SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Ministerstvo preferuje v prípade uzla Bratislava variant s Filiálkou

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava priniesla päť alternatív.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy a výstavby v prípade vývoja železničnej dopravy v Bratislave a okolí preferuje rozvojový variant so stanicou Filiálka.

Najdôležitejšia pri rozhodovaní je pritom funkčnosť a možnosť rozvoja celého systému.

Pre TASR to uviedol odbor komunikácie rezortu dopravy v súvislosti s nedávno zverejnenou štúdiou realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá priniesla päť alternatív.

Preferujú filiálku

Základné dva varianty sa podľa ministerstva zhodujú v riešení viacerých kritických oblastí železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"Zo štúdie realizovateľnosti zadanej Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), v ktorej sa posudzovali iba technicko-dopravné hľadiská, vyplýva, že oba prístupy sú uskutočniteľné a majú pár odlišností, medzi ktoré patrí aj riešenie stanice Filiálka," priblížilo ministerstvo.

Takzvaný konzervatívny variant je bez Filiálky a rozvojový ráta so stanicou Filiálka.

"Ministerstvo dopravy preferuje rozvojový variant, ktorý by v širšom spektre definoval rozvoj územia aj dopravy v hlavnom meste a obsahuje aj stanicu Filiálka, ktorá je sľubná z hľadiska socioekonomických a urbanistických benefitov pre Bratislavu všeobecne," podotkol rezort dopravy.

Rozhodovanie

Definitívne rozhodnutie padne podľa ministerstva počas ďalších stupňov prípravy, do ktorých sú zahrnuté práve sa uskutočňujúce rokovania so ŽSR, mestom, vyšším územným celkom a verejnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri rozhodovaní o preferovanej alternatíve je, samozrejme, najdôležitejšia funkčnosť a možnosť rozvoja celého systému," zdôraznil rezort dopravy s tým, že kľúčové na zabezpečenie financovania projektu, najmä pri využití eurofondov, je zachovanie ekonomickej efektívnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 250
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 916
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 988
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 9 666
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 006
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 782
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 174
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 2 941
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 844
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 217
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 262
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 980
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 814
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 727
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 587
  8. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 097
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu