SME

Koncom júna začnú rekonštruovať električkovú trať v Karlovej Vsi

Hotová má byť do konca septembra 2020, výluku vyriešia autobusmi.

Takto bude po rekonštrukcii električkovej trate vyzerať zastávka na Damborského ulici v Bratislave.Takto bude po rekonštrukcii električkovej trate vyzerať zastávka na Damborského ulici v Bratislave. (Zdroj: Magistrát hl. mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály sa začne 22. júna a potrvá do septembra 2020. Rozdelená bude na viacero etáp.

Prečítajte si tiež: Nové trate električiek už mohli byť Čítajte 

Mesto podpísalo zmluvu so zhotoviteľom prác – konzorciom firiem DK Radiála, za 65,1 milióna eur s DPH. V dôsledku prác bude nasledujúce mesiace na viacerých miestach Karlovej Vsi a Dúbravky obmedzená doprava vrátane výluky električiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia hlavného mesta.

Načítavam video...

Cestovanie sa skráti

Radiála denne prepraví do centra mesta a z neho viac ako 30-tisíc cestujúcich. Mesto preto počíta s tým, že dosah rekonštrukcie na dopravu a aj komfort obyvateľov bude veľký.

SkryťVypnúť reklamu

"Od 22. júna do 20. decembra nás čakajú prvé dve etapy rekonštrukcie radiály. Obnova radiály je nevyhnutná, ak by sme k nej nepristúpili, hrozilo by nám pre havarijný stav jej kompletné odstavenie. Po rekonštrukcii však bude rýchlejšia, tichšia a bezpečnejšia," povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Cestovanie z konečnej električiek v Dúbravke k tunelu sa po modernizácii skráti o tri minúty aj vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách. Veľké prestupné uzly, zastávky Molecova a Damborského, budú riešené ako integrované prestupné zastávky.

Prečítajte si tiež: MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas Čítajte 

Budú vybudované aj nové nástupištia, vybavené osvetlenými prístreškami pre cestujúcich, s automatmi na výdaj cestovných lístkov aj s elektronickým informačným systémom. Prístup k nim bude bezbariérový.

SkryťVypnúť reklamu

Vjazd električiek do obratiska v Karlovej Vsi bude aj zo smeru Dúbravka, čo podľa magistrátu prispeje k uľahčeniu riešenia náhradnej dopravy počas mimoriadnych odstávok električkovej premávky. Veľká časť trate bude zazelenaná.

Najnáročnejšia fáza cez prázdniny

V prvej fáze rekonštrukcie od 22. júna do konca septembra príde k výluke električiek od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke. Výluka električiek v čase modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály bude riešená náhradnou autobusovou dopravou – linka X5, a posilnením liniek 29, 83 a 84. Linka X5 bude zabezpečovať dopravu cestujúcich zo zastávky Molecova – dočasnej konečnej zastávky električiek, ďalej do Karlovej Vsi a Dúbravky.

"Najnáročnejšia časť rekonštrukcie bude hlavne počas letných prázdnin, keď je nápor cestujúcich v ranných a popoludňajších špičkách najmenší. Z dôvodu neexistencie obratiska električiek na Molecovej budú do Karlovej Vsi vypravované výlučne obojsmerné električky," priblížil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení prvej etapy sa spustí doprava električiek na koniec Karlovej Vsi a náhradná autobusová doprava bude ďalej zabezpečovať dopravu z karloveského obratiska ďalej do Dúbravky.

V tomto režime bude MHD fungovať do 20. decembra. Dopravné obmedzenia počas modernizácie radiály sa dotknú aj individuálnej automobilovej dopravy, keďže pre manipulačné práce bude jeden zo štyroch jazdných pruhov zatvorený. Všetka cestná doprava cez Karlovu Ves v smere z Dúbravky bude vedená v dvoch pruhoch a doprava do Dúbravky pôjde len jedným vyhradeným pruhom.

Pre zlepšenie spojenia Dúbravky s mestom Bratislava prostredníctvom autobusov MHD budú prijaté opatrenia ako bus pruhy, či zmeny v organizácii dopravy na križovatkách v západnej časti mesta.

Mesto bude modernizáciu financovať pomocou eurofondov, ktoré pokryjú 85 percent nákladov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát. Konzorcium DK Radiála tvoria firmy TSS Grade, Metrostav, Swietelsky – Slovakia a ELZA - Elektromontážny závod Bratislava.

Rekonštrukcia sa bude týkať úseku električkovej trate od tunela pod Hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.

Podrobné informácie sú zverejnené na stránke mesta. Verejné predstavenie projektu bude v stredu 12. júna o 17.00 hod v Karloveskom centre kultúry na Molecovej 2.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 19 863
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 434
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 651
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 041
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 656
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu