SME

Bratislavská integrovaná doprava vypísala tender na dispečing za viac ako dvestotisíc

Dopravu budú riadiť pomocou softvéru.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Bratislavská integrovaná doprava (BID) tento mesiac vypísala tender na dopravný dispečing za 272-tisíc eur bez DPH.

Ide o softvér, prostredníctvom ktorého budú riadiť dopravu, sledovať polohy vozidiel mestskej hromadnej dopravy (MHD), prímestskej autobusovej dopravy a regionálnej železničnej dopravy v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK).

Vyplýva to z informácií vo Vestníku Úradu verejného obstarávania. Uchádzači môžu posielať ponuky do 9. septembra 10:00.

Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca BID Miroslav Staník, cieľom je zefektívnenie nadväznosti spojov a eliminácia zbytočného státia spojov.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže dispečer bude vydávať pokyn spojom, aby počkali na meškajúci vlak alebo autobus, budú môcť prepracovať cestovné poriadky tak, aby nadväzujúce spoje zbytočne nečakali aj v prípade, že vlak či autobus príde načas.

Od augusta minulého roka platia nové cestovné poriadky, ktoré zabezpečujú nadväznosť liniek prímestskej autobusovej dopravy na železničnú dopravu v železničných uzloch (ide o vlaky REX, teda regionálne rýchliky a o osobné vlaky, pozn. SITA).

Autobusy chodia na železničné uzly tak, aby prišli pred plánovaným odchodom nadväzujúceho vlaku. Odchádzajúce autobusy majú odchod naplánovaný v rovnakom kontexte, teda až po príchode vlaku, na ktorý nadväzujú.

"V súčasnosti je časť príchodov a odchodov spojov prímestskej autobusovej dopravy zo železničných uzlov nastavená tak, aby bola dostatočná rezerva na prestup aj v prípade mierneho meškania vlaku alebo autobusu," uviedol Staník.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom BID je podľa slov Staníka zadefinovať nadväznosti, ktoré budú vodiči spojov musieť dodržiavať. Problém vidia napríklad v posledných večerných spojoch.

"Ide nám o to, aby nenastala situácia, že cestujúci po príchode posledným vlakom do stanice nebude mať možnosť prestúpiť na nadväzný autobus do cieľa svojej cesty,“ uviedol Staník.

Po novom bude mať dispečer možnosť vyslať nadväznému spoju pokyn, aby na zastávke počkal na príchod meškajúceho spoja. Plánujú upraviť aj cestovné poriadky, pretože vďaka systému dispečingu už nebude potrebné vytvárať v prestupových bodoch časovú rezervu.

Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje dopravné služby v bratislavskom regióne.

Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť zakúpením jedného lístka využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok.

SkryťVypnúť reklamu

Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec. Od 1. augusta je do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji zapojená aj železničná stanica v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 831
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 835
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 617
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 346
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 250
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 869
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 647
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


23
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


16
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


150
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


75
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 672
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 286
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 70 033
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 632
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 446
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 724
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 143
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu