SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián

Ministerstvo preferuje v prípade uzla Bratislava variant s Filiálkou

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava priniesla päť alternatív.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy a výstavby v prípade vývoja železničnej dopravy v Bratislave a okolí preferuje rozvojový variant so stanicou Filiálka.

Najdôležitejšia pri rozhodovaní je pritom funkčnosť a možnosť rozvoja celého systému.

Pre TASR to uviedol odbor komunikácie rezortu dopravy v súvislosti s nedávno zverejnenou štúdiou realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá priniesla päť alternatív.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preferujú filiálku

Základné dva varianty sa podľa ministerstva zhodujú v riešení viacerých kritických oblastí železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"Zo štúdie realizovateľnosti zadanej Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), v ktorej sa posudzovali iba technicko-dopravné hľadiská, vyplýva, že oba prístupy sú uskutočniteľné a majú pár odlišností, medzi ktoré patrí aj riešenie stanice Filiálka," priblížilo ministerstvo.

Takzvaný konzervatívny variant je bez Filiálky a rozvojový ráta so stanicou Filiálka.

"Ministerstvo dopravy preferuje rozvojový variant, ktorý by v širšom spektre definoval rozvoj územia aj dopravy v hlavnom meste a obsahuje aj stanicu Filiálka, ktorá je sľubná z hľadiska socioekonomických a urbanistických benefitov pre Bratislavu všeobecne," podotkol rezort dopravy.

Rozhodovanie

Definitívne rozhodnutie padne podľa ministerstva počas ďalších stupňov prípravy, do ktorých sú zahrnuté práve sa uskutočňujúce rokovania so ŽSR, mestom, vyšším územným celkom a verejnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri rozhodovaní o preferovanej alternatíve je, samozrejme, najdôležitejšia funkčnosť a možnosť rozvoja celého systému," zdôraznil rezort dopravy s tým, že kľúčové na zabezpečenie financovania projektu, najmä pri využití eurofondov, je zachovanie ekonomickej efektívnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 046
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 545
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 116
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 619
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 771
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 219
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 777
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 55 445
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 487
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 248
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 171
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 952
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 557
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 655
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 250
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu