SME

Karlovku a Dúbravku čaká leto v autobuse

Pre opravy trate, ktoré meškajú už tri roky, zreorganizujú všetky električky v meste.

Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky.Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky. (Zdroj: Magistrát hl. mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. Trať z Karlovej Vsi do Dúbravky začnú po rokoch rekonštruovať. Viac ako 30-tisíc ľudí, ktorí ju denne využívajú, bude musieť prestúpiť do náhradnej autobusovej linky X5 alebo ísť bežnými linkami, ktoré budú posilnené. Opravy chce mesto stihnúť vo dvoch etapách od 22. júna do 20. decembra.

Prečítajte si tiež: Nové trate električiek už mohli byť Čítajte 

"Karlovoveská radiála bude po kompletnej rekonštrukcii rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Matúš Vallo.

Kým však bude opravená, zmeny pocíti celé mesto.

Rekonštrukciu naplánovali ešte v roku 2013 za exprimátora Milana Ftáčnika, keď sa mesto rozhodlo, že definitívne pochová sny o metre a nosným dopravným prostriedkom v Bratislave bude električka. Hlavné ulice v špičke boli už vtedy preťažené, čím trpela aj kvalita ovzdušia a zvyšovala sa nehodovosť. Rozhodli vtedy aj o predĺžení viacerých tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Martina Fundárka zo združenia Lepšia doprava prevzal bývalý primátor Ivo Nesrovnal projekt modernizácie dúbravsko-karlovoveskej radiály v pokročilom štádiu rozpracovania. Nestihlo však ani pripraviť projektovú dokumentáciu do konca roku 2015, a tak vrátilo 805-tisíc eur do eurofondov. Do konca volebného obdobia ju však stihlo pripraviť.

Stavebné povolenia boli platné už v máji 2017, v januári 2018 začali vyberať dodávateľa stavby. Modernizácia vyjde na 56 miliónov eur, dnes je podľa magistrátu v havarijnom stave, takže bez opráv by jej hrozilo kompletné odstavenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Leto v autobuse

V prvej etape do konca septembra električky nebudú premávať od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú tam jazdiť len jednosmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozidlového parku Dopravného podniku, ktorý ich ale potrebuje aj na trase z Petržalky. Mesto preto zreorganizovalo aj ostatné električky.

SkryťVypnúť reklamu

"Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia," rozhodli na magistráte.

Po tom, až do decembrového ukončenia opráv, budú električky zachádzať na koniec Karlovej Vsi, kde bude treba prestúpiť na autobus do Dúbravky. Mesto sľubuje, že budú všetky autobusy klimatizované.

Prečítajte si tiež: MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas Čítajte 

Po oprave sa podľa magistrátu cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel skráti o tri minúty, zastávky Molecova a Damborského budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Zastávky dostanú nové nástupiská, automaty na lístky a elektronické informačné tabule. Zrekonštruujú aj obidva podchody pod električkovou traťou.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2020 sú plánované opravy v úseku od Karlovej Vsi do tunela pod Bratislavským hradom.

Mesto plánuje, že opraví aj ďalšie trate, na jeseň napríklad v časti Záhumenice v Rači. Rieši tiež projektovú dokumentáciu k modernizácii Vajnorskej radiály.

Sústreďuje sa však na predĺženie trate na koniec Petržalky, čo pre eurofondy musí stihnúť do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 684
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 860
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 250
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 128
  5. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 023
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 985
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 686
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 516
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 886
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 654
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 525
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 965
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 012
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 396
  8. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 338
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu