SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Križovatkou na Šafárikovom námestí prejdú chodci i MHD rýchlejšie

Magistrát zmenil signálny plán.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Križovatkou na Šafárikovom námestí v Bratislave prejdú chodci, cyklisti a MHD rýchlejšie. Magistrát totiž zmenil signálny plán.

Chodci a cyklisti tak vďaka tomu namiesto troch minút čakajú na prechod cez križovatku 30 až 40 sekúnd a vo väčšine prípadov prejdú obe časti Vajanského nábrežia a Dostojevského radu plynule. Informuje o tom hlavné mesto na sociálnej sieti.

Súčasné riešenie dáva prioritu električkám, následne autobusom, potom chodcom a cyklistom a až na záver individuálnej automobilovej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmena sa dotkla aj električiek, ktorým sme zrušili povinné zastavenie na zjazde zo Starého mosta, vďaka čomu dnes jazdia plynulejšie," priblížila bratislavská samospráva.

Ivan Bútora z oddelenia mestskej mobility priblížil, že odkedy sa otvorila električková trať do Petržalky v roku 2016, funguje nové riadenie križovatky pri Šafárikovom námestí.

"Snaha bola od začiatku preferovať električky, aby mali plynulý prejazd medzi Petržalkou a centrom mesta. To funguje tri roky, napriek tomu tu boli veci v riadení križovatky, ktoré neboli optimálne, týkalo sa to najmä chodcov a cyklistov," spresnil vo videu na sociálnej sieti.

Chodci a cyklisti mali mnohokrát zelenú na semafore len na jednej polovici priechodu a museli čakať na kapacitne nevyhovujúcich stredových ostrovčekoch. "V projekte sa podcenilo, že je tu veľké množstvo chodcov. Snaha mesta je, aby pohyb po meste bol príjemný. Mali sme tiež veľa podnetov od cyklistov, že čakali dlho na signál voľno a aj cez víkendy, keď bolo na ceste menšie množstvo áut," priblížil Bútora. Po novom je podľa jeho slov pohyb peších, cyklistov a MHD na križovatke plynulejší a čas čakania sa značne znížil.

SkryťVypnúť reklamu

Predchádzajúce riadenie malo nastavenú prioritu pre električky a následne pre individuálnu dopravu.

Súčasný návrh podľa projektanta signalizácie Martina Zeleníka počíta s prioritami pre električky následne autobusy, pokračujú cyklisti i chodci a na konci je individuálna automobilová doprava.

"Zdržanie v predchádzajúcom riadení križovatky bolo aj nad tri minúty, v súčasnom riadení môže byť zdržanie chodcov a cyklistov okolo 30 až 40 sekúnd," podotkol vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 647
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 005
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 726
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 8 628
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 232
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 850
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 281
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 937
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 158
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 323
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 989
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 825
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 701
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 614
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 507
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu