SME

Železnice chcú zvýšiť priepustnosti tratí v okolí Bratislavy

Náklady na úpravu odhadujú na 20 miliónov eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v záujme zvýšenia priepustnosti železničných tratí v okolí Bratislavy pripravujú niekoľko opatrení na posilnenie osobnej a nákladnej dopravy.

Frekvenciu vlakových spojov z hlavného mesta do Komárna a Trnavy umožnia zvýšiť odbočka Ružinov a úprava zabezpečovacieho zariadenia.

Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe s tým, že v oboch prípadoch si sľubuje zásadné zvýšenie prepravených osôb a tovaru.

ŽSR v rámci svojich strategických zámerov v súčasnosti zabezpečujú spracovanie štúdie uskutočniteľnosti pre zvýšenie priepustnosti trate Bratislava - Nové Mesto - Komárno. Na základe štúdie navrhnú a posúdia konkrétne návrhy, vďaka ktorým bude možné dosiahnuť výhľadovo požadovanú kapacitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako budú identifikované a posúdené lokality vhodné na zriadenie dvojkoľajných úsekov, výstavbu nových výhybní, predĺženie staničných koľají, zvýšenie rýchlosti a možnú elektrifikáciu. Predpokladaný termín ukončenia štúdie je v januári 2020 a podľa jej výsledkov podnik rozhodne o ďalšom postupe.

Dovtedy ŽSR pripravujú niekoľko menších opatrení na urýchlenie dopravy v uvedenom úseku.

"Jedným z opatrení je zriadenie odbočky Ružinov, ktorou sa zabezpečí zvýšenie frekvencie vlakov zo súčasných troch na štyri za hodinu, obmedzia sa meškania a skráti sa celková doba jazdy na tejto trati," povedal generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč. Napríklad, cesta vlakom na trase Kvetoslavov - Bratislava, Nové Mesto sa skráti na 23 minút.

Pre ŽSR je podľa Tkáča prioritou číslo jeden preferencia vlakovej dopravy. "Všetci dobre poznáme dopravnú situáciu na juh od Bratislavy, preto sme sa rozhodli konať," uviedol Tkáč.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ predpokladá skorý začiatok verejného obstarávania na realizáciu diela, aby mohlo byť dobudované už koncom roka 2022. Podnik ho plánuje financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Ďalším opatrením na trati Bratislava - Komárno je vybudovanie odstavnej koľaje pre nákladné vlaky v stanici Košariská, čo má tiež výrazne prispieť k zvýšeniu priepustnosti trate pre osobnú a nákladnú dopravu.

Zámerom ŽSR je v súčasnosti aj zvýšenie priepustnosti najvyťaženejšej trate na Slovensku Bratislava - Trnava. Nakoľko pridanie tretej koľaje by si v súčasnosti vyžiadalo obrovské finančné náklady a značne by obmedzilo komfort cestujúcich počas stavby, pripravuje spoločnosť efektívnejšie technické riešenie v podobe úpravy zabezpečovacieho zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

"V praxi to bude znamenať zahustenie siete semaforov, ktoré dnes máme na každom šiestom kilometri. Po novom by sa nachádzali na každom kilometri ako na iných vyťažených tratiach na Slovensku či v okolitých krajinách," priblížil riaditeľ Odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.

Vlaky tak podľa ŽSR budú môcť byť vypravované v kratšom časovom intervale, čo zásadným spôsobom zvýši kapacitu železničnej trate. Súčasná kapacita trate podľa Farkaša umožňuje iba minimálne navýšenie počtu vlakov, aj to iba za podmienky predĺženia cestovných časov a zvýšenia meškania.

Náklady na úpravu zabezpečovacieho zariadenia železnice odhadujú na 20 miliónov eur.

Železnice Slovenskej republiky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 20 888
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 293
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 379
  4. Ľuboš Fellner otvorene 5 296
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 887
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 685
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 663
  8. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 3 103
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 723
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 28 438
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 591
  4. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 11 295
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 132
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 737
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 356
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 314
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu