SME

Bratislavský dopravný podnik plánuje kúpiť 12 ojazdených autobusov

Autobusy chcú kúpiť pre výluky električkovej dopravy v rámci modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) vyhlásil obstarávanie na nákup 12 ojazdených kĺbových autobusov. Dôvodom je lepšia preprava cestujúcich počas výluky električkovej dopravy v rámci modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály.

Obstarávanie zahŕňa šesť štvordverových a šesť trojdverových autobusov s naftovým motorom v dobrom technickom stave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plánujú kúpiť autobusy

Celková kúpna cena autobusov sa odhaduje na približne 132-tisíc eur bez DPH, pričom na základe cenového prieskumu DPB by cena jedného autobusu mala byť okolo 11-tisíc eur bez DPH.

Finálna kúpna cena však bude známa až po predložení ponúk od uchádzačov. Informoval o tom DPB na svojej webovej stránke. Všetkých 12 autobusov by malo byť nízkopodlažných a mali by nahradiť staré vysokopodlažné autobusy typu Karosa.

V rámci modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály sa predpokladá navýšenie počtu kĺbových autobusov až o 20 vozidiel. Obstarané autobusy budú nasadené aj na iné linky mestskej hromadnej dopravy v meste.

SkryťVypnúť reklamu

"Dopravný podnik Bratislava robí opatrenia na zefektívnenie starších autobusov, avšak finálne zabezpečenie komfortu pre cestujúcu verejnosť príde v podobe nových 80 kĺbových autobusov. Tie plánujeme obstarať v blízkej budúcnosti a momentálne pripravujeme vyhlásenie verejného obstarávania pre nákup týchto autobusov," píše sa na stránke DPB. Nové autobusy by mali nahradiť staré autobusy, ktoré potom postupne vyradia z vozidlového parku DPB.

Obnova radiály

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke.

Modernizovať sa má súčasná dvojkoľajová električková trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Obnova trate má zvýšiť bezpečnosť, čo si vyžaduje aj úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia, ktorá pokryje 85 percent nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 563
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 267
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 419
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 457
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 781
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 688
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 612
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 251
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 348
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 608
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 521
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 578
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu