SME

Bratislave priniesol turizmus do kasy za päť mesiacov skoro dva milióny

Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení dane z ubytovania.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Mestu Bratislava pribudlo vďaka turizmu do rozpočtu za prvých päť mesiacov tohto roka 1,94 mil. eur.

Mesto si drží úroveň vyrubenej dane za ubytovanie približne vo výške päť miliónov eur za rok od januára 2017, kedy boli zrušené úľavy pre ubytovaných s prechodným pobytom v Bratislave.

Agentúru SITA o tom informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla.

V minulom roku sa v Bratislave ubytovalo 1,29 mil. turistov, z toho približne 30 percent tvorili Slováci a zvyšných 70 percent cudzinci. Dokopy strávili v Bratislave 2,7 milióna nocí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Daň z ubytovania

Daň za ubytovanie v meste Bratislava je vo výške 1,70 eura na osobu za noc od roku 2017. Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení tejto dane na území Bratislavy a pre všetkých turistov.

"Momentálne je daň za ubytovanie regresívnou daňou", povedal Bubla. To podľa neho znamená, že hosť v lacnom zariadení platí väčšie percento z celkovej ceny ako hosť v drahom hoteli.

Napríklad ak turista platí za ubytovanie celkovo 30 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí viac ako 5 percent.

Ak sa však návštevník ubytuje v drahšom zariadení, kde zaplatí napríklad 120 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí len 1,4 percenta.

„Cieľom mesta je priniesť mieru spravodlivosti do sadzieb a rozčleniť sadzby v meste geograficky, resp. podľa typov zariadení,“ uviedol Peter Bubla. Dodal, že o presnom spôsobe zmeny tejto dane ešte diskutujú.

SkryťVypnúť reklamu

Možnosti propagácie

Mesto v oblasti turizmu spolupracuje s verejnou organizáciou Bratislava Tourist Board, ktorá umožňuje aktérom v oblasti turizmu stretávať sa a diskutovať o problémoch a možnostiach propagácie mesta. Medzi týmito aktérmi sú aj zástupcovia ubytovacích zariadení.

„Snahou tejto organizácie je aktívne komunikovať a propagovať Bratislavu ako destináciu cestovného ruchu ako na Slovensku, tak aj na zahraničných trhoch. Komunikácia prebieha online cez sociálne siete, web visitbratislava.com, aktívnymi marketingovými kampaňmi, newslettrami a spoluprácou s blogermi a redakciami. Ďalšia forma komunikácie prebieha na veľtrhoch cestovného ruchu, pomocou inzercií, účasťou na rôznych konferenciách a pod,“ uviedol Peter Bubla.

Príspevky na rekreáciu

Od 1. januára tohto roka sú firmy na Slovensku s viac ako 50 zamestnancami povinné prispievať na rekreáciu svojich zamestnancov takzvanými rekreačnými poukazmi, ktoré sa však týkajú len územia Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum spoločnosti Stem/Mark z februára tohto roka, ktorého sa zúčastnilo 1 239 respondentov naznačil, že rekreačné poukazy môžu mať vplyv na turizmus Slovenska.

Na Slovensku strávi dovolenku trvajúcu v priemere štyri až sedem dní 45,4 percenta opýtaných, jeden až tri dni 33,6 percenta ľudí.

Hlavné mesto takisto predpokladá, že Bratislava by mohla byť atraktívna aj pre dovolenkárov, ktorí by chceli využiť rekreačné poukazy, ale výrazné zvýšenie počtu domácich návštevníkov neočakávajú.

Magyar Szövetség – Maďarská aliancia

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 905
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 081
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 655
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 920
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 147
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 900
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 142
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 665
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 982
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 493
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 215
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 179
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu