SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Zóny s regulovaným parkovaním plánuje Bratislava zaviesť až od roku 2021

Vallo však tvrdí, že je fér najprv pripraviť lepšiu MHD a parkoviská.

Bratislavský primátor Matúš Vallo.Bratislavský primátor Matúš Vallo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zóny s regulovaným parkovaním v Bratislave plánuje magistrát zaviesť až od roku 2021.

Uviedol to na sociálnej sieti primátor hlavného mesta Matúš Vallo. Spustenie parkovacej politiky v Bratislave doteraz mesto predpokladalo v druhej polovici roka 2020.

Parkovanie len v konkrétnych zónach

Šéf bratislavskej samosprávy však tvrdí, že je fér najprv pripraviť lepšiu MHD a parkoviská.

"Spoplatnené zóny budú len tam, kde je problém zaparkovať, nebolo by fér spoplatňovať miesta, kde sa parkuje bez problémov," tvrdí Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Regulované parkovanie bude podľa jeho slov len v konkrétnych zónach, ktoré plánujú zaviesť od roku 2021.

"Konkrétna zóna sa zavedie, až keď budú na základe predchádzajúcich analýz zabezpečené dostatočne parkovacie kapacity pre rezidentov. Kým ich tam nebude vybudovaných dostatok, platené parkovanie sa tam nespustí," deklaruje primátor.

Lacnejšia alternatíva

Vallo tvrdí, že je férové pred zavedením zón, kde bude regulované parkovanie, ponúknuť Bratislavčanom spoľahlivú a lacnejšiu alternatívu pre dopravu v meste.

"Vznikne 22 km nových bus pruhov a 39 križovatiek s preferenciou MHD. Dopravný podnik Bratislava zavedie 80 nových kĺbových autobusov. Pribudne osem expresných liniek MHD a štyri expresné regionálne linky Bratislavskej integrovanej dopravy," spresnil primátor na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých, ktorí do Bratislavy dochádzajú, chcú vybudovať do roku 2021 minimálne 12 nových záchytných parkovísk v Bratislavskom kraji.

Rozhodnú v júni

O tom, kedy presne a za akých podmienok bude parkovacia politika prijatá, majú rozhodovať v júni bratislavskí mestskí poslanci. Hlavné mesto zverejní 22. mája návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k pripravovanej parkovacej politike.

V ten istý deň sa uskutoční aj verejné prerokovanie o 17.30 h v bratislavskej Starej tržnici.

Po 22. máji bude plynúť desaťdňová lehota, počas ktorej môžu Bratislavčania zasielať mestu oficiálne pripomienky k parkovacej politike.

Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, kde sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu.

Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok.

SkryťVypnúť reklamu

Abonenti od 500 až po 1500 eur za rok. Verejnosť sa môže dozvedieť viac o plánovanej parkovacej politike v Bratislave na webe hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 857
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 377
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 451
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 926
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 786
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 218
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 304
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 712
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 617
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 802
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 110
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 411
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 934
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 408
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu