SME

Výstavba električkovej trate v Petržalke ráta s úrovňovými križovatkami

Podľa viceprimátorky tento spôsob riešenia nezahustí dopravu.

Aktuálne električky v Petržalke končia na zastávke Jungmannova.Aktuálne električky v Petržalke končia na zastávke Jungmannova. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba druhej etapy električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka ráta s vybudovaním úrovňových križovatiek. Jednou z križovatiek, ktoré majú byť úrovňové, je napríklad aj križovatka na Jungmannovej ulici.

Podľa viceprimátorky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej tento spôsob riešenia križovatiek nezahustí dopravu. "Podľa dopravno-kapacitného posúdenia by doprava mala byť plynulá,“ uviedla pre agentúru SITA Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električka v Petržalke je kľúčový projekt

Od začiatku výstavby Petržalky sa počítalo s tým, že v tejto mestskej časti vznikne nosný dopravný systém. To, čo má byť nosným systémom, počas viacerých rokov menili a nakoniec sa rozhodli pre električku.

SkryťVypnúť reklamu

"Je to správne rozhodnutie, že budujeme električku, ale súčasne treba s týmto priestorom niečo urobiť. Pripravujeme podklady aj na štúdiu budúcej Jantárovej cesty, v súvislosti s tým, ako je v území zadefinovaná električka," povedala viceprimátorka.

Mesto v súčasnosti pracuje aj na príprave nadväzných peších trás na električkové zastávky. Cieľom magistrátu je, aby mali cestujúci čo najjednoduchší prechod k zastávkam.

Súvisiaci článok Výstavba električkovej trate v Petržalke môže pokračovať Čítajte 

"Máme pracovnú skupinu, kde je zastúpená metská časť, dopravný podnik, spracovateľ Urbanistickej štúdie Centrálna rozvojová os Petržalka a ďalší odborníci, ktorí do toho vstupujú svojimi skúsenosťami. Chceme zadefinovať pešie trasy, ako aj premostenia Chorvátskeho ramena, tak, aby prístup na zastávky bol čo najrýchlejší,“ dodala Kratochvílova.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu druhej etapy električky však viacerí kritizujú z dôvodu meškania a možného prepadnutia eurofondov.

"Električka naprieč Petržalkou je kľučový infraštruktúrny projekt. Mám za to, že v tejto chvíli je úplne zásadné, aby sa druhá fáza dopravného systému vôbec stihla postaviť do roku 2023. V opačnom prípade nám Európska komisia nepreplatí náklady na jej vybudovanie," uviedol poslanec petržalského zastupiteľstva Juraj Kríž.

Zdržanie projektu nehrozí, tvrdí mesto

Mesto podalo žiadosť o prvé stavebné povolenie 31. júla. Projekt druhej etapy električky v Petržalke je pod dohľadom Európskej komisie a zdržanie projektu podľa mesta nehrozí.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej čast.

SkryťVypnúť reklamu

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam.

Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 12 076
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 753
  3. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 554
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 873
  5. Hodnotenie profesionála: Cestovali sme po Kanárskych ostrovoch 4 865
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 704
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 487
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 4 461
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 21 073
  2. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 083
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 639
  4. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 14 492
  5. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 10 642
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 6 799
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 228
  8. Miroslav Ferkl: Kaviareň múdreho Kotlára 6 107
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu