SME
Pondelok, 2. október, 2023 | Meniny má Levoslav

Karlovku a Dúbravku čaká leto v autobuse

Pre opravy trate, ktoré meškajú už tri roky, zreorganizujú všetky električky v meste.

Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky.Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky. (Zdroj: Magistrát hl. mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. Trať z Karlovej Vsi do Dúbravky začnú po rokoch rekonštruovať. Viac ako 30-tisíc ľudí, ktorí ju denne využívajú, bude musieť prestúpiť do náhradnej autobusovej linky X5 alebo ísť bežnými linkami, ktoré budú posilnené. Opravy chce mesto stihnúť vo dvoch etapách od 22. júna do 20. decembra.

Prečítajte si tiež: Nové trate električiek už mohli byť Čítajte 

"Karlovoveská radiála bude po kompletnej rekonštrukcii rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Matúš Vallo.

Kým však bude opravená, zmeny pocíti celé mesto.

Rekonštrukciu naplánovali ešte v roku 2013 za exprimátora Milana Ftáčnika, keď sa mesto rozhodlo, že definitívne pochová sny o metre a nosným dopravným prostriedkom v Bratislave bude električka. Hlavné ulice v špičke boli už vtedy preťažené, čím trpela aj kvalita ovzdušia a zvyšovala sa nehodovosť. Rozhodli vtedy aj o predĺžení viacerých tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Martina Fundárka zo združenia Lepšia doprava prevzal bývalý primátor Ivo Nesrovnal projekt modernizácie dúbravsko-karlovoveskej radiály v pokročilom štádiu rozpracovania. Nestihlo však ani pripraviť projektovú dokumentáciu do konca roku 2015, a tak vrátilo 805-tisíc eur do eurofondov. Do konca volebného obdobia ju však stihlo pripraviť.

Stavebné povolenia boli platné už v máji 2017, v januári 2018 začali vyberať dodávateľa stavby. Modernizácia vyjde na 56 miliónov eur, dnes je podľa magistrátu v havarijnom stave, takže bez opráv by jej hrozilo kompletné odstavenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Leto v autobuse

V prvej etape do konca septembra električky nebudú premávať od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú tam jazdiť len jednosmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozidlového parku Dopravného podniku, ktorý ich ale potrebuje aj na trase z Petržalky. Mesto preto zreorganizovalo aj ostatné električky.

SkryťVypnúť reklamu

"Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia," rozhodli na magistráte.

Po tom, až do decembrového ukončenia opráv, budú električky zachádzať na koniec Karlovej Vsi, kde bude treba prestúpiť na autobus do Dúbravky. Mesto sľubuje, že budú všetky autobusy klimatizované.

Prečítajte si tiež: MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas Čítajte 

Po oprave sa podľa magistrátu cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel skráti o tri minúty, zastávky Molecova a Damborského budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Zastávky dostanú nové nástupiská, automaty na lístky a elektronické informačné tabule. Zrekonštruujú aj obidva podchody pod električkovou traťou.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2020 sú plánované opravy v úseku od Karlovej Vsi do tunela pod Bratislavským hradom.

Mesto plánuje, že opraví aj ďalšie trate, na jeseň napríklad v časti Záhumenice v Rači. Rieši tiež projektovú dokumentáciu k modernizácii Vajnorskej radiály.

Sústreďuje sa však na predĺženie trate na koniec Petržalky, čo pre eurofondy musí stihnúť do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  2. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  3. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  4. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  5. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  6. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  7. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  8. Všetkým lepí pred voľbami
  1. Zubár rovná sa neznesiteľné utrpenie? Nemusí to tak byť
  2. Svetový deň srdca v Nemocnici AGEL Košice-Šaca
  3. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  4. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  5. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  6. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  7. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  8. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 23 016
  2. Všetkým lepí pred voľbami 13 390
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 8 847
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 840
  5. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa? 4 916
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 4 867
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 813
  8. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne 4 578
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 84 226
  2. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 41 150
  3. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 29 506
  4. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 540
  5. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 27 291
  6. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď 15 775
  7. Soňa Bulbeck: Umieráčik za Slovensko 14 484
  8. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol? 7 735
  1. Jiří Ščobák: V parlamentě jsou mimochodem také dva poslanci Za ľudí
  2. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  6. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  7. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
SkryťZatvoriť reklamu