SME

Železnice chcú zvýšiť priepustnosti tratí v okolí Bratislavy

Náklady na úpravu odhadujú na 20 miliónov eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v záujme zvýšenia priepustnosti železničných tratí v okolí Bratislavy pripravujú niekoľko opatrení na posilnenie osobnej a nákladnej dopravy.

Frekvenciu vlakových spojov z hlavného mesta do Komárna a Trnavy umožnia zvýšiť odbočka Ružinov a úprava zabezpečovacieho zariadenia.

Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe s tým, že v oboch prípadoch si sľubuje zásadné zvýšenie prepravených osôb a tovaru.

ŽSR v rámci svojich strategických zámerov v súčasnosti zabezpečujú spracovanie štúdie uskutočniteľnosti pre zvýšenie priepustnosti trate Bratislava - Nové Mesto - Komárno. Na základe štúdie navrhnú a posúdia konkrétne návrhy, vďaka ktorým bude možné dosiahnuť výhľadovo požadovanú kapacitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako budú identifikované a posúdené lokality vhodné na zriadenie dvojkoľajných úsekov, výstavbu nových výhybní, predĺženie staničných koľají, zvýšenie rýchlosti a možnú elektrifikáciu. Predpokladaný termín ukončenia štúdie je v januári 2020 a podľa jej výsledkov podnik rozhodne o ďalšom postupe.

Dovtedy ŽSR pripravujú niekoľko menších opatrení na urýchlenie dopravy v uvedenom úseku.

"Jedným z opatrení je zriadenie odbočky Ružinov, ktorou sa zabezpečí zvýšenie frekvencie vlakov zo súčasných troch na štyri za hodinu, obmedzia sa meškania a skráti sa celková doba jazdy na tejto trati," povedal generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč. Napríklad, cesta vlakom na trase Kvetoslavov - Bratislava, Nové Mesto sa skráti na 23 minút.

Pre ŽSR je podľa Tkáča prioritou číslo jeden preferencia vlakovej dopravy. "Všetci dobre poznáme dopravnú situáciu na juh od Bratislavy, preto sme sa rozhodli konať," uviedol Tkáč.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ predpokladá skorý začiatok verejného obstarávania na realizáciu diela, aby mohlo byť dobudované už koncom roka 2022. Podnik ho plánuje financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Ďalším opatrením na trati Bratislava - Komárno je vybudovanie odstavnej koľaje pre nákladné vlaky v stanici Košariská, čo má tiež výrazne prispieť k zvýšeniu priepustnosti trate pre osobnú a nákladnú dopravu.

Zámerom ŽSR je v súčasnosti aj zvýšenie priepustnosti najvyťaženejšej trate na Slovensku Bratislava - Trnava. Nakoľko pridanie tretej koľaje by si v súčasnosti vyžiadalo obrovské finančné náklady a značne by obmedzilo komfort cestujúcich počas stavby, pripravuje spoločnosť efektívnejšie technické riešenie v podobe úpravy zabezpečovacieho zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

"V praxi to bude znamenať zahustenie siete semaforov, ktoré dnes máme na každom šiestom kilometri. Po novom by sa nachádzali na každom kilometri ako na iných vyťažených tratiach na Slovensku či v okolitých krajinách," priblížil riaditeľ Odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.

Vlaky tak podľa ŽSR budú môcť byť vypravované v kratšom časovom intervale, čo zásadným spôsobom zvýši kapacitu železničnej trate. Súčasná kapacita trate podľa Farkaša umožňuje iba minimálne navýšenie počtu vlakov, aj to iba za podmienky predĺženia cestovných časov a zvýšenia meškania.

Náklady na úpravu zabezpečovacieho zariadenia železnice odhadujú na 20 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 378
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 421
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 351
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 373
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 692
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 643
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 686
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 292
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 70 748
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 635
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 907
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 967
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 237
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu