SME
Pondelok, 2. august, 2021 | Meniny má GustávKrížovkyKrížovky

Štrajk vodičov bratislavskej MHD sa skončil podľa podniku fiaskom, odborári si to nemyslia

Pondelkový ranný štrajk neochromil verejnú dopravu v Bratislave.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Pondelkový ranný štrajk niektorých vodičov bratislavskej MHD neochromil verejnú dopravu v hlavnom meste. Pre TASR to uviedol Dopravný podnik Bratislava (DPB) s tým, že MHD v celom meste premáva od rána bez akéhokoľvek obmedzenia.

Súvisiaci článok Niektorí vodiči v Bratislave avizujú štrajk, vedenie hovorí o absurdnosti Čítajte 

Zo všetkých 1500 vodičov sa podľa dopravcu do štrajku zapojilo 11 ľudí.

Organizátor protestu, predseda odborovej organizácie DPB Autošofér Jozef Hitka, si však nemyslí, že štrajk bol neúspešný a tvrdí, že sa doň zapojilo viac než 11 vodičov.

"Účasť na proteste nedosiahla ani 0,8 percenta. Operatívne výpadky v prevádzke sme hradili záložnými vozidlami," povedal pre TASR manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický.

Skryť Vypnúť reklamu

Autošofér je jedna zo štyroch odborových organizácií DPB. Podnik tvrdí, že ostatné odborové organizácie sa do štrajku nezapojili.

Štrajk splnil účel, hovorí Hitka

Pondelkový štrajk niektorých vodičov, ktorý trval od 4:00 do 7:00, vníma DPB len ako mediálnu hru. Na štrajk nevidí dopravca dôvod.

"Cieľom odborov Autošofér Jozefa Hitku bola iba mediálno-politická hra, do ktorej sa snažil v prvý školský deň vtiahnuť aj cestujúcich. Odbory Autošofér v DPB sa totiž trápia s nedostatkom členov a dlhodobo sa im nedarí rozšíriť členskú základňu o väčšie množstvo nových vodičov," povedal Žarnovický.

Hitka nevie povedať presný počet vodičov, ktorí sa do štrajku zapojili. Tvrdí však, že ich bolo viac, ako komunikuje DPB.

Cieľom odborov Autošofér Jozefa Hitku bola iba mediálno-politická hra, do ktorej sa snažil v prvý školský deň vtiahnuť aj cestujúcich.

Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu Dopravného podniku Bratislava

"Nakoľko bol veľký tlak od zamestnávateľa a vyhrážanie sa im, tak aby neostali vo vozovni, odstavovali sa po konečných zastávkach, čo sa dá ťažko dokázať. Zlyhala totiž technika a nefungovali palubné počítače, a teda nezaznamenávali ich jazdy alebo vynechané spoje," argumentoval pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Odmieta, že by išlo o politickú hru, alebo o jeho snahu posilniť si pozíciu v odboroch.

"Bojujem za všetkých zamestnancov DPB, aj tých, ktorí nie sú v odboroch. Snažím sa pre nich vybojovať najlepšie podmienky," vyhlásil.

Štrajk podľa jeho slov splnil účel, keďže v pondelok odborom Autošofér prisľúbil generálny riaditeľ DPB Martin Rybanský, že je ochotný rokovať o zlepšení podmienok pre vodičov.

Zvážia ďalší nátlak

Ak rokovania s vedením podniku nebudú úspešné a situácia by sa neriešila, odbory Autošofér budú zvažovať ďalšie nátlakové akcie.

DPB oponuje a tvrdí, že štrajk nesplnil žiadny účel, pretože iný účel, než propagáciu odborov Hitku v médiách ani nemal.

"Ponuku jednať, aby navrhol zlepšenie podmienok, sme mu ponúkli už dávno. Pán Hitka to však odmietol a namiesto toho nám vyhlásil štrajk. Ponuka jednať preto nie je nová, ale pretrvávajúca. Ak by pánovi Hitkovi išlo o reálne zlepšenie pracovných podmienok, využil by ju už dávno predtým," skonštatoval Žarnovický.

Skryť Vypnúť reklamu

Hitka pri zvolávaní štrajku poukázal na mzdy, chýbajúcich vodičov i mechanikov v podniku, či na zlé pracovné podmienky. "Jazdíme v starých vozidlách. Vo vozidlách, kde nefunguje klimatizácia," podotkol.

Vadí mu neprimerané trestanie zamestnancov i to, že pri riešení sťažností nemá zamestnanec takmer žiadnu možnosť na svoju obhajobu.

DPB však dôvodom štrajku nerozumie. Deklaruje, že sa snaží reálne zlepšiť podmienky zamestnancov a má za sebou už prvé výsledky.

"Ešte v lete, hneď po nástupe nového vedenia, sa vodičom podarilo v spolupráci s mestom navýšiť mzdy o viac ako desať percent a dielenským pracovníkom dokonca až o 20 percent. Súčasne sa začali nakupovať desiatky ďalších klimatizovaných autobusov a aby sa vodičom lepšie pracovalo aj v starších vozidlách, necháme aj do desiatok z nich domontovať klimatizáciu," skonštatoval Žarnovický.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  2. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  3. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  4. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  5. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  6. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  7. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  1. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  4. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  5. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  6. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  7. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  8. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  9. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 381
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 4 953
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 956
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 560
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 468
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 449
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 386
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 256
  9. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 2 771
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 2 559
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu