SME

V nízkoemisnej zóne Starého Mesta budú udelené výnimky

Povolený vjazd budú mať rezidenti, zdravotne postihnutí aj podnikatelia.

Ilusračné foto.Ilusračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Do nízkoemisných zón v bratislavskej mestskej časti Staré Mesto budú mať povolený vstup rezidenti, motoristi s ťažkým zdravotným postihnutím (ŤZP) aj podnikatelia vďaka udelenej výnimke.

Pre ostatných motoristov bude zriadenie nízkoemisnej zóny znamenať zákaz vjazdu i prejazdu motorového vozidla, ktoré nespĺňa emisné štandardy zakotvené v zákone.

Súvisiaci článok Podnikatelia vnímajú novú parkovaciu politiku v Bratislave pozitívne Čítajte 

Ako uviedol hovorca Starého Mesta Matej Števove, nízkoemisné zóny chce Staré Mesto zriadiť predovšetkým v obytných zónach.

Cieľom zavedenia takejto zóny je pomôcť zlepšiť kvalitu ovzdušia v danom území. Základom je obmedziť vjazd do zón vozidlám, ktorých prevádzkou vznikajú vysoké emisie.

SkryťVypnúť reklamu

Takúto možnosť mali všetky obce na Slovensku už od roku 2016, v Bratislave však bola situácia špecifická, pretože mesto sa skladá zo 17 mestských častí.

Z iniciatívy starostky Starého Mesta Zuzany Aufrichtovej zmenili poslanci mestského zastupiteľstva štatút hlavného mesta tak, aby tieto kompetencie prešli z hlavného mesta na jednotlivé mestské časti Bratislavy.

„Stáť v zápchach, hodiny hľadať parkovacie miesto či iné negatívne sprievodné javy individuálnej dopravy neprospievajú kvalite života v mestách a preto sú úvahy o redukcii automobilov na mieste,“ uviedla Aufrichtová.

Predtým ako vyčlenia miesta pre vznik nízkoemisných zón, plánujú urobiť štúdiu územia, naplánovať obchádzkové trasy a následne vytvoriť projekt organizácie dopravy. Aktuálne je Staré Mesto v štádiu prípravy vstupných dát.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa slov Mateja Števove je zriadenie nízkoemisných zón vhodné na cestách tretej a štvrtej triedy, pričom cesty prvej a druhej triedy by mali slúžiť ako obchádzka týchto zón.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 217
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 551
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 901
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 382
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 5 438
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 016
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 286
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 117
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 803
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 350
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 868
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 697
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 574
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 439
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 010
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 668
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu