SME

Taxikár si za jazdu zo stanice do centra Bratislavy vypýtal 30 eur

Magistrát odporúča počas šampionátu použiť taxi označené nálepkou fair play taxi.

Budova Hlavnej železničnej stanice v Bratislave.Budova Hlavnej železničnej stanice v Bratislave. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Vodič taxislužby v Bratislave si vypýtal od zákazníka za jazdu z hlavnej stanice do centra mesta 30 eur. Magistrát dostal sťažnosť od zákazníka na cenu za odvoz, ktorú považoval za neprimeranú.

Bratislava pripravila pred šampionátom etický kódex taxikára, ktorý má zamedziť zneužívaniu hokejového šampionátu na neodôvodnené a účelové zvyšovanie cien za taxislužby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taxikári, ktorí podpísali kódex, majú na aute nálepku s nápisom „fair play taxi“, ktorá zaručí zákazníkom, že ich taxikár neoklame.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúru SITA o tom informoval bratislavský magistrát.

Ceny za taxík

Podrobnosti o cenách zverejnilo mesto v infopointoch. Jeden z nich sa nachádza aj na Hlavnej stanici Bratislava.

Cena za jeden kilometer na území mesta má byť maximálne dve eurá na kilometer, nástupné do vozidla maximálne 4,50 eura/jazdu a cena za čakanie maximálne 0,30 eura za minútu.

Podľa ustanovení zákona o cestnej premávke je vodič taxislužby povinný umožniť cestujúcemu pohľad na displej taxametra počas jazdy, od nastúpenia, až po vystúpenie, ak je cena za prepravu určená na základe prejdenej vzdialenosti alebo času.

Ak zákazníkovi nie je umožnený pohľad na displej taxametra alebo mu vodič taxislužby odmietne poskytnúť pred jazdou informácie o cene, môže privolať hliadku mestskej polície.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny regulované nie sú

Poplatky za jazdu taxíkmi nie sú v Bratislave regulované, hoci o tejto téme v minulosti taxikári s ministerstvom vnútra rokovali.

Podľa bratislavského viceprimátora Juraja Káčera pripravuje magistrát tento rok všeobecne záväzné nariadenie, ktorého cieľom má byť predovšetkým etický kódex pre vodičov taxislužieb.

Počas minulých majstrovstiev v ľadovom hokeji v roku 2011 boli taxíky takisto označené nálepkou fair play, ktorá zaručovala, že konkrétny taxikár sa riadi etickým kódexom a neoklame cestujúceho.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 656
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 425
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 427
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 774
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 702
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 612
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 251
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 348
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 608
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 521
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 578
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu