SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Železnice chcú zvýšiť priepustnosti tratí v okolí Bratislavy

Náklady na úpravu odhadujú na 20 miliónov eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v záujme zvýšenia priepustnosti železničných tratí v okolí Bratislavy pripravujú niekoľko opatrení na posilnenie osobnej a nákladnej dopravy.

Frekvenciu vlakových spojov z hlavného mesta do Komárna a Trnavy umožnia zvýšiť odbočka Ružinov a úprava zabezpečovacieho zariadenia.

Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe s tým, že v oboch prípadoch si sľubuje zásadné zvýšenie prepravených osôb a tovaru.

ŽSR v rámci svojich strategických zámerov v súčasnosti zabezpečujú spracovanie štúdie uskutočniteľnosti pre zvýšenie priepustnosti trate Bratislava - Nové Mesto - Komárno. Na základe štúdie navrhnú a posúdia konkrétne návrhy, vďaka ktorým bude možné dosiahnuť výhľadovo požadovanú kapacitu.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako budú identifikované a posúdené lokality vhodné na zriadenie dvojkoľajných úsekov, výstavbu nových výhybní, predĺženie staničných koľají, zvýšenie rýchlosti a možnú elektrifikáciu. Predpokladaný termín ukončenia štúdie je v januári 2020 a podľa jej výsledkov podnik rozhodne o ďalšom postupe.

Dovtedy ŽSR pripravujú niekoľko menších opatrení na urýchlenie dopravy v uvedenom úseku.

"Jedným z opatrení je zriadenie odbočky Ružinov, ktorou sa zabezpečí zvýšenie frekvencie vlakov zo súčasných troch na štyri za hodinu, obmedzia sa meškania a skráti sa celková doba jazdy na tejto trati," povedal generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč. Napríklad, cesta vlakom na trase Kvetoslavov - Bratislava, Nové Mesto sa skráti na 23 minút.

Pre ŽSR je podľa Tkáča prioritou číslo jeden preferencia vlakovej dopravy. "Všetci dobre poznáme dopravnú situáciu na juh od Bratislavy, preto sme sa rozhodli konať," uviedol Tkáč.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ predpokladá skorý začiatok verejného obstarávania na realizáciu diela, aby mohlo byť dobudované už koncom roka 2022. Podnik ho plánuje financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Ďalším opatrením na trati Bratislava - Komárno je vybudovanie odstavnej koľaje pre nákladné vlaky v stanici Košariská, čo má tiež výrazne prispieť k zvýšeniu priepustnosti trate pre osobnú a nákladnú dopravu.

Zámerom ŽSR je v súčasnosti aj zvýšenie priepustnosti najvyťaženejšej trate na Slovensku Bratislava - Trnava. Nakoľko pridanie tretej koľaje by si v súčasnosti vyžiadalo obrovské finančné náklady a značne by obmedzilo komfort cestujúcich počas stavby, pripravuje spoločnosť efektívnejšie technické riešenie v podobe úpravy zabezpečovacieho zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

"V praxi to bude znamenať zahustenie siete semaforov, ktoré dnes máme na každom šiestom kilometri. Po novom by sa nachádzali na každom kilometri ako na iných vyťažených tratiach na Slovensku či v okolitých krajinách," priblížil riaditeľ Odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.

Vlaky tak podľa ŽSR budú môcť byť vypravované v kratšom časovom intervale, čo zásadným spôsobom zvýši kapacitu železničnej trate. Súčasná kapacita trate podľa Farkaša umožňuje iba minimálne navýšenie počtu vlakov, aj to iba za podmienky predĺženia cestovných časov a zvýšenia meškania.

Náklady na úpravu zabezpečovacieho zariadenia železnice odhadujú na 20 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 799
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 479
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 276
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 730
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 913
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 691
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 413
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 323
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 70 884
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 812
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 884
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 933
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 795
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 064
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 563
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 349
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu