SME

Nesrovnal kritizuje novú parkovaciu politiku, ocenil by odbornejšiu argumentáciu

Nová pravidlá parkovania v Bratislave začnú platiť od 1. januára 2021.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Bývalý bratislavský primátor Ivo Nesrovnal kritizuje novú parkovaciu politiku, ktorú jednomyseľne schválili poslanci bratislavského zastupiteľstva vo štvrtok 27. júna na svojom poslednom zasadnutí pred letnými prázdninami.

Nesrovnal predovšetkým kritizuje fakt, že všeobecné záväzné nariadenie o parkovaní (VZN) už bolo predtým vypracované.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rezidentské zóny

„VZN o parkovaní platí od decembra 2017. Bolo starostlivo pripravené odborníkmi v spolupráci s mestskými časťami. Stačí ho len spustiť,“ uviedol pre agentúru SITA Ivo Nesrovnal.

Podľa Nesrovnala si Bratislavčania zaslúžia odbornejšiu argumentáciu na zahodenie tak veľkej práce, akou bola príprava a schválenie VZN o parkovaní v decembri 2016.

SkryťVypnúť reklamu

„Prax automatickej negácie práce predchodcov oprávnene kritizoval Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI), ktorého predstaviteľ Ctibor Košťál teraz riadi magistrát,“ uvádza Nesrovnal.

Nová parkovacia politika dáva mestským častiam právo rozhodnúť, kde vytvoria rezidentské zóny. Bývalý primátor to považuje za neférové riešenie voči Bratislavčanom.

„Mesto musí s každou mestskou časťou uzatvoriť separátnu zmluvu, čím sú obyvatelia Bratislavy vydaní napospas vrtochom mestských častí. A tie si za spoluprácu určite niečo vypýtajú, spravidla financie a majetok hlavného mesta. Mesto bude rukojemníkom mestských častí," dodal Nesrovnal

Regulácia parkovania

Súčasný primátor Bratislavy Matúš Vallo oceňuje, že po mnohých neúspešných pokusoch o reguláciu parkovania mesto konečne prijalo a schválilo VZN o parkovacej politike.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to pre nás obrovský záväzok, aby sme v zostávajúcom čase do spustenia parkovacej politiky urobili maximum pre to, aby sa s naším návrhom aj dnes kritická časť verejnosti stotožnila,“ povedal Vallo.

Nová pravidlá parkovania v Bratislave začnú platiť od 1. januára 2021. Dovtedy chce mesto budovať parkovacie miesta v rezidentských zónach, záchytné parkoviská a zlepšiť mestskú hromadnú dopravu.

„Za tak dlhú dobu sa môže všetko niekoľkokrát zmeniť. Vyzerá to ako hra, aby sa vlk nažral a koza ostala celá. Aj niečo navonok akože schváliť, splniť si povinnosť, ale vlastne sa nič nedeje, aj tak to neplatí. Bude zaujímavé sledovať, ktorý z poslancov a poslankýň budú horlivo zavádzať spoplatnenie parkovania v predvolebnom roku 2021,“ uzatvára Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 278
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 420
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 829
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 756
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 387
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 079
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 361
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 821
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 360
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 456
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 866
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 848
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 411
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 672
  1. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu