SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Vybudovanie električkovej trate v zóne Chalupkova je podľa magistrátu kľúčové

Magistrát posudzuje dve možné trasy novej električkovej trate.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Vybudovanie novej električkovej trate v zóne Chalupkova v Bratislave je podľa magistrátu kľúčové.

V zóne Chalupkova, ako aj v nadväzujúcich zónach Pribinova, autobusová stanica, Cvernovka a Klingerka vzniká nové mestské centrum, kde je potrebné vybudovanie novej električkovej trate v čo najkratšom možnom čase, keďže denne prejde týmito miestami približne 50-tisíc ľudí. Informuje o tom magistrát hlavného mesta.

Pokračuje investičná výstavba

V zóne Chalupkova pokračuje investičná výstavba tvorená z veľkej časti výškovými polyfunkčnými budovami, ktoré sú zväčša vyššie ako 100 metrov. Podľa súčasného vedenia mesta musí byť táto časť mesta prioritne obslúžená kvalitnou verejnou dopravou, pretože automobilová doprava by spôsobila rozsiahle dopravné problémy v celej oblasti.

Mesto v súčasnosti posudzuje dva varianty trasy električky v zóne Chalupkova. V prvom variante má isť električka pred budovou Slovenského národného divadla (SND) po Pribinovej ulici, alebo za budovou SND po Landererovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto.

Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Napojenie trasy

Dôležitým parametrom pre mesto je aj napojenie trasy na existujúce električkové trasy a taktiež čo najmenší vplyv električky na cestné komunikácie a križovatky, aby bola v zóne zabezpečená plynulá doprava.

Z praktického a odborného hľadiska zvažujú aj vplyv električky na SND.

Vybudovanie novej električkovej trate má byť súčasťou výstavby projektu Eurovea 2 spoločnosťou J&T Real Estate (JTRE).

SkryťVypnúť reklamu

Developer rokuje s bratislavským magistrátom o prípadnom termíne začatia výstavby a presnej trase trate. Ako uvádza JTRE, električková trať by mala byť z 95 percent segregovaná, čo znamená, že v premávke električkám nebudú prekážať žiadne autá

Spoločnosť JTRE plánovala postaviť už v roku 2017 električkovú trať na Pribinovej ulici. Proti výstavbe však protestovalo ministerstvo kultúry, pretože trať mala byť postavená priamo pred novou budovou SND.

Podľa rezortu by prejazdy električiek negatívne ovplyvnili fungovanie divadla, napríklad počas predstavení, pretože by sa dostatočne nedali eliminovať hluk a vibrácie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 31 080
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 080
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 525
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 7 947
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 444
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 880
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 340
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 481
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 998
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 154
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 383
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 002
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 830
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 701
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 643
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 511
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu