SME

Štúdia pre Dunajbus bude hotová až v októbri

Pravidelná osobná lodná doprava má spájať mestá a obce dunajského regiónu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Štúdia realizovateľnosti pravidelnej osobnej lodnej dopravy, ktorá má spájať mestá a obce dunajského regiónu Trnavského a Bratislavského samosprávneho kraja s Bratislavou má byť hotová do októbra tohto roka. Na štúdiu minuli z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 92 200 eur, hotová mala byť už vo februári.

Dunajbus ako forma dopravy do hlavného mesta by sa mohla dotknúť približne stotisíc obyvateľov.

Predpokladaný rozpočet pre tento projekt je 60 miliónov eur. Agentúru SITA o tom informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDaV SR).

Projekt Dunajbus pripravuje Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji Pro-Danubia. V rámci technického riešenia projektu hovoria o siedmich rýchlolodiach s kapacitou 120 až 140 osôb na jedno plavidlo, z toho 85 až 100 miest na sedenie, 40 miest na státie a 30 miest pre bicykle.

SkryťVypnúť reklamu

K už existujúcim prístaviskám v Šamoríne (okres Dunajská Streda), Hamuliakove (okres Senec) a Čunove (Bratislava 5) pribudne ďalších šesť, a to Kyselica, Vojka nad Dunajom (obe Dunajská Streda), Eurovea, Aucafe, River park a Devín.

Plánujú tiež zriadiť dva vlnolamy v oblasti zdrže Hrušov a vybudovať dve záchytné parkoviská, jedno v Šamoríne a jedno v Hamuliakove. Projekt počíta aj s potrebou jedného zimného prístavu, okrem iného aj pre servisné účely.

Z Hamuliakova do centra Bratislavy sa cestujúci lodnou dopravou dostanú do 25 minút. Pre porovnanie, cesta autom na tomto úseku ráno medzi 7:00 a 9:00 v pracovný deň trvá v priemere hodinu a pol. „Výhodou lodnej dopravy je, že bez ohľadu na podmienky v cestnej premávke, cestujúcich vždy dopraví na miesto určenia v rovnakom časovom intervale, a tým sa výrazným spôsobom skráti čas cestovania predovšetkým v ranných a popoludňajších špičkách,“ uviedli z Odboru komunikácie MDaV SR. Dunajbus má odľahčiť cesty v priemere o 1 500 áut denne.

Peniaze pre realizáciu tohto projektu chce rezort dopravy čerpať z eurofondov, konkrétne z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Prostriedky z tohto programu je však potrebné vyčerpať do roku 2023.

Magyar Szövetség – Maďarská aliancia

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 960
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 492
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 339
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 864
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 296
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 003
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 759
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 77 122
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 779
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 186
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 166
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 048
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 250
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 037
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 763
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu