SME

Začína sa obnova Karlovesko-dúbravskej radiály, potrvá do septembra 2020

V dôsledku prác bude obmedzená doprava vrátane výluky električiek.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. V Bratislave sa v sobotu začína dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.

Potrvá do septembra 2020 a rozdelená bude na viacero etáp.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obmedzená doprava

V dôsledku prác bude nasledujúce mesiace na viacerých miestach Karlovej Vsi a Dúbravky obmedzená doprava vrátane výluky električiek.

Hlavné mesto preto čaká od soboty aj veľká prázdninová zmena v cestovných poriadkoch a trasách električiek.

Prečítajte si tiež: Veľká zmena: Električky v Bratislave budú jazdiť po novom Čítajte 

Radiála denne prepraví do centra mesta a z neho viac ako 30.000 cestujúcich. Mesto preto počíta s tým, že dosah rekonštrukcie na dopravu a aj komfort obyvateľov bude veľký.

SkryťVypnúť reklamu

"Od 22. júna do 20. decembra nás čakajú prvé dve etapy rekonštrukcie radiály. Obnova radiály je nevyhnutná, ak by sme k nej nepristúpili, hrozilo by nám pre havarijný stav jej kompletné odstavenie. Po rekonštrukcii však bude rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Cestovanie z konečnej električiek v Dúbravke k tunelu sa po modernizácii skráti o tri minúty aj vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách.

Veľké prestupné uzly, zastávky Molecova a Damborského, budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Dôjde k vybudovaniu nových nástupísk zastávok, vybavených osvetlenými prístreškami pre cestujúcich, s automatmi na výdaj cestovných lístkov aj s elektronickým informačným systémom.

SkryťVypnúť reklamu

Prístup k nim bude bezbariérový. Vjazd električiek do obratiska v Karlovej Vsi bude umožnený aj zo smeru Dúbravka, čo prispeje k uľahčeniu riešenia náhradnej dopravy počas mimoriadnych odstávok električkovej premávky. Veľká časť trate bude zazelenaná.

Výluky električiek

V prvej fáze rekonštrukcie do konca septembra príde k výluke električiek od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

Výluka električiek v čase modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály bude riešená náhradnou autobusovou dopravou - linka X5, a posilnením liniek 29, 83 a 84. Linka X5 bude v plnej miere zabezpečovať dopravu cestujúcich zo zastávky Molecova - dočasnej konečnej zastávky električiek, ďalej do Karlovej Vsi a Dúbravky.

Rekonštrukcia si od soboty vyžiada aj zreorganizovanie trás aj ostatných električkových liniek v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení prvej etapy sa spustí doprava električiek na koniec Karlovej Vsi a náhradná autobusová doprava bude ďalej zabezpečovať dopravu z karloveského obratiska ďalej do Dúbravky.

V tomto režime bude MHD fungovať do 20. decembra. Dopravné obmedzenia počas modernizácie radiály sa dotknú aj individuálnej automobilovej dopravy, keďže pre manipulačné práce bude jeden zo štyroch jazdných pruhov zatvorený.

Všetka cestná doprava cez Karlovu Ves v smere z Dúbravky bude vedená v dvoch pruhoch a doprava do Dúbravky pôjde len jedným vyhradeným pruhom.

Budúci rok na jar sa začne ďalšia etapa prác a najväčšia výluka, ktorá sa dotkne aj trolejbusov jazdiacich na Dlhé diely, bude v lete 2020.

Rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej radiály vyjde na 65,1 milióna eur s DPH. Zhotoviteľom prác bude konzorcium firiem DK Radiála.

Mesto bude modernizáciu financovať pomocou eurofondov, ktoré pokryjú 85 percent nákladov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát.

Bližšie informácie o modernizácii radiály, dopravných obmedzeniach i zmenách v MHD nájdu ľudia na webe zvladneme.to.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 546
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 292
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 751
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 351
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 413
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 690
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 648
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 598
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 698
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 295
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 134
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 639
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 644
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 096
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 287
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu