SME

Skúšobná prevádzka električiek s troma vozňami sa skončí 21. júna

Skúšobná prevádzka bola doteraz podľa Dopravného podniku Bratislava úspešná.

Logo Dopravného dopniku Bratislava na električke.Logo Dopravného dopniku Bratislava na električke. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V bratislavskej MHD jazdí od 13. mája na linke 7 súprava električiek s troma vozňami - takzvaná trojička.

Jej skúšobná prevádzka bola podľa Dopravného podniku Bratislava (DPB) doteraz úspešná.

Premávať bude ešte do piatka 21. júna, do začiatku výluky v Karlovej Vsi z dôvodu modernizácie električkovej Dúbravsko-karloveskej električkovej radiály.

Informuje o tom DPB na svojom webe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Testujú električky s troma vozňami

Prvé skúšobné jazdy prebehli v areáli vozovne Krasňany a po nich sa uskutočnila technicko-bezpečnostná skúška, v ktorej súprava vyhovela.

SkryťVypnúť reklamu

Trojička tak mohla vyjsť do ulíc Bratislavy. Jej prvá jazda sa konala v nočných hodinách.

Testy boli zamerané na preverenie funkčnosti ovládacích prvkov v premávke, prejazdu vozidla po výhybkách či na preverenie dĺžky nástupíšť a zastávok.

"Z testovania vyšlo, že trojička je riadne spôsobilá na jazdu s cestujúcimi. Do tretieho vozňa bol ešte doinštalovaný kamerový systém pre vodiča z dôvodu lepšej prehľadnosti diania v treťom vozidle súpravy," priblížil DPB.

Skúšobná prevádzka podľa podniku overila, že prevádzka dlhších električiek je v Bratislave možná.

"Otázka ďalšieho prevádzkovania veľkokapacitných súprav je spojená s potrebou úpravy infraštruktúry, a to najmä predĺženia niektorých nástupíšť, ktoré napríklad v Rači nemajú dostatočnú dĺžku pre takto dlhú súpravu," podotkol DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Potrebné budú úpravy

Ako tvrdí, dlhodobejšie nasadenie trojičiek si tiež vyžiada úpravu tarifného a informačného systému i doplnenie kamerového systému do vozidiel.

Rozhodnutie o prevádzke dlhších električkových vlakov je závislé od vedenia liniek po skončení nadchádzajúcich výluk a od požadovanej prepravnej kapacity.

DPB tvrdí, že v prípade požiadaviek na vyššiu kapacitu bude najskôr potrebné urobiť niektoré úpravy na tratiach a vozidlách.

"Úspešné testovanie trojičky sa tiež odrazí na pripravovanej súťaži na nové električky, kde bude DPB zvažovať možnosť opčného predĺženia vozidiel o ďalšie segmenty s cieľom zvýšenia kapacity," skonštatoval podnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 20 939
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 451
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 630
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 404
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 897
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 232
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 696
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu