BRATISLAVA. Hneď druhý pracovný deň po tom, čo sa začala rekonštrukcia električkovej trate v bratislavskej Karlovej Vsi, spomalila premávku z tejto mestskej štvrte dopravná nehoda. Ľudia z autobusov X5, ktoré zabezpečujú náhradnú dopravu, museli na dočasnú konečnú zastávku električiek X6 kráčať po vlastných.
Pri zastávke Molecova, ktorá je v súčasnosti konečnou, však problém nie je iba vtedy, keď je v Karlovej Vsi nehoda. Cestujúci tam budú musieť prestupovať z autobusov do električiek počas celej rekonštrukcie trate. Mnohí však pri prestupe nevyužívajú priechod pre chodcov, ďalší cez cestu prebiehajú na červenú.
Problémy zažívajú aj vodiči. V smere do mesta, ktorý je vyťažený ráno, je jeden z dvoch jazdných pruhov zúžený, v opačnom smere, ktorý je vyťažený najmä popoludní, zabrali stavbári celý jeden jazdný pruh. Vodiči tak napríklad nemôžu obísť autobus, keď je na zastávke. Hlavne v špičke tak vznikajú kolóny.
Trať cez Karlovu Ves do Dúbravky mesto modernizuje pre havarijný stav. „Bola nebezpečná a hrozilo jej úplné uzatvorenie,“ povedal primátor Matúš Vallo.
Rekonštrukcia sa začala z piatka na sobotu v noci. Redakcia SME už piaty deň sleduje dianie v doprave. Pondelok a utorok otestovali nové cestovné poriadky električiek v celom meste.
V Dúbravke doprava počas prvých dní fungovala, autobus X5 jazdí do tejto mestskej časti napríklad aj vtedy, keď je na trati dopravná nehoda či krátkodobá výluka. Autobus X5 teraz jazdí v intervale približne sedem minút.