SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Karlovku a Dúbravku čaká leto v autobuse

Pre opravy trate, ktoré meškajú už tri roky, zreorganizujú všetky električky v meste.

Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky.Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky. (Zdroj: Magistrát hl. mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. Trať z Karlovej Vsi do Dúbravky začnú po rokoch rekonštruovať. Viac ako 30-tisíc ľudí, ktorí ju denne využívajú, bude musieť prestúpiť do náhradnej autobusovej linky X5 alebo ísť bežnými linkami, ktoré budú posilnené. Opravy chce mesto stihnúť vo dvoch etapách od 22. júna do 20. decembra.

Prečítajte si tiež: Nové trate električiek už mohli byť Čítajte 

"Karlovoveská radiála bude po kompletnej rekonštrukcii rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Matúš Vallo.

Kým však bude opravená, zmeny pocíti celé mesto.

Rekonštrukciu naplánovali ešte v roku 2013 za exprimátora Milana Ftáčnika, keď sa mesto rozhodlo, že definitívne pochová sny o metre a nosným dopravným prostriedkom v Bratislave bude električka. Hlavné ulice v špičke boli už vtedy preťažené, čím trpela aj kvalita ovzdušia a zvyšovala sa nehodovosť. Rozhodli vtedy aj o predĺžení viacerých tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Martina Fundárka zo združenia Lepšia doprava prevzal bývalý primátor Ivo Nesrovnal projekt modernizácie dúbravsko-karlovoveskej radiály v pokročilom štádiu rozpracovania. Nestihlo však ani pripraviť projektovú dokumentáciu do konca roku 2015, a tak vrátilo 805-tisíc eur do eurofondov. Do konca volebného obdobia ju však stihlo pripraviť.

Stavebné povolenia boli platné už v máji 2017, v januári 2018 začali vyberať dodávateľa stavby. Modernizácia vyjde na 56 miliónov eur, dnes je podľa magistrátu v havarijnom stave, takže bez opráv by jej hrozilo kompletné odstavenie.

Leto v autobuse

V prvej etape do konca septembra električky nebudú premávať od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú tam jazdiť len jednosmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozidlového parku Dopravného podniku, ktorý ich ale potrebuje aj na trase z Petržalky. Mesto preto zreorganizovalo aj ostatné električky.

SkryťVypnúť reklamu

"Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia," rozhodli na magistráte.

Po tom, až do decembrového ukončenia opráv, budú električky zachádzať na koniec Karlovej Vsi, kde bude treba prestúpiť na autobus do Dúbravky. Mesto sľubuje, že budú všetky autobusy klimatizované.

Prečítajte si tiež: MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas Čítajte 

Po oprave sa podľa magistrátu cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel skráti o tri minúty, zastávky Molecova a Damborského budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Zastávky dostanú nové nástupiská, automaty na lístky a elektronické informačné tabule. Zrekonštruujú aj obidva podchody pod električkovou traťou.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2020 sú plánované opravy v úseku od Karlovej Vsi do tunela pod Bratislavským hradom.

Mesto plánuje, že opraví aj ďalšie trate, na jeseň napríklad v časti Záhumenice v Rači. Rieši tiež projektovú dokumentáciu k modernizácii Vajnorskej radiály.

Sústreďuje sa však na predĺženie trate na koniec Petržalky, čo pre eurofondy musí stihnúť do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 772
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 438
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 726
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 655
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 692
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 483
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 154
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 585
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 994
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 800
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 930
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 381
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 830
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 5 906
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 699
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 568
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu