SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Občianske združenia podporujú zavedenie parkovacej politiky

Združenia vidia v zavedení parkovacej politiky pozitíva na zdravie a životné prostredie obyvateľov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Štrnásť občianskych organizácií a členovia Slovenského ochranárskeho snemu podporujú zavedenie novej parkovacej politiky v Bratislave.

Združenia a iniciatívy, ako napríklad Občianska iniciatíva Za čisté ovzdušie, Cyklokoalícia alebo Greenpeace vidia v prijatí parkovacej politiky niekoľko pozitívnych dopadov na zdravie a životné prostredie obyvateľov Bratislavy.

„Nová parkovacia politika Bratislavy môže priniesť obyvateľom v prvom rade čistejšie ovzdušie a nižšie emisie CO2. To znamená menej chorých detí aj dospelých,“ uviedla uviedla Dana Mareková z iniciatívy Za čisté ovzdušie.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzenie dopravy

Podľa organizácií ide o systémový krok, ktorý pomôže obmedziť individuálnu automobilovú dopravu v meste.

Prečítajte si tiež: Aufrichtová: Hystéria okolo neschválenia parkovacej politiky bola zbytočná Čítajte 

„Zavedenie parkovacej politiky znamená začiatok veľkej systémovej zmeny, ktorú Bratislava nevyhnutne potrebuje už desaťročia. Ak sa budú zavádzať iba čiastkové, nesystémové opatrenia, časom sa to môže vypomstiť v podobe ešte väčšieho chaosu v parkovaní,“ uviedol dopravný expert zo Žilinskej dopravnej univerzity Marián Gogola.

Posilnenie mestskej hromadnej dopravy, budovanie cyklotrás a záchytných parkovísk je podľa vyhlásenia organizácií nevyhnutné, aby mesto zvládlo situáciu s parkovaním.

„V Bratislave je parkovacia politika kľúčová pre rozvoj cyklistickej a pešej dopravy aj preto, lebo vyzbierané poplatky sa majú použiť aj na stavbu chodníkov a cyklochodníkov,” povedal Tomáš Peciar z Cyklokoalície.

Predstavitelia organizácií majú však pochybnosti o výške poplatkov za parkovanie. Nemusí byť totiž pre ľudí dostatočne motivujúca, aby začali používať iné spôsoby pohybu po meste.

SkryťVypnúť reklamu

Taktiež upozorňujú, že odsunutie zavedenia zón s regulovaným parkovaním môže spôsobiť, že parkovacia politika zostane len na papieri.

Poplatky za parkovanie

Návrh parkovacej politiky, ktorý vypracoval magistrát, ráta s tým, že Bratislavčania by mali zaplatiť za ročné parkovanie minimálne 49 eur. Cena platí pre rezidentov, ktorí majú jedno auto.

Pre druhé auto sa poplatok zvýši na 149 eur a pri treťom má byť poplatok 500 eur.

V novom parkovacom pláne počíta bratislavský magistrát okrem poplatkov za autá aj s bezplatným parkovaním v mieste bydliska, 100 hodín parkovania pre návštevy na domácnosť a taktiež s dvojhodinovým parkovaním zadarmo mimo svojej rezidentskej zóny.

V meste by mali platiť štyri tarifné pásma za hodinové parkovanie, v centrálnej časti by sa mali v parkovacích zónach platiť dve eurá za hodinu, v okrajových štvrtiach by malo vyjsť hodinové parkovanie 50 centov. Novú parkovaciu politiku chce magistrát spustiť v roku 2021.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 701
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 317
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 538
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 158
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 230
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 531
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 261
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 961
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 696
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 704
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 642
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu