SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

Bratislave priniesol turizmus do kasy za päť mesiacov skoro dva milióny

Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení dane z ubytovania.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Mestu Bratislava pribudlo vďaka turizmu do rozpočtu za prvých päť mesiacov tohto roka 1,94 mil. eur.

Mesto si drží úroveň vyrubenej dane za ubytovanie približne vo výške päť miliónov eur za rok od januára 2017, kedy boli zrušené úľavy pre ubytovaných s prechodným pobytom v Bratislave.

Agentúru SITA o tom informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla.

V minulom roku sa v Bratislave ubytovalo 1,29 mil. turistov, z toho približne 30 percent tvorili Slováci a zvyšných 70 percent cudzinci. Dokopy strávili v Bratislave 2,7 milióna nocí.

Skryť Vypnúť reklamu

Daň z ubytovania

Daň za ubytovanie v meste Bratislava je vo výške 1,70 eura na osobu za noc od roku 2017. Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení tejto dane na území Bratislavy a pre všetkých turistov.

"Momentálne je daň za ubytovanie regresívnou daňou", povedal Bubla. To podľa neho znamená, že hosť v lacnom zariadení platí väčšie percento z celkovej ceny ako hosť v drahom hoteli.

Napríklad ak turista platí za ubytovanie celkovo 30 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí viac ako 5 percent.

Ak sa však návštevník ubytuje v drahšom zariadení, kde zaplatí napríklad 120 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí len 1,4 percenta.

„Cieľom mesta je priniesť mieru spravodlivosti do sadzieb a rozčleniť sadzby v meste geograficky, resp. podľa typov zariadení,“ uviedol Peter Bubla. Dodal, že o presnom spôsobe zmeny tejto dane ešte diskutujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Možnosti propagácie

Mesto v oblasti turizmu spolupracuje s verejnou organizáciou Bratislava Tourist Board, ktorá umožňuje aktérom v oblasti turizmu stretávať sa a diskutovať o problémoch a možnostiach propagácie mesta. Medzi týmito aktérmi sú aj zástupcovia ubytovacích zariadení.

„Snahou tejto organizácie je aktívne komunikovať a propagovať Bratislavu ako destináciu cestovného ruchu ako na Slovensku, tak aj na zahraničných trhoch. Komunikácia prebieha online cez sociálne siete, web visitbratislava.com, aktívnymi marketingovými kampaňmi, newslettrami a spoluprácou s blogermi a redakciami. Ďalšia forma komunikácie prebieha na veľtrhoch cestovného ruchu, pomocou inzercií, účasťou na rôznych konferenciách a pod,“ uviedol Peter Bubla.

Príspevky na rekreáciu

Od 1. januára tohto roka sú firmy na Slovensku s viac ako 50 zamestnancami povinné prispievať na rekreáciu svojich zamestnancov takzvanými rekreačnými poukazmi, ktoré sa však týkajú len územia Slovenskej republiky.

Skryť Vypnúť reklamu

Prieskum spoločnosti Stem/Mark z februára tohto roka, ktorého sa zúčastnilo 1 239 respondentov naznačil, že rekreačné poukazy môžu mať vplyv na turizmus Slovenska.

Na Slovensku strávi dovolenku trvajúcu v priemere štyri až sedem dní 45,4 percenta opýtaných, jeden až tri dni 33,6 percenta ľudí.

Hlavné mesto takisto predpokladá, že Bratislava by mohla byť atraktívna aj pre dovolenkárov, ktorí by chceli využiť rekreačné poukazy, ale výrazné zvýšenie počtu domácich návštevníkov neočakávajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 068
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 146
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 769
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 299
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 266
  6. Od Česka až po Jadran 3 800
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 734
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 085
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 067
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu