SME

Karlovku a Dúbravku čaká leto v autobuse

Pre opravy trate, ktoré meškajú už tri roky, zreorganizujú všetky električky v meste.

Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky.Počas opráv električkovej trate z Karlovej Vsi do Dúbravsky zmodernizujú aj zastávky. (Zdroj: Magistrát hl. mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. Trať z Karlovej Vsi do Dúbravky začnú po rokoch rekonštruovať. Viac ako 30-tisíc ľudí, ktorí ju denne využívajú, bude musieť prestúpiť do náhradnej autobusovej linky X5 alebo ísť bežnými linkami, ktoré budú posilnené. Opravy chce mesto stihnúť vo dvoch etapách od 22. júna do 20. decembra.

Prečítajte si tiež: Nové trate električiek už mohli byť Čítajte 

"Karlovoveská radiála bude po kompletnej rekonštrukcii rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Matúš Vallo.

Kým však bude opravená, zmeny pocíti celé mesto.

Rekonštrukciu naplánovali ešte v roku 2013 za exprimátora Milana Ftáčnika, keď sa mesto rozhodlo, že definitívne pochová sny o metre a nosným dopravným prostriedkom v Bratislave bude električka. Hlavné ulice v špičke boli už vtedy preťažené, čím trpela aj kvalita ovzdušia a zvyšovala sa nehodovosť. Rozhodli vtedy aj o predĺžení viacerých tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Martina Fundárka zo združenia Lepšia doprava prevzal bývalý primátor Ivo Nesrovnal projekt modernizácie dúbravsko-karlovoveskej radiály v pokročilom štádiu rozpracovania. Nestihlo však ani pripraviť projektovú dokumentáciu do konca roku 2015, a tak vrátilo 805-tisíc eur do eurofondov. Do konca volebného obdobia ju však stihlo pripraviť.

Stavebné povolenia boli platné už v máji 2017, v januári 2018 začali vyberať dodávateľa stavby. Modernizácia vyjde na 56 miliónov eur, dnes je podľa magistrátu v havarijnom stave, takže bez opráv by jej hrozilo kompletné odstavenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Leto v autobuse

V prvej etape do konca septembra električky nebudú premávať od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú tam jazdiť len jednosmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozidlového parku Dopravného podniku, ktorý ich ale potrebuje aj na trase z Petržalky. Mesto preto zreorganizovalo aj ostatné električky.

SkryťVypnúť reklamu

"Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia," rozhodli na magistráte.

Po tom, až do decembrového ukončenia opráv, budú električky zachádzať na koniec Karlovej Vsi, kde bude treba prestúpiť na autobus do Dúbravky. Mesto sľubuje, že budú všetky autobusy klimatizované.

Prečítajte si tiež: MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas Čítajte 

Po oprave sa podľa magistrátu cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel skráti o tri minúty, zastávky Molecova a Damborského budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Zastávky dostanú nové nástupiská, automaty na lístky a elektronické informačné tabule. Zrekonštruujú aj obidva podchody pod električkovou traťou.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2020 sú plánované opravy v úseku od Karlovej Vsi do tunela pod Bratislavským hradom.

Mesto plánuje, že opraví aj ďalšie trate, na jeseň napríklad v časti Záhumenice v Rači. Rieši tiež projektovú dokumentáciu k modernizácii Vajnorskej radiály.

Sústreďuje sa však na predĺženie trate na koniec Petržalky, čo pre eurofondy musí stihnúť do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 886
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 781
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 438
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 229
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


3
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


5
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


1
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


11
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 253
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 993
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 082
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 870
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 261
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu