SME

Križovatkou na Šafárikovom námestí prejdú chodci i MHD rýchlejšie

Magistrát zmenil signálny plán.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Križovatkou na Šafárikovom námestí v Bratislave prejdú chodci, cyklisti a MHD rýchlejšie. Magistrát totiž zmenil signálny plán.

Chodci a cyklisti tak vďaka tomu namiesto troch minút čakajú na prechod cez križovatku 30 až 40 sekúnd a vo väčšine prípadov prejdú obe časti Vajanského nábrežia a Dostojevského radu plynule. Informuje o tom hlavné mesto na sociálnej sieti.

Súčasné riešenie dáva prioritu električkám, následne autobusom, potom chodcom a cyklistom a až na záver individuálnej automobilovej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmena sa dotkla aj električiek, ktorým sme zrušili povinné zastavenie na zjazde zo Starého mosta, vďaka čomu dnes jazdia plynulejšie," priblížila bratislavská samospráva.

Ivan Bútora z oddelenia mestskej mobility priblížil, že odkedy sa otvorila električková trať do Petržalky v roku 2016, funguje nové riadenie križovatky pri Šafárikovom námestí.

"Snaha bola od začiatku preferovať električky, aby mali plynulý prejazd medzi Petržalkou a centrom mesta. To funguje tri roky, napriek tomu tu boli veci v riadení križovatky, ktoré neboli optimálne, týkalo sa to najmä chodcov a cyklistov," spresnil vo videu na sociálnej sieti.

Chodci a cyklisti mali mnohokrát zelenú na semafore len na jednej polovici priechodu a museli čakať na kapacitne nevyhovujúcich stredových ostrovčekoch. "V projekte sa podcenilo, že je tu veľké množstvo chodcov. Snaha mesta je, aby pohyb po meste bol príjemný. Mali sme tiež veľa podnetov od cyklistov, že čakali dlho na signál voľno a aj cez víkendy, keď bolo na ceste menšie množstvo áut," priblížil Bútora. Po novom je podľa jeho slov pohyb peších, cyklistov a MHD na križovatke plynulejší a čas čakania sa značne znížil.

SkryťVypnúť reklamu

Predchádzajúce riadenie malo nastavenú prioritu pre električky a následne pre individuálnu dopravu.

Súčasný návrh podľa projektanta signalizácie Martina Zeleníka počíta s prioritami pre električky následne autobusy, pokračujú cyklisti i chodci a na konci je individuálna automobilová doprava.

"Zdržanie v predchádzajúcom riadení križovatky bolo aj nad tri minúty, v súčasnom riadení môže byť zdržanie chodcov a cyklistov okolo 30 až 40 sekúnd," podotkol vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 20 939
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 451
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 630
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 404
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 897
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 232
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 696
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 910
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 395
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 529
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 515
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 110
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 147
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 786
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu