhrážanie sa im, tak aby neostali vo vozovni, odstavovali sa po konečných zastávkach, čo sa dá ťažko dokázať. Zlyhala totiž technika a nefungovali palubné počítače, a teda nezaznamenávali ich jazdy alebo vynechané spoje," argumentoval pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Odmieta, že by išlo o politickú hru, alebo o jeho snahu posilniť si pozíciu v odboroch.

"Bojujem za všetkých zamestnancov DPB, aj tých, ktorí nie sú v odboroch. Snažím sa pre nich vybojovať najlepšie podmienky," vyhlásil.

Štrajk podľa jeho slov splnil účel, keďže v pondelok odborom Autošofér prisľúbil generálny riaditeľ DPB Martin Rybanský, že je ochotný rokovať o zlepšení podmienok pre vodičov.

Zvážia ďalší nátlak

Ak rokovania s vedením podniku nebudú úspešné a situácia by sa neriešila, odbory Autošofér budú zvažovať ďalšie nátlakové akcie.

DPB oponuje a tvrdí, že štrajk nesplnil žiadny účel, pretože iný účel, než propagáciu odborov Hitku v médiách ani nemal.

"Ponuku jednať, aby navrhol zlepšenie podmienok, sme mu ponúkli už dávno. Pán Hitka to však odmietol a namiesto toho nám vyhlásil štrajk. Ponuka jednať preto nie je nová, ale pretrvávajúca. Ak by pánovi Hitkovi išlo o reálne zlepšenie pracovných podmienok, využil by ju už dávno predtým," skonštatoval Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Hitka pri zvolávaní štrajku poukázal na mzdy, chýbajúcich vodičov i mechanikov v podniku, či na zlé pracovné podmienky. "Jazdíme v starých vozidlách. Vo vozidlách, kde nefunguje klimatizácia," podotkol.

Vadí mu neprimerané trestanie zamestnancov i to, že pri riešení sťažností nemá zamestnanec takmer žiadnu možnosť na svoju obhajobu.

DPB však dôvodom štrajku nerozumie. Deklaruje, že sa snaží reálne zlepšiť podmienky zamestnancov a má za sebou už prvé výsledky.

"Ešte v lete, hneď po nástupe nového vedenia, sa vodičom podarilo v spolupráci s mestom navýšiť mzdy o viac ako desať percent a dielenským pracovníkom dokonca až o 20 percent. Súčasne sa začali nakupovať desiatky ďalších klimatizovaných autobusov a aby sa vodičom lepšie pracovalo aj v starších vozidlách, necháme aj do desiatok z nich domontovať klimatizáciu," skonštatoval Žarnovický.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 007
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 612
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 835
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 655
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 289
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 882
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 331
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 212
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 952
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 370
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 286
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 881
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 777
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 569
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu