BRATISLAVA. Ľudia najviac sadajú do áut v okrajových častiach mesta, ktoré stále rastú. V zápchach s nimi stoja aj autobusy MHD, ktoré tak veľmi atraktívne nie sú. Magistrát sľubuje, že sa ich v súvislosti s parkovacou politikou pokúsi zrýchliť.
Bratislavčania si kupujú domy na okraji mesta, aby unikli od ruchu veľkomesta.
Bývalé dediny sa však práve vďaka doprave začínajú na mesto podobať.
Len na bývanie
Kde je najvyšší pomer áut oproti MHD v Bratislave
- severozápad: Záhorská Bystrica, Devínska Nová Ves
- východ: Vajnory, Vrakuňa
- juhovýchod: Podunajské Biskupice
- juh: kraj Petržalky, Jarovce, Rusovce, Čunovo.
Zdroj: Generel dopravy hl. mesta Bratislavy
Rusovčania ráno strávia 20 až 30 minút v dopravnej zápche, kým sa dostanú na juh Petržalky.
"Rusovce za 16 rokov viac ako zdvojnásobili počet obyvateľov. Nárast bol vyvolaný stavebným boomom, ktorý bol takmer výlučne zameraný len na funkciu bývania. Z Rusoviec sa stala akási druhá nocľaháreň," hovorí šéf rusovskej investičnej komisie Róbert Kalmár.
Situácii by podľa neho pomohlo zlepšenie MHD, ktorá do okrajových častí premáva niekedy iba raz za polhodinu, ale aj zvýšenie bezpečnosti chodcov či rozšírenie cyklotrás. Čakajú aj na diaľničný privádzač, ktorý má byť hotový až v roku 2027.