Problém cestnej dane poukazuje na systémové nedostatky v delení zodpovednosti medzi mestom a krajom. "Keby bola Bratislava samostatným územným celkom bez priľahlých oblastí, systém by bol spravodlivejší. Bratislavčania, ktorí odvádzajú väčšinu dane ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Problém cestnej dane poukazuje na systémové nedostatky v delení zodpovednosti medzi mestom a krajom. "Keby bola Bratislava samostatným územným celkom bez priľahlých oblastí, systém by bol spravodlivejší. Bratislavčania, ktorí odvádzajú väčšinu dane z motorových vozidiel, by tak prispievali na cesty vo svojom meste," tvrdí starosta Karlovej Vsi Bystrík Hollý. Práve toto tvrdenie bolo jedným z argumentov iniciatívy mesta stať sa samostatným krajom. Okrem toho je podľa starostov nelogicky a zbytočne rozdelená správa škôl, ale aj kultúrnych či sociálnych zariadení. Plány na samostatnosť však stroskotali na nedostatku podpory v parlamente. Nasledovalo rokovanie župana Ľuba Romana a primátora Andreja Ďurkovského - Roman sľúbil, že prispeje na niektoré dopravné projekty mesta.