FOTO |
a by som, že len ona je pre nás inšpiráciou. Fakt, že sme tri, kladie pred nás ako interprétky trochu odlišné ciele," tvrdí mladá poslucháčka vysokej školy a zároveň koncertná majsterka vysokoškolského orchestra Soňa Hollerová. Spolu so svojimi dvoma kolegyňami - Andreou Illéšovou, členkou Slovenskej filharmónie a Luxemburgského orchestra Európskych sólistov a absolventkou VŠMU Anetou Glonekovou je pre ňu hra na elektroakustických husliach tiež jedným zo spôsobov, ako priblížiť vážnu hudbu mladým ľuďom.
Nový trend interpretácie klasiky, upravenej na moderný spôsob, má nielen vo svete, ale i u nás čoraz väčšiu popularitu. "Môžu byť na to rôzne názory, ale treba jednoducho ponúknuť aj túto možnosť," myslí si Andrea.
Repertoár tria v súčasnosti tvoria z väčšej časti skladby z obdobia baroka či romantizmu, až po hudbu 21. storočia s pečaťou populárnej hudby. K vášnivej šou však patria aj vyzývavé kostýmy a moderná choreografia Jara Moravčíka. "Klasika ide viac do hĺbky a vyžaduje si striedmosť, no my robíme šou, v ktorej sa spája hudba s tanečnými prvkami, svetlom a v neposlednom rade aj s kostýmami, aby dotvárali celkový dojem. V každom prípade nie sú každodenné," komentuje svoje extravagantné šaty Andrea.
Okrem výzoru trio pôsobí netradične aj najmä vďaka u nás zriedkavým hudobným nástrojom. Elektroakustické husle sú až z Japonska a na scéne nehrajú len úlohu hudobného nástroja, ale vizuálne dotvárajú imidž tria.
Temperamentnú šou už videli diváci od Košíc po Prahu, ale i v susednom Rakúsku. V tomto roku sú tri mladé huslistky pozvané na tri turné po Nemecku. (dot)
FOTO - ARCHÍV G-STRINGS