SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Hlavnú stanicu chcú zmodernizovať do roku 2030, predpokladá štúdia

Zásadným spôsobom sa ovplyvní vývoj železničnej dopravy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka.

Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať. Predpokladá to štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste.

Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizácia úsekov

Do roku 2025 by sa mala v rámci rozvoja železnice v Bratislave a jej blízkom okolí zvýšiť výkonnosť úseku Bratislava Nové Mesto - Podunajské Biskupice realizáciou odbočky Ružinov, druhou traťovou koľajou zvýšiť výkonnosť v úseku Bratislava Nové Mesto - Hlavná stanica.

Taktiež sa má do toho roku modernizovať úsek Devínska Nová Ves - Lamač, elektrifikovať úseku Devínska Nová Ves - štátna hranica Slovensko/Rakúsko (Marchegg).

Majú sa tiež pripravovať iné projekty modernizácie či rekonštrukcie vybraných úsekov v rámci uzla Bratislava.

Do roku 2030 sa počíta taktiež s modernizáciou či rekonštrukciou úsekov v uzle, a to Hlavná stanica - Rača/Vajnory či Nové Mesto -Petržalka.

Po roku 2030 ide o projekty, ktoré potvrdila štúdia, ako modernizácie a rekonštrukcie úsekov v uzle Bratislava Železničná stanica Bratislava Vajnory, Bratislava Nové Mesto - Podunajské Biskupice, Bratislava Petržalka - Rusovce. Medzi projekty, ktorých potenciál a ekonomická efektivita môže byť prehodnotená, je napríklad zvýšenie výkonnosti úseku Hlavná stanica - Lamač (tretia traťová koľaj), zvýšenie výkonnosti úseku Lamač - Devínska Nová Ves (tretia traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy), zvýšenie výkonnosti úseku Devínska Nová Ves - št. hranica Slovensko/Rakúsko - Marchegg (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy).

Taktiež aj projekt zvýšenia výkonnosti úseku Petržalka - štátna hranica Slovensko/Rakúsko - Kittsee (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy).

Štúdia realizovateľnosti uzla

Projekty, ktoré neboli potvrdené štúdiou, ale ich potenciál a ekonomická efektívnosť môže byť v budúcnosti prehodnotená inými štúdiami, je napríklad zapojenie bratislavského letiska M. R. Štefánika (v nadväznosti na prepojenie letísk Viedeň - Bratislava) či nové regionálne trate Bratislava - Stupava a Bratislava - Chorvátsky Grob - Pezinok.

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, je už hotová.

Priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) tvrdia, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Prvé výsledky by mali byť viditeľné podľa ŽSR už v priebehu budúceho roka.

"Cieľom ŽSR - manažéra železničnej infraštruktúry na Slovensku - je predovšetkým úprava jej najkritickejších častí. A to najmä revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak - MHD," povedal pre TASR na margo výsledkov štúdie hovorca železníc Michal Lukáč. Ide podľa jeho slov o investičné akcie, ktorých realizácia bude mať pozitívny dosah na obyvateľov Bratislavy a aj celého Slovenska.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Dell offers multifaceted careers
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 11 832
  2. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 11 703
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 10 929
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 10 685
  5. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 9 220
  6. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 126
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 016
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 7 862
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 020
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 6 890