SME

Občianske združenia podporujú zavedenie parkovacej politiky

Združenia vidia v zavedení parkovacej politiky pozitíva na zdravie a životné prostredie obyvateľov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Štrnásť občianskych organizácií a členovia Slovenského ochranárskeho snemu podporujú zavedenie novej parkovacej politiky v Bratislave.

Združenia a iniciatívy, ako napríklad Občianska iniciatíva Za čisté ovzdušie, Cyklokoalícia alebo Greenpeace vidia v prijatí parkovacej politiky niekoľko pozitívnych dopadov na zdravie a životné prostredie obyvateľov Bratislavy.

„Nová parkovacia politika Bratislavy môže priniesť obyvateľom v prvom rade čistejšie ovzdušie a nižšie emisie CO2. To znamená menej chorých detí aj dospelých,“ uviedla uviedla Dana Mareková z iniciatívy Za čisté ovzdušie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obmedzenie dopravy

Podľa organizácií ide o systémový krok, ktorý pomôže obmedziť individuálnu automobilovú dopravu v meste.

Prečítajte si tiež: Aufrichtová: Hystéria okolo neschválenia parkovacej politiky bola zbytočná Čítajte 

„Zavedenie parkovacej politiky znamená začiatok veľkej systémovej zmeny, ktorú Bratislava nevyhnutne potrebuje už desaťročia. Ak sa budú zavádzať iba čiastkové, nesystémové opatrenia, časom sa to môže vypomstiť v podobe ešte väčšieho chaosu v parkovaní,“ uviedol dopravný expert zo Žilinskej dopravnej univerzity Marián Gogola.

Posilnenie mestskej hromadnej dopravy, budovanie cyklotrás a záchytných parkovísk je podľa vyhlásenia organizácií nevyhnutné, aby mesto zvládlo situáciu s parkovaním.

„V Bratislave je parkovacia politika kľúčová pre rozvoj cyklistickej a pešej dopravy aj preto, lebo vyzbierané poplatky sa majú použiť aj na stavbu chodníkov a cyklochodníkov,” povedal Tomáš Peciar z Cyklokoalície.

Predstavitelia organizácií majú však pochybnosti o výške poplatkov za parkovanie. Nemusí byť totiž pre ľudí dostatočne motivujúca, aby začali používať iné spôsoby pohybu po meste.

SkryťVypnúť reklamu

Taktiež upozorňujú, že odsunutie zavedenia zón s regulovaným parkovaním môže spôsobiť, že parkovacia politika zostane len na papieri.

Poplatky za parkovanie

Návrh parkovacej politiky, ktorý vypracoval magistrát, ráta s tým, že Bratislavčania by mali zaplatiť za ročné parkovanie minimálne 49 eur. Cena platí pre rezidentov, ktorí majú jedno auto.

Pre druhé auto sa poplatok zvýši na 149 eur a pri treťom má byť poplatok 500 eur.

V novom parkovacom pláne počíta bratislavský magistrát okrem poplatkov za autá aj s bezplatným parkovaním v mieste bydliska, 100 hodín parkovania pre návštevy na domácnosť a taktiež s dvojhodinovým parkovaním zadarmo mimo svojej rezidentskej zóny.

V meste by mali platiť štyri tarifné pásma za hodinové parkovanie, v centrálnej časti by sa mali v parkovacích zónach platiť dve eurá za hodinu, v okrajových štvrtiach by malo vyjsť hodinové parkovanie 50 centov. Novú parkovaciu politiku chce magistrát spustiť v roku 2021.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 563
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 267
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 419
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 457
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 781
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 688
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 605
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 247
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 324
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 542
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 605
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 710
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 377
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 566
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu