SME

Vybudovanie električkovej trate v zóne Chalupkova je podľa magistrátu kľúčové

Magistrát posudzuje dve možné trasy novej električkovej trate.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Vybudovanie novej električkovej trate v zóne Chalupkova v Bratislave je podľa magistrátu kľúčové.

V zóne Chalupkova, ako aj v nadväzujúcich zónach Pribinova, autobusová stanica, Cvernovka a Klingerka vzniká nové mestské centrum, kde je potrebné vybudovanie novej električkovej trate v čo najkratšom možnom čase, keďže denne prejde týmito miestami približne 50-tisíc ľudí. Informuje o tom magistrát hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračuje investičná výstavba

V zóne Chalupkova pokračuje investičná výstavba tvorená z veľkej časti výškovými polyfunkčnými budovami, ktoré sú zväčša vyššie ako 100 metrov. Podľa súčasného vedenia mesta musí byť táto časť mesta prioritne obslúžená kvalitnou verejnou dopravou, pretože automobilová doprava by spôsobila rozsiahle dopravné problémy v celej oblasti.

Mesto v súčasnosti posudzuje dva varianty trasy električky v zóne Chalupkova. V prvom variante má isť električka pred budovou Slovenského národného divadla (SND) po Pribinovej ulici, alebo za budovou SND po Landererovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto.

Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Napojenie trasy

Dôležitým parametrom pre mesto je aj napojenie trasy na existujúce električkové trasy a taktiež čo najmenší vplyv električky na cestné komunikácie a križovatky, aby bola v zóne zabezpečená plynulá doprava.

Z praktického a odborného hľadiska zvažujú aj vplyv električky na SND.

Vybudovanie novej električkovej trate má byť súčasťou výstavby projektu Eurovea 2 spoločnosťou J&T Real Estate (JTRE).

SkryťVypnúť reklamu

Developer rokuje s bratislavským magistrátom o prípadnom termíne začatia výstavby a presnej trase trate. Ako uvádza JTRE, električková trať by mala byť z 95 percent segregovaná, čo znamená, že v premávke električkám nebudú prekážať žiadne autá

Spoločnosť JTRE plánovala postaviť už v roku 2017 električkovú trať na Pribinovej ulici. Proti výstavbe však protestovalo ministerstvo kultúry, pretože trať mala byť postavená priamo pred novou budovou SND.

Podľa rezortu by prejazdy električiek negatívne ovplyvnili fungovanie divadla, napríklad počas predstavení, pretože by sa dostatočne nedali eliminovať hluk a vibrácie.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 976
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 360
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 875
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 331
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 972
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 734
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 78 415
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 784
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 187
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 174
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 052
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 405
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 941
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 830
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu