SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Bratislave priniesol turizmus do kasy za päť mesiacov skoro dva milióny

Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení dane z ubytovania.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Mestu Bratislava pribudlo vďaka turizmu do rozpočtu za prvých päť mesiacov tohto roka 1,94 mil. eur.

Mesto si drží úroveň vyrubenej dane za ubytovanie približne vo výške päť miliónov eur za rok od januára 2017, kedy boli zrušené úľavy pre ubytovaných s prechodným pobytom v Bratislave.

Agentúru SITA o tom informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla.

V minulom roku sa v Bratislave ubytovalo 1,29 mil. turistov, z toho približne 30 percent tvorili Slováci a zvyšných 70 percent cudzinci. Dokopy strávili v Bratislave 2,7 milióna nocí.

Skryť Vypnúť reklamu

Daň z ubytovania

Daň za ubytovanie v meste Bratislava je vo výške 1,70 eura na osobu za noc od roku 2017. Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení tejto dane na území Bratislavy a pre všetkých turistov.

"Momentálne je daň za ubytovanie regresívnou daňou", povedal Bubla. To podľa neho znamená, že hosť v lacnom zariadení platí väčšie percento z celkovej ceny ako hosť v drahom hoteli.

Napríklad ak turista platí za ubytovanie celkovo 30 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí viac ako 5 percent.

Ak sa však návštevník ubytuje v drahšom zariadení, kde zaplatí napríklad 120 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí len 1,4 percenta.

„Cieľom mesta je priniesť mieru spravodlivosti do sadzieb a rozčleniť sadzby v meste geograficky, resp. podľa typov zariadení,“ uviedol Peter Bubla. Dodal, že o presnom spôsobe zmeny tejto dane ešte diskutujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Možnosti propagácie

Mesto v oblasti turizmu spolupracuje s verejnou organizáciou Bratislava Tourist Board, ktorá umožňuje aktérom v oblasti turizmu stretávať sa a diskutovať o problémoch a možnostiach propagácie mesta. Medzi týmito aktérmi sú aj zástupcovia ubytovacích zariadení.

„Snahou tejto organizácie je aktívne komunikovať a propagovať Bratislavu ako destináciu cestovného ruchu ako na Slovensku, tak aj na zahraničných trhoch. Komunikácia prebieha online cez sociálne siete, web visitbratislava.com, aktívnymi marketingovými kampaňmi, newslettrami a spoluprácou s blogermi a redakciami. Ďalšia forma komunikácie prebieha na veľtrhoch cestovného ruchu, pomocou inzercií, účasťou na rôznych konferenciách a pod,“ uviedol Peter Bubla.

Príspevky na rekreáciu

Od 1. januára tohto roka sú firmy na Slovensku s viac ako 50 zamestnancami povinné prispievať na rekreáciu svojich zamestnancov takzvanými rekreačnými poukazmi, ktoré sa však týkajú len územia Slovenskej republiky.

Skryť Vypnúť reklamu

Prieskum spoločnosti Stem/Mark z februára tohto roka, ktorého sa zúčastnilo 1 239 respondentov naznačil, že rekreačné poukazy môžu mať vplyv na turizmus Slovenska.

Na Slovensku strávi dovolenku trvajúcu v priemere štyri až sedem dní 45,4 percenta opýtaných, jeden až tri dni 33,6 percenta ľudí.

Hlavné mesto takisto predpokladá, že Bratislava by mohla byť atraktívna aj pre dovolenkárov, ktorí by chceli využiť rekreačné poukazy, ale výrazné zvýšenie počtu domácich návštevníkov neočakávajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Aj matematika sa dá skrotiť
  3. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  4. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  5. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 442
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 22 001
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 435
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 057
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 399
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 369
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 976
  8. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 7 925
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 717
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 614
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu