SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Štúdia pre Dunajbus bude hotová až v októbri

Pravidelná osobná lodná doprava má spájať mestá a obce dunajského regiónu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Štúdia realizovateľnosti pravidelnej osobnej lodnej dopravy, ktorá má spájať mestá a obce dunajského regiónu Trnavského a Bratislavského samosprávneho kraja s Bratislavou má byť hotová do októbra tohto roka. Na štúdiu minuli z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 92 200 eur, hotová mala byť už vo februári.

Dunajbus ako forma dopravy do hlavného mesta by sa mohla dotknúť približne stotisíc obyvateľov.

Predpokladaný rozpočet pre tento projekt je 60 miliónov eur. Agentúru SITA o tom informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDaV SR).

Projekt Dunajbus pripravuje Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji Pro-Danubia. V rámci technického riešenia projektu hovoria o siedmich rýchlolodiach s kapacitou 120 až 140 osôb na jedno plavidlo, z toho 85 až 100 miest na sedenie, 40 miest na státie a 30 miest pre bicykle.

SkryťVypnúť reklamu

K už existujúcim prístaviskám v Šamoríne (okres Dunajská Streda), Hamuliakove (okres Senec) a Čunove (Bratislava 5) pribudne ďalších šesť, a to Kyselica, Vojka nad Dunajom (obe Dunajská Streda), Eurovea, Aucafe, River park a Devín.

Plánujú tiež zriadiť dva vlnolamy v oblasti zdrže Hrušov a vybudovať dve záchytné parkoviská, jedno v Šamoríne a jedno v Hamuliakove. Projekt počíta aj s potrebou jedného zimného prístavu, okrem iného aj pre servisné účely.

Z Hamuliakova do centra Bratislavy sa cestujúci lodnou dopravou dostanú do 25 minút. Pre porovnanie, cesta autom na tomto úseku ráno medzi 7:00 a 9:00 v pracovný deň trvá v priemere hodinu a pol. „Výhodou lodnej dopravy je, že bez ohľadu na podmienky v cestnej premávke, cestujúcich vždy dopraví na miesto určenia v rovnakom časovom intervale, a tým sa výrazným spôsobom skráti čas cestovania predovšetkým v ranných a popoludňajších špičkách,“ uviedli z Odboru komunikácie MDaV SR. Dunajbus má odľahčiť cesty v priemere o 1 500 áut denne.

Peniaze pre realizáciu tohto projektu chce rezort dopravy čerpať z eurofondov, konkrétne z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Prostriedky z tohto programu je však potrebné vyčerpať do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 122
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 999
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 169
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 678
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 318
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 001
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 018
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 455
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 877
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 855
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 117
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 837
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 8 000
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 717
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 806
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 908
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu