SME

Zóny s regulovaným parkovaním plánuje Bratislava zaviesť až od roku 2021

Vallo však tvrdí, že je fér najprv pripraviť lepšiu MHD a parkoviská.

Bratislavský primátor Matúš Vallo.Bratislavský primátor Matúš Vallo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zóny s regulovaným parkovaním v Bratislave plánuje magistrát zaviesť až od roku 2021.

Uviedol to na sociálnej sieti primátor hlavného mesta Matúš Vallo. Spustenie parkovacej politiky v Bratislave doteraz mesto predpokladalo v druhej polovici roka 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Parkovanie len v konkrétnych zónach

Šéf bratislavskej samosprávy však tvrdí, že je fér najprv pripraviť lepšiu MHD a parkoviská.

"Spoplatnené zóny budú len tam, kde je problém zaparkovať, nebolo by fér spoplatňovať miesta, kde sa parkuje bez problémov," tvrdí Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Regulované parkovanie bude podľa jeho slov len v konkrétnych zónach, ktoré plánujú zaviesť od roku 2021.

"Konkrétna zóna sa zavedie, až keď budú na základe predchádzajúcich analýz zabezpečené dostatočne parkovacie kapacity pre rezidentov. Kým ich tam nebude vybudovaných dostatok, platené parkovanie sa tam nespustí," deklaruje primátor.

Lacnejšia alternatíva

Vallo tvrdí, že je férové pred zavedením zón, kde bude regulované parkovanie, ponúknuť Bratislavčanom spoľahlivú a lacnejšiu alternatívu pre dopravu v meste.

"Vznikne 22 km nových bus pruhov a 39 križovatiek s preferenciou MHD. Dopravný podnik Bratislava zavedie 80 nových kĺbových autobusov. Pribudne osem expresných liniek MHD a štyri expresné regionálne linky Bratislavskej integrovanej dopravy," spresnil primátor na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých, ktorí do Bratislavy dochádzajú, chcú vybudovať do roku 2021 minimálne 12 nových záchytných parkovísk v Bratislavskom kraji.

Rozhodnú v júni

O tom, kedy presne a za akých podmienok bude parkovacia politika prijatá, majú rozhodovať v júni bratislavskí mestskí poslanci. Hlavné mesto zverejní 22. mája návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k pripravovanej parkovacej politike.

V ten istý deň sa uskutoční aj verejné prerokovanie o 17.30 h v bratislavskej Starej tržnici.

Po 22. máji bude plynúť desaťdňová lehota, počas ktorej môžu Bratislavčania zasielať mestu oficiálne pripomienky k parkovacej politike.

Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, kde sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu.

Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok.

SkryťVypnúť reklamu

Abonenti od 500 až po 1500 eur za rok. Verejnosť sa môže dozvedieť viac o plánovanej parkovacej politike v Bratislave na webe hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 546
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 292
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 751
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 351
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 413
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 690
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 648
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 598
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 698
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 295
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 134
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 639
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 644
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 096
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 287
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu